Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا سیدرضا فاطمی امین پنجشنبه در حاشیه بازدید از بندر شادگان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: باید به سمت تولید محصولات فولادی با ارزش افزوده پایین تر حرکت کنیم و به جای تولید شمش به سمت تولید ورق و فولاد آلیاژی گام برداریم.
وزیر صمت با اشاره به اینکه شرکت های فولادی در تامین مواد اولیه مشکلی ندارند ادامه داد:شرکت های فولادی کشور در زمینه واردات برخی تجهیزات مشکلاتی داشتند که برطرف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فاطمی امین همچنین در خصوص مجتمع فولاد شادگان اظهار داشت: طرح توسعه یکی از دغدغه های مجتمع فولاد شادگان است که موارد لازم برای تسریع در راه اندازی طرح توسعه آن باید انجام شود.

وی اظهار داشت:یکی از مهمترین طرح های اقتصادی در شهرستان شادگان رونق بندر تجاری  آن می باشد که زیر ساخت آن ایجاد شده اما بدون استفاده مانده است.
وی گفت: با پرداخت تسهیلات و تخفیف سود بازرگانی تلاش می شود روند ورود و خروج کالا در این بندر تجاری با محور صادرات رونق گیرد.

مجتمع فولاد شادگان یکی از هشت طرح مطالعات جامع فولاد کشور در راستای توسعه اشتغال در منطقه محروم شادگان در زمینی به مساحت ۲۵۶ هکتار و در ۳۵ کیلومتری جنوب شرقی شهرستان شادگان در سال ۱۳۸۲ مورد مطالعه و بررسی قرار گرفت. 
مجتمع فولاد شادگان از نظر موقعیت جغرافیایی و استراتژیک و به واسطه نزدیکی به اسکله اختصاصی شرکت فولاد خوزستان در بندر امام خمینی (ره) و حمل و نقل آسان مزیت های ویژه ای دارد. 
این مجتمع شامل ۲ بخش اصلی احیا و فولاد سازی است که در بخش احیای مستقیم ۸۰۰۰ هزار تن آهن اسفنجی در سال تولید و در بخش فولاد سازی نیز یک میلیون تن شمش فولادی در سال به روش ریخته گری مداوم تولید می‌کند.

عملیات اجرایی فاز دوم کارخانه فولاد شادگان نیز مهرماه ۱۳۹۸ آغاز شد.

شادگان در فاصله ۷۰ کیلومتری اهواز مرکز استان خوزستان واقع است.

وزیر صمت برای سفری ۲ روزه امروز وارد خوزستان شد.

وی صبح پنجشنبه از شرکت فولاد شادگان ، بندر تجاری و شهرک صنعتی این شهرستان بازدید کرد.

برچسب‌ها شادگان وزارت صنعت معدن و تجارت فولاد سید رضا فاطمی امین خوزستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شادگان وزارت صنعت معدن و تجارت فولاد شادگان وزارت صنعت معدن و تجارت فولاد سید رضا فاطمی امین خوزستان مجتمع فولاد شادگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۲۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۱۳۴ هزار و ۶۵۶ تن انواع محصولات فولادی

رحمتی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری گفت: امسال برای تحقق شعار سال تامین مواد اولیه و تسهیلات مورد نیاز تولید از اولویت‌های اجرایی صمت است.

وی با تاکید بر افزایش ۱۲ درصدی تولید محصولات صنعتی در مجموع افزود: چهارمحال و بختیاری در یک سال اخیر با تولید ۱۳۴ هزار و ۶۵۶ تن انواع محصولات فولادی شاهد رشد شش درصدی این کالا و در زمینه لوازم خانگی ۲۵ درصد رشد داشته است.

بیشتر بخوانید

۲۹۰ میلیون دلار کالا وارد چهارمحال و بختیاری شد

رحمتی اضافه کرد: این استان با تولید نزدیک به ۱۰ میلیون مترمربع چادر مشکی ۱۹ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به رشد ۱۰ درصدی تولید نخ پلی استر و ۸ درصدی روغن نباتی گفت: رشد در حوزه صنعت بیانگر رونق تولید است.

رحمتی ادامه داد: با افزایش ۲۷ درصدی استخراج مواد معدنی، وصول حقوقی دولتی معادن هم ۹۲ درصد رشد داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • هفته ۲۴ لیگ برتر فوتبال؛ برتری مس رفسنجان در زمین فولاد خوزستان
  • پیروزی مس رفسنجان برابر فولاد خوزستان در لیگ برتر فوتبال
  • فولاد خوزستان ۰ - ۱ مس رفسنجان/ شاگردان نویدکیا با دست پر به خانه برگشتند + فیلم
  • برگزاری یکی از مهم‌ترین رویدادهای صنعت فولادکشور در دانشگاه تهران
  • ثبت بالاترین میزان تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲
  • تولید ۱۳۴ هزار و ۶۵۶ تن انواع محصولات فولادی
  • ترخیص بهداشتی ۹ میلیون تن نهاده دام وارداتی از بندر امام
  • رشد ۷۲ درصدی تخلیه کالاهای اساسی در بندر انزلی
  • سرمربی قهرمان کم نمی‌آورد(عکس)
  • ترخیص بیش از ۹ میلیون تن نهاده دام در بندر امام خمینی