Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-16@20:14:14 GMT

خرید سهام یک شرکت داروی از سوی جوکوویچ

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۸۱۹۵۴

خرید سهام یک شرکت داروی از سوی جوکوویچ

مرد صربستانی 80درصد یک شرکت دانمارکی را که در زمینهء درمان کرونا فعالیت میکند را خریداری کرده است

به گزارش ورزش سه ، کرونا این ویروس عجیب و مهلک که در این بیش از دو سال جهان را از خود متثر نموده و به شیوه های مختلف بر زندگی خرد و کلا و پیر و جوان و دارا و ندار تاثیر خود را گذاشته و به شیوه های متفاوت اعم از اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی و سیاسی و البته خانوادگی افراد هر جامعه را درگیر خود کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 اخیرا یکی از فوق ستاره های دنیای تنیس را متاثر از خود کرده است. جوکوویچ مردی که 9بار گرند اسلم استرالیا ( مسابقاتی که اکنون در ملبورن استرالیا در حال برگزاری است) را برده را از این میدان ورزشی دور کرد. ولی وی آنچنان که در زمین تنیس به هنگام عقب افتادن از حریف تهاجمی تر عمل میکند این بار هم تهاجمی عمل کرد.


به گزارش رویتر مرد صربستانی 80درصد یک شرکت دانمارکی را که در زمینهء درمان کرونا فعالیت میکند را خریداری کرده است. بنظر میرسد که نوله ( لقب او بین طرفدارانش) میخواهد تهدیدات این چند روز اخیر را که شاید بخاطر واکسن نزدن حتی حق شرکت در مسابقات آینده از جمله رولن گاروس( گرند اسلم فرانسه) را نداشته باشد و همچنین تهدید نخست وزیر اسپانیا مبنی بر رعایت مقرارت ورزشی این کشور را که نوله اغلب اوقات در آنجا زندگی و تمرین میکند ، را خنثی کند. ولی بنظر میرسد که اگر نوله واکسن کرونا را تزریق نکند آینده‌ی ورزشی مخاطره آمیزی داشته باشد.


 حتی اگر برگزار کنندگان مسابقات  تنیس بخاطر نام او با وی مماشات کنند ، مردمی که این بلا را با رنج فراوان و از دست دادنِ عزیزان خود تحمل کرده و میکنند و همچنان با سویه های جدید درگیر آن و تبعاتش هستند با مرد صرب همراه نبودند و از او حمایت نمی‌کنند.
بهرحال با توجه به در خطر بودن زندگی ورزشی نوله وی مجبور به تزریق واکسن است.

تنیس نواک جوکوویچ

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: تنیس نواک جوکوویچ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۱۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منبع دوم داروی فاکتور۸ کشور با تولید یک شرکت دانش‌بنیان

به گزارش خبرنگار گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا -امید زحمتکش؛ روز گذشته معاون برنامه‌ریزی اداره کل داروی سازمان غذا و دارو، از ورود یک شرکت دانش‌بنیان دیگر به حوزه تولید فاکتور۸ و رفع انحصار تأمین این دارو و همچنین نزدیک شدن به خودکفایی در تولید خبر داد.

در این رابطه احمد قویدل، مشاور مدیرعامل کانون هموفیلی کشور در گفتگو با خبرنگار گروه سلامت خبرگزاری علم  فناوری آنا، گفت: سال گذشته بدترین شرایط در دسترسی به دارو توسط بیماران هموفیلی به‌خصوص بیماران نیازمند فاکتور۸ بود، چراکه واردات این دارو ممنوع شد و تنها تولیدکننده داخلی داروی فاکتور ۸ به دلیل عدم تأمین به‌موقع ارز و مشکلات داخلی شرکت نتوانست نیاز بیماران را تولید کند، و بیماران هموفیلی بیش از ۹ ماه درگیر مشکلات جدی کمبود دارو بودند.

وی افزود: نسل جدید کودکانی که با روش تزریق دارو قبل از خونریزی برای سالم ماندن مفاصل بیمار در حال درمان بودند، باوجود کمبود‌های سال گذشته تمام زحمات آنها از بین رفت و دچار انواع عوارض این بیماری شدند.

انحصار برای یک شرکت عامل کمبود شد

قویدل علت تمامی این مشکلات را انحصار داروی بیماران هموفیلی برای یک شرکت دانست و ادامه داد: انحصار دارو بسیار ریسک بالایی دارد و می‌تواند امنیت دارویی کشور را تهدید و سلامت بیماران را به خطر بیندازد.


 وی افزود:  به‌تازگی یک شرکت دانش‌بنیان موفق به تولید دارو فاکتور۸ بانام (کوآگیت) برای بیماران هموفیلی شده است و به‌عنوان منبع دوم تولید داروی فاکتور۸ در داخل کشور بخشی از مشکلات کمبود دارو را در داخل کشور مرتفع کرده است.


قویدل گفت: سازمان غذا و دارو برای تأمین داروی فاکتور۸ قول واردات ۱۰ الی ۱۵ درصد از نیاز بیماران را داده است تا در صورت نیاز کشور با مشکل حاد دارویی مواجه نشود.

وی ادامه داد: تولید دارو توسط این شرکت دانش‌بنیان و واردات فاکتور۸ امکان مقایسه اثرگذاری و پیشرفت و ارتقا کیفیت حاصل و همچنین منبعی برای شرایط کمبود در کشور حاصل شود تا شرایط دارویی به ثبات لازم برسد.

داروی موثر اما بدون بیمه

قویدل گفت: حدود ۱۰ سال است دارویی نوین برای بیماران هموفیلی تولیدشده است که ۲ سال پیش مقداری از آن برای تست اثربخشی وارد کشور شد که نتایج آن‌هم ازنظر اثرگذاری برای بیمار و هم صرفه اقتصادی برای دولت بسیار مطلوب بود.

مشاور مدیرعامل  کانون هموفیلی کشور بابیان اینکه تنها برای صد نفر از بیماران هموفیلی این دارو وارد کشور شده است، گفت: یکی از درخواست‌های بیماران هموفیلی تحت پوشش بیمه قرار گرفتن این دارو است.

وی افزود: حداقل میزان دارو برای زنده ماندن بیماران هموفیلی عدد ۱ است و طبق ادعای وزارت بهداشت در حال حاضر میزان دسترسی بیماران هموفیلی کشور ۳.۲ است ولی، چون این عدد ثابت نیست و کمبود‌های مقطعی به وجود می‌آید سلامت بیماران به‌درستی حفظ نمی‌شود و اصطلاحاً دسترسی به دارو در کشور دائمی نیست.

فاکتور۸ خارجی، مطمئن‌تر است

قویدل در خصوص تفاوت داروی فاکتور۸ خارجی و نمونه‌های ایرانی آن گفت: اصلی‌ترین تفاوت نمونه داخلی و خارجی این دارو در کنترل کیفیت آن است چراکه دارو‌های خارجی دارای تأییدیه بین‌المللی هستند و، چون مسیر دریافت این تأییدیه‌ها بسیار دشوار و هزینه‌بر است شرکت‌های داخلی از آن صرف‌نظر می‌کنند. همچنین به دلیل آزمایش‌های جدی برای دریافت این تأییدیه‌ها اطمینان بیشتری نسبت به نمونه‌های خارجی داروی فاکتور۸ وجود دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اطلاعیه فرابورس برای واگذاری استقلال و پرسپولیس
  • چطور در بازار بورس سرمایه گذاری کنیم؟
  • رادیک: وضعیت جسمانی جوکوویچ نگران کننده است
  • سرمایه‌داران بزرگ برای خرید استقلال پیشقدم شدند؛ خریداران استقلال چه شرکت‌هایی هستند؟
  • ورود ۹۶ داروی جدید در سال ۱۴۰۲ به بازار
  • همراه اول دیجی کالا را خرید؟
  • زمزمه‌های خرید دیجی کالا توسط همراه اول
  • منبع دوم داروی فاکتور۸ کشور با تولید یک شرکت دانش‌بنیان
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۲۶ فروردین
  • اعلام شرایط واگذاری سهام استقلال و پرسپولیس در فرابورس