Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@01:44:11 GMT

طرح نسخه الکترونیک در حال تکمیل است

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۸۲۱۵۰

طرح نسخه الکترونیک در حال تکمیل است

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از سازمان تامین اجتماعی، سید میرهاشم موسوی در وبینار بررسی وضعیت نسخه الکترونیک که با حضور مدیران درمان تأمین اجتماعی سراسر کشور برگزار شد، اظهار داشت: تحولات حوزه فناوری اطلاعات بسیار سریع است و هدف سازمان در این حوزه استفاده حداکثری از تکنولوژی است. در این زمینه نمی‌توانیم همه کارها را تنها در درون سازمان متمرکز کنیم و باید از ظرفیت‌های برون سازمانی نیز بهره ببریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحول آفرینی در مرز دانش انجام می‌شود و نباید از مسیر توسعه عقب ماند.

وی افزود: طرح نسخه الکترونیک طرح بزرگی است که با هماهنگی و همکاری دستگاه‌های اجرایی مختلف درحال تکمیل است و طبیعتاً در مسیر اجرا با ایرادات و کاستی‌هایی نیز همراه است اما با تلاش خستگی‌ناپذیر و دانش فنی متخصصین امید فراوانی برای تکمیل این برنامه بزرگ داریم. برنامه نسخه الکترونیک باید با استفاده از همه ظرفیت‌های درون و برون سازمانی و تعامل حداکثری با سایر دستگاه‌های اجرایی کشور تکمیل شده و مردم به هیچ عنوان نباید برای دسترسی به خدمات با محدودیت مواجه شوند.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: همکاری بین بخشی و رویکرد تعاملی با سایر دستگاه‌ها از مسائل حائز اهمیت در این برنامه است. تصمیمات مهم درباره روند اجرایی و تکمیل این برنامه باید با هماهنگی و کار تیمی اتخاذ شود و بعد از اتخاذ تصمیم نیز همه دستگاه‌ها و واحدهای اجرایی باید مطابق با برنامه به تکالیف خود عمل کنند. مسائل فنی که در سطوح کارشناسی به بحث گذاشته می‌شود باید با رویکرد عملگرایانه و برای کاهش و رفع مشکلات مردم پیگیری شود.

موسوی تأکید کرد: برنامه نسخه الکترونیک و تمامی برنامه‌های تحولی باید برای ارتقای خدمات به جامعه طراحی و اجرا شود و مردم نباید هزینه‌های مشکلات موجود در طرح‌های تحولی را بپردازند. فعالیت سامانه نسخه الکترونیک باید به گونه‌ای طراحی شود که جامعه هدف به بهترین نحو از خدمات آن بهره‌مند شوند. اگر مشکلی در فعالیت سامانه ایجاد شد، باید برای رفع مشکلات احتمالی از همه امکانات و ظرفیت‌ها استفاده شود و به نحوی برنامه‌ریزی کنیم که هزینه مشکلات به مردم تحمیل نشده و سازمان خودش هزینه مشکلات احتمالی را متقبل شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: همه واحدهای تخصصی سازمان تأمین اجتماعی و همچنین مدیران و همکاران مراکز اجرایی سراسر کشور تلاش قابل تقدیری برای اجرای موفقیت‌آمیز و تکمیل این طرح بسیار مهم ملی دارند. روند رو به بهبود این طرح کاملا مشخص است و مشکلات و کاستی‌های احتمالی باعث نادیده گرفتن تلاش همکاران سازمان تأمین اجتماعی برای پیشبرد این طرح نخواهد شد.

برچسب‌ها سازمان تامین اجتماعی تامین اجتماعی طرح نسخه الکترونیکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان تامین اجتماعی تامین اجتماعی طرح نسخه الکترونیکی سازمان تامین اجتماعی تامین اجتماعی طرح نسخه الکترونیکی سازمان تأمین اجتماعی نسخه الکترونیک دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۲۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری اختلال سامانه نسخه الکترونیک سلامت

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ تداوم اختلالات سامانه نسخه الکترونیک سلامت مشکلات زیادی را برای بیماران به دنبال داشته است؛ آقایی که برای گرفتن دارو‌های شیمی درمانی همسر بیمارش به داروخانه ۱۳ آبان آمده می‌گوید: سه روز است که برای دریافت دارو به این داروخانه می‌آیم، اما سامانه قطع است امروز از رادیو شنیدم اگر بتوانم از پزشک نسخه کاغذی بگیرم می‌توانم دارو‌ها رو به نرخ دولتی بگیرم. دیگر بیماران خاص نیز چنین شرایطی دارند.
دکتر محمد غلام نژاد گفت: ما این تصمیم را گرفتیم نسخه کاغذی اعمال بشود و همان محاسباتی که قبلا به صورت الکترونیک انجام می‌گرفت برای مردم به همان صورت انجام شود، ما پیش بینی می‌کنیم که مشکلات ارتقای سامانه طی روز‌های آینده برطرف شود.
رئیس مجموعه داروخانه‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: اگر بیماران نسخه کاغذی داشتند بپذیرید برای بیمارانی هم که نسخه کاغذی ندارند از سامانه قبلی بیمه سلامت نسخه بیماران را استحقاق سنجی کنید و طبق تعرفه بیمه‌ای داروهایشان را ارائه کنید / کار شما را زیاد‌تر می‌کند، اما کار بیماران در اولویت است و باید حل شود.
دکتر محمود بیگلر افزود: طبق این تصمیم بیمار نباید از آنچه قبلا می‌پرداخت؛ پرداخت از جیب بیشتری داشته باشد.
قرار است دستورالعمل این تفاهم نامه به همه داروخانه‌های بیماران خاص ابلاغ شود و بر این اساس در هر یک از این داروخانه ها، نماینده‌ای از بیمه سلامت حاضر می‌شود تا به صورت دستی بیمارانی که استحقاق دارو دارند را به داروخانه معرفی کنند.
طبق این گزارش، طرح موفق نسخه نویسی الکترونیک که طی چند سال گذشته اجرا شده اکنون با وجود این اختلالات نیازمند تدبیر و تمهیدات ویژه تری مسئولان سازمان بیمه سلامت برای حل مشکلات بیماران است.
سازمان بیمه سلامت می‌گوید هم به پزشکان اعلام کردیم که تا رفع اختلالات سامانه نسخه الکترونیک سلامت به بیماران نسخه کاغذی بدهند و به داروخانه‌ها به ویژه داروخانه‌های بیماران خاص ابلاغ شده که از طریق سامانه قبلی نسخه الکترونیک سلامت استحقاق سنجی کنند و دارو‌های بیماران به یژه بیماران خاص رو به قیمت بیمه‌ای به بیماران ارائه بدهند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رفع اختلال سامانه نسخه نویسی الکترونیک
  • بررسی اختلال در سامانه الکترونیک بیمه سلامت
  • اختلال در سامانه نسخه نویسی الکترونیکی
  • رفع اختلال سامانه نسخه‌نویسی بیمه سلامت تا پایان هفته جاری
  • (ویدیو) رفع اختلال در سامانه نسخه الکترونیک تا پایان هفته
  • پیگیری اختلال سامانه نسخه الکترونیک سلامت
  • ادامه اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک و مشکلات داروخانه ها/ پاسخ بیمه سلامت
  • تداوم اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک
  • تداوم اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک/ پاسخ بیمه سلامت
  • برنامه های حوزه دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات در سال ۱۴۰۳