Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه گفت: با ایجاد زیرساخت‌های لازم در حوزه صادرات امکان افزایش ارزش مبادلات تجاری میان ایران و روسیه تا 25 میلیارد دلار وجود دارد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خانه ملت، آقای ابراهیم رضایی در خصوص توسعه روابط سیاسی و امنیتی ایران و روسیه در پی سفر رئیس جمهور به مسکو گفت: رویکرد اصلی سفر رئیس جمهور در حوزه اقتصادی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتظار داریم در پایان این سفر میزان مبادلات و ارتباطات اقتصادی ایران با روسیه در حوزه‌های مختلف ارتقاء پیدا کند.
رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه درباره مذاکرات امنیتی میان ایران و روسیه اظهار کرد: طی سالیان اخیر همکاری‌های موفق امنیتی با کشور روسیه داشتیم و دستاورد‌های ارزشمندی بخصوص در غرب آسیا یعنی سوریه صورت گرفته است. حتما توسعه این همکاری‌ها موجب امنیت بیشتر دو کشور و همه منطقه خواهد شد.
رضایی از برنامه‌های ایران برای افزایش مناسبات اقتصادی با روسیه گفت و افزود: در حال حاضر مبادلات اقتصادی ایران با روسیه رضایت بخش نیست. در سال میلادی گذشته حجم تجارت دو کشور به عدد سه میلیارد دلار رسیده که تراز تجاری ایران منفی است و روسیه در صادرات سهم بیشتری دارد.
وی تصریح کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد امکان ارتقاء و جهش حجم تجارت دو کشور تا 25 میلیارد دلار وجود دارد. رسیدن به این هدف مستلزم ایجاد زیرساخت‌های لازم به خصوص در حوزه صادرات است.
رضایی با تاکید بر اینکه باید مسیر صادرات به روسیه را درست کنیم، گفت: موانعی که پیش پای صادر کنندگان و تجار وجود دارد را باید برداریم. بخش دیگر انجام رایزنی در سطوح عالی است تا مشکلات تجارت خارجی به ویژه برای صادر کنندگان در روسیه برطرف شود. امید داریم سفر رئیس جمهور به کشور روسیه به حل این معضلات کمک کند.
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره برنامه‌های اقتصادی ایران برای ارتقاء روابط با روسیه در سفر رئیس جمهور گفت: یکی از مواردی که در این سفر پیگیری می‌شود عضویت دائم ایران در اتحادیه اقتصادی اوراسیا است و در این راستا باید موافقت نامه تجاری بین ایران و اتحادیه اوراسیا به صورت دائم امضا شود. ایران بیشترین صادرات در میان کشور‌های اوراسیا را به روسیه دارد و با عضویت دائم در اوراسیا، صادرات به تمام کشور‌های عضو آسان‌تر خواهد شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تجاری ایران و روسیه سفر رئیس جمهور ایران و روسیه میلیارد دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۱۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روابط اقتصادی و تجاری استان بوشهر با ازبکستان توسعه یابد

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی زاده پنج شنبه شب در نشست با سفیر ازبکستان در جمهوری اسلامی ایران با تشریح ظرفیت‌های مختلف اقتصادی و تجاری استان بوشهر اظهار داشت: این استان ضمن اینکه در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی از ظرفیت‌های مهمی برخوردار است در بخش تولید محصولات صنعتی و کشاورزی نیز دارای ظرفیت بالایی است.

وی، تولید ۴۰ نوع محصول خرما در استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و افزود: استان بوشهر ۵۰ درصد میگو پرورشی کشور را تولید می‌کند که این ۲ محصول، بازار خوبی در ازبکستان دارد.

استاندار بوشهر با تاکید بر آمادگی توسعه روابط اقتصادی و تجاری استان بوشهر با ازبکستان بیان کرد: اعزام هیئت‌های تجاری ایران و ازبکستان به دو کشور و ایجاد نمایشگاه ارائه محصولات در بوشهر و تاشکند می‌تواند در توسعه ارتباط و معادلات تجاری اثربخش باشد.

کد خبر 6082169

دیگر خبرها

  • ارزش مبادلات تجاری ایران و ازبکستان به یک میلیارد دلار افزایش می‌یابد
  • تراز تجاری منطقه آزاد قشم به مثبت ۳۱۳ میلیون دلار رسید
  • عراق؛ شریک تجاری همیشگی ایران/ پیش بینی رشد ۱۵ درصدی صادرات
  • روابط اقتصادی و تجاری استان بوشهر با ازبکستان توسعه یابد
  • حجم مبادلات تجاری ایران و ازبکستان به یک میلیارد دلار می رسد
  • مبادلات تجاری ایران و ازبکستان افزایش می‌یابد
  • حجم مبادلات تجاری ایران و تاجیکستان به ۲۷۰ میلیون دلار رسید
  • رونق صادرات در جزیره جهانی قشم| تراز تجاری منطقه آزاد قشم به بیش از 313 میلیون دلار رسید
  • ‌رئیس جمهور ایران چه درخواستی از رئیس جمهور ازبکستان داشت؟
  • صادرات ۵۰ تن خوراک ماهی از طریق مرز لطف آباد به ازبکستان