Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود امانی بنی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با باین اینکه این قضیه در خصوص دیگر ماههای سال نیز صدق می‌کند، افزود: ۸۵ درصد پروازهای انجام شده در فرودگاه مشهد در آذرماه امسال مربوط به پروازهای داخلی و ۱۵ درصد پروازهای خارجی بوده که ۹ درصد از پروازهای خارجی در مسیر عتبات عالیات انجام شده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطرنشان کرد: ۳۲۱ پرواز خارجی به ۱۳ مسیر در این مدت از طریق این فرودگاه انجام شده که بیشترین پرواز مربوط به مسیر مشهد - نجف با ۱۳۳ پرواز و جابه‌جایی ۲۱ هزار و ۲۷۰ مسافر بوده است.
امانی بنی اضافه کرد: پروازهای خارجی این فرودگاه در مسیرهای استانبول، بغداد، بیروت، بیشکک، دبی، دوحه، دوشنبه، قندهار، کابل، کویت، لاور، مزارشریف و نجف انجام می‌شود.
مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی ادامه داد: همچنین در آذرماه امسال هزا و ۸۲۰ پرواز داخلی به ۲۹ مسیر داخلی از طریق این فرودگاه انجام شده که بیشترین پرواز مربوط به مسیر مشهد- تهران با ۷۷۴ پرواز و جابه جایی ۱۰۹ هزار و ۴۹ مسافر است.
از ابتدای امسال تا پایان آذرماه یک میلیون و ۶۳۹ هزار و ۷۴۹ مسافر از طریق پروازهای خروجی داخلی و یک میلیون و ۶۳۳ هزار و ۸۷۱ مسافر از طریق پروازهای ورودی داخلی فرودگاه مشهد جابه جا شده‌اند.
همچنین در این مدت ۲۲۰ هزار و ۵۰۹ مسافر توسط پروازهای خارجی وارد فرودگاه مشهد شدند و ۱۸۹ هزار و ۶۴۳ نفر از طریق پروازهای خارجی این فرودگاه به کشورهای مختلف سفر کردند.
فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد با گستره ۵۴۰ هکتار، پس از فرودگاه مهرآباد تهران، دومین فرودگاه پرترافیک کشور است که پیش از شیوع کرونا به طور میانگین روزانه ۱۸۰ پرواز و در زمان اوج مسافرتها تا ۲۵۰ پرواز ورودی و خروجی روزانه در آن انجام می‌شد
 

برچسب‌ها بیشکک پرواز فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد استانبول نجف

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بیشکک پرواز فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد بیشکک پرواز فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد استانبول نجف پروازهای خارجی فرودگاه مشهد انجام شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۲۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۵۰ درصد زائران عمره از فرودگاه امام خمینی(ره) به سرزمین وحی

سعید چلندری مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: عملیات اعزام زائران عمره مفرده از دوشنبه ۳ اردیبهشت ماه اغاز شده و تا ۱۳ اردیبهشت ماه ادامه دارد و عملیات برگشت زائران هم از ۱۳ تا ۲۳ اردیبهشت ادامه دارد.

وی افزود: در این بازه زمانی در سراسر کشور ۵ هزار و ۷۲۰ زائر عازم سرزمین وحی می‌شوند که ۵۰ درصد این زائرین در قالب ۲۲ پرواز از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) عازم خواهند شد.

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: با توجه به اینکه تعداد زیادی از زائرین عمره مسن هستند خدمات ویژه‌ای از نظر ویلچر و تکریم زائرین در فرودگاه در نظر گرفته شده است.

وی گفت: در سال ۱۴۰۲ حدود یک میلیون زائر به عتبات عالیات و امامن مقدسه از طریق ترمینال سلام فرودگاه امام خمینی (ره) سفر خود را انجام دادند.

چلندری در خصوص وضعیت تاخیر پرواز‌ها گفت: هماهنگی‌های لازم با شرکت‌های هواپیمایی انجام شده، اما تاخیرات دو بخش است بخشی مربوط به تاخیرات عملیانی است و بخشی دیگر مربوط به شرایط جوی است.

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: تاخیر پرواز مربوط به شرایط جوی را کاری نمی‌توان کرد، اما تاخیر‌های عملیاتی هماهنگ شده از هواپیمای جایگزین استفاده شود.

وی گفت: اگر پروازی تاخیر داشته باشد در ترمینال سلام ظرفیت استراحت حدود هزار نفر فراهم است و اگر تاخیر بیشتر از ۶ ساعت شود قطعا به هتل انتقال پیدا می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • آمادگی هما برای انجام پرواز حج عمره از فرودگاه بندرعباس
  • نگاهی به پردرآمدترین مسیرهای پروازی جهان+ اینفوگرافی
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛ ۵ اردیبهشت
  • برقراری پرواز عسلویه - شهرکرد و بالعکس
  • افزایش تعداد پروازهای فرودگاه شهرکرد
  • پروازهای فرودگاه بجنورد توسط اتاق بازرگانی چارتر شد
  • پرواز اردبیل به مشهد برقرار شد
  • ظرفیت 10 هزار خودرویی پارکینگ ترمینال سلام
  • پرواز‌های فرودگاه شیراز؛ سه شنبه چهارم اردیبهشت
  • اعزام ۵۰ درصد زائران عمره از فرودگاه امام خمینی(ره) به سرزمین وحی