Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین با تاکید بر اینکه باید غزه را زنده نگه داریم، گفت: در این راستا تلاش شده است تا در هر شهر، منطقه، میدان و خیابان و مدرسه‌ای به نام غزه نام‌گذاری شود و امیدواریم شهرداران و استانداران ما تلاش کنند بین برخی شهرها و غزه خواهر خواندگی به وجود آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم ایران و فلسطین باید بیشتر با هم ارتباط داشته باشند و مودت در بین آنان بیشتر شود و همکاری بین ایران و فلسطین روز به روز گسترش یابد.

حجت الاسلام محمدحسن اختری، شامگاه ۲۹ دی ماه در همایش روز غزه که در تالار همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، با اشاره به اینکه روز غزه روز ظهور و بروز پیروزی است، اظهار کرد: بحث اول در خصوص فلسطین و مقاومت مربوط به پیروزی‌هایی است که در تاریخ ما و عصر حاضر در غزه مشاهده می‌کنیم. در واقع این دوره از زندگی ما دورانی است که ما شاهد تحقق سنت‌های الهی هستیم.

وی با بیان اینکه این سنت‌ها توانسته در میان همه مسلمانان و مظلومان امیدآفرینی کند، ادامه‌ داد: یکی از سنت‌هایی که خدا در قرآن بر آن تاکید کرده، سنت مقاومت است که یک سنت طبیعی است. خداوند به صورت طبیعی به هر موجودی از سنگ و نباتات گرفته تا حیوانات و انسان، این سنت مقاومت را عطا کرده است. خداوند متعال در آیات متعدد نیز  برای مقاومت آثار و نتایجی را قرار داده است.

رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین، با بیان دو آیه شریفه از قرآن که به سنت مقاومت اشاره دارد، گفت: یکی دیگر از نتایج مقاومت، رسیدن به پیروزی است. انقلاب اسلامی سال ۵۷ نیز نتیجه مقاومتی بود که ملت ما از خود نشان داد. آن پیروزی امروز به بار نشسته و انقلاب اسلامی در حال پیشرفت است. این یکی از آثار مقاومت است که خداوند به ما نشان داد.

وی با بیان اینکه پیروزی ایران در جنگ تحمیلی یک پیروزی معجزه‌آسا بود، اضافه کرد: آن زمان که همه کشورها در مقابل ملت مسلمان و غیور ایران ایستادند، خدا با کمترین امکانات پیروزی را به آنان عنایت کرد. همچنین پیروزی‌های مقاومت اسلامی در لبنان در جنگ های ۵۲ روزه، ۳۳ روزه، ۲۲ روزه و ۲ روزه نیز پیروزی‌های بسیار عظیمی بودند. همه آنانی که می‌گفتند اسرائیل شکست‌ناپذیر است، دیدند که آن قدرت شکست‌ناپذیر نه تنها شکست خود که ذلیل هم شد و امروز نیز درمانده است. چنان درماندگی که امروز افسران بزرگ رژیم صهیونسیتی به این رژیم هشدار می‌دهند که مبادا اشتباه کند که در نتیجه کوچکترین اشتباه، روزی بین دو تا سه هزار موشک فلسطین فرود خواهد آورد.

رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین بیان کرد: غزه رژیم صهیونسیتی و صهیونیست‌ها را زمین‌گیر کرد و پیروزی‌های اخیر از همان ثمرات است‌ که خدا به ما نشان می‌دهد. امروز در یمن هم شاهدیم که با وجود اینکه همه گروه‌ها ائتلاف کردند تا این کشور را نابود کنند، مردم یمن پیروزمندانه ایستاده‌اند.

اختری عنوان کرد:‌ ایستادگی و توانمندی مردم غزه نوعی پیروزی و نشان‌دهنده توانمندی مقاومت است. همچنین دشمنان نمی‌توانند مردم یمن را شکست دهند؛ چراکه ایستادگی جبهه مقاومت با این قدرت و شهامت خودش یک پیروزی است و از همه مهمتر اینکه غزه نمودار این عظمت و پیروزی است.

وی با اشاره به وظایف ما نسبت به غزه، گفت: همواره ملت و نظام ما در کنار مردم فلسطین ایستاد و بعد از مسائل داخلی خود، به عنوان مسئله اصلی و اساسی خود به آن نگریسته و برای حمایت از فلسطین همه‌گونه ایستادگی کرده و همه سختی‌ها را تحمل کرد و امروز ما فلسطین را موفق می‌بینیم. روزی بود که فرزندان فلسطین سنگ برای جنگیدن در دست داشتند اما امروز با حمایت ایران مردم فلسطین در برابر رژیم تا دندان مسلح صهیونیستی با موشک ایستاده‌اند.

رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین با بیان اینکه ملت ما به روز غزه احترام می گذارد، ادامه داد: ما به همه مردم فلسطین و شهدای فلسطینی احترام می‌گذاریم. اینان جانانه ایستاده‌اند و ایستادگی می کنند و در این راه شهدای بزرگی را تقدیم کردند.

اختری با تاکید بر اینکه امروز با ایستادن در کنار فلسطین و غزه باید مظلومیت این مردم را به جهان نشان دهیم، افزود: امروز امپریالیسم رسانه‌ای در دنیا نمی‌گذارد مظلومیت مردم فلسطین انعکاس پیدا کند. باید رسانه‌های ما و همه شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی و همه مسلمانان این مظلومیت را انعکاس دهند. امروز وظیفه همه ما در جهان این است که تلاش کنیم تا مظلومیت این مردم منعکس شود.

وی با تاکید بر اینکه باید غزه را زنده نگه داریم، اضافه کرد: در این راستا تلاش شده است تا در هر شهر، منطقه، میدان و خیابان و مدرسه‌ای به نام غزه نام‌گذاری شود و امیدواریم شهرداران و استانداران ما تلاش کنند بین برخی شهرها و غزه خواهر خواندگی به وجود آید. مردم ایران و فلسطین باید بیشتر با هم ارتباط داشته باشند و مودت در بین آنان بیشتر شود و همکاری بین ایران و فلسطین روز به روز گسترش یابد. هرچند در مناسبات مختلف مردم ما به میدان می‌آیند و شعار می‌دهند ولی باید این در کشورهای مختلف شکل گیرد و مردم فلسطین مطمئن باشند ما کنارشان ایستاده‌ایم.

رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین گفت: رژیم اشغالگر قدس و حامیانش باید بدانند فشار بر مردم فلسطین مسلمانان را بر دفاع مصمم‌تر خواهد کرد و هر چه قدر بگذرد وضعیت داخلی، سیاسی، بین المللی و امنیتی این رژیم اشغالگر بدتر می‌شود. امروز طرفداران مردم فلسطین در سراسر جهان بیشتر می‌شوند و نابودی اسرائیل تحقق خواهد یافت که این وعده خداوند متعال است که مومنین و خط پیامبران را پیروز گرداند.

غزه عرصه رسوایی مدعیان حقوق بشر است

در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام رسول باقری، دبیر همایش روز غزه اظهار کرد: امروز مردم غزه در یک حصار رسانه‌ای، تجاری، بهداشتی، اقتصادی و ... هستند و در حال حاضر هرگونه ورود و خروج به این منطقه ممنوع بوده و تنها کسانی که قصد رفت و آمد دارند، در هنگام شب با حفر تونل و از طریق مصر امکان خروج از غزه را دارند.

وی با اشاره به نبود امکانات اولیه در این منطقه افزود: آب که برای همه موجودات و انسان‌ها مایه حیات است، در غزه به یک سلاح کشتار جمعی تبدیل شده، چرا که بیش از ۹۷ درصد آب‌های این منطقه با مواد آلاینده کارخانجات رژیم صهیونسیتی آلوده شده است و بیش از ۹۰ درصد مردم غزه از دسترسی به آب سالم محروم هستند.

باقری ابراز کرد: در عصر کنونی امپراطوری رسانه‌ جریان غزه را عکس نشان می‌دهد، به طوری‌که انگار در این منطقه به صهیونیست‌ها ظلم می‌شود. در حالی‌که واضح است ظلم از سوی صهیونیست‌ها به مردم غزه اعمال می‌شود.

دبیر همایش روز غزه با بیان اینکه هدف از برگزاری این همایش برای این است که رسانه غزه شویم، گفت: هدف این است که همه آزادی‌خواهان جهان، جمهوری اسلامی،مسلمانان، شیعیان و همه مردم  برای مردم غزه رسانه باشند و این مسئله حقوق بشر را به گوش جهانیان برسانند. امروز باید همه رسانه شوند و صدای مظلومیت غزه را به جهانیان مخابره کنند.

وی تاکید کرد: امروز غزه عرصه رسوایی مدعیان حقوق بشر است و رسانه‌ها در این شرایط باید اقدامی کنند تا بتوانند برای مردم این سرزمین کاری انجام دهند. ما باید برای غزه تا جان در بدن داریم بکوشیم تا بتوانیم صدای مظلومان این سرزمین را به گوش مردم جهان برسانیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی غزه روز غزه فلسطين رژيم صهيونيستي رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین ایران و فلسطین مردم غزه روز غزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۱۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهتمام به نظر همه اعضا از تنش در شوراها می‌کاهد

به گزارش خبرنگار مهر، مجید ناصحی‌مقدم ظهر پنج‌شنبه در همایش روز شوراها که در سالن همایش‌های غدیر دانشگاه زنجان برگزار شد، با تاکید بر اینکه یکی از رویکردهای اصلی نهاد مردمی شورا باید پرهیز از سیاست‌زدگی باشد، افزود: یکی از توفیقات شوراها این است که نهادی برآمده از دل مردم است، به همین خاطر باید در امور از همکاری مردم استفاده کند.

وی با بیان اینکه شوراها نیز همانند بسیاری از تشکل‌ها و نهادهای مردمی با مشکلات و تنش‌هایی مواجه است، ادامه داد: باید تلاش کنیم تا این تنش‌ها با مشارکت دادن تصمیم همه اعضا در امور مختلف به حداقل برسد.

این مسؤول با تاکید بر اینکه بها دادن به تصمیم همه اعضای شورا باعث پیشبرد بهتر امور و اهداف ترسیم شده خواهد شد، خاطرنشان کرد: یکی از محاسن این کار، دوری از چند قطبی شدن شورا است؛ چرا که باعث می‌شود اعضای شورا به جای چند قطبی شدن، به سمت همفکری حرکت کنند.

وی همچنین با اشاره به اینکه برای ایجاد زیرساخت در شهرها و روستاها باید اعتبارات لازم در این زمینه تخصیص یابد، عنوان کرد: اگر امروز زنجان به لحاظ توسعه‌ای فاصله معنی‌داری با سایر شهرها دارد، این به خاطر نبود زیرساخت در این زمینه است که باید مورد توجه قرار گیرد.

شوراهای اسلامی شهر و روستا ظرفیت عظیمی در توسعه پایدار به شمار می‌روند

رئیس شورای اسلامی استان زنجان نیز در این مراسم با بیان اینکه شورا از مهم‌ترین ارکان تصمیم‌گیری در نظام جمهوری اسلامی ایران است، گفت: این نهاد مردمی ظرفیت عظیمی در توسعه پایدار به شمار می‌رود.

حسین بابامرادی با اشاره به ۹ اردیبهشت، سالروز تشکیل شوراها، اظهار کرد: شکل‌گیری شوراها مبین آن است که نقش مردم در تصمیم‌گیری، تشریفاتی نبوده و از کوچک‌ترین بخش تقسیمات کشوری یعنی روستا، مردم مشغول خدمت‌رسانی هستند.

وی افزود: ۱۲۸ هزار نفر عضو شورای شهر و روستا در کشور و ۲۳۰۰ نفر در استان زنجان فعالیت در این حوزه دارند.

رئیس شورای اسلامی استان زنجان با اشاره به وظایف این شورا، خاطرنشان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی، برگزاری جلسات با مدیران مختلف پیرامون نیازهای شهرها و روستاها و حسابرسی شهرداری‌ها و سازمان همیاری شهرداری‌ها، از جمله وظایف شورای فرادست است.

بابامرادی تصریح کرد: دیدارهای مستمر با استاندار، تسریع در اجرای پروژه‌های عمرانی و حل مشکل آب از مهم‌ترین خواسته‌های شوراها است.

کد خبر 6088584

دیگر خبرها

  • اهتمام به نظر همه اعضا از تنش در شوراها می‌کاهد
  • تن‌هاخ: قابل قبول نیست با این حال خوشحالم
  • ضرورت تامین روشنایی محله های بی دفاع شهری
  • نظم و انضباط اجتماعی بر پایه نظام آموزشی و تربیتی یک جامعه شکل می‌گیرد
  • مسعود پزشکیان: امروز در مجلس اولویت عده‌ای موضوع حجاب است/ بدسلیقگی‌‌ها در اجرای برخی سیاست‌ها از تمامیت‌خواهی یک عده خاص نشات می‌گیرد/ با زور و گشت ارشاد نتیجه‌ی عکس خواهد داد
  • امروز در جایگاه به کرسی نشاندن شروط مقاومت ایستاده‌ایم
  • اراده مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان برای پیروزی فلسطین و جایگزینی نظامی عادلانه در جهان قطعاً محقق خواهد شد
  • انتخابات الکترونیک است / شهره ایرانیان به رعایت عفاف و حجاب
  • شهره ایرانیان به رعایت عفاف و حجاب/ انتخابات الکترونیک است
  • وحیدی: زیرساخت‌های رفاهی و تفریحی موجود در سواحل باید مورد استفاده عموم قرار گیرد