Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-19@21:54:56 GMT

افت تحصیلی ۶۰ درصدی دانش‌آموزان

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۸۲۹۷۲

افت تحصیلی ۶۰ درصدی دانش‌آموزان

صادق ستاری‌فرد با بیان اینکه دور بودن دانش‌آموزان از آموزش‌های حضوری  تبعاتی در پی داشت اظهار کرد: متاسفانه شاهد افت تحصیلی ۵۰ تا ۶۰ درصدی دانش آموزان هستیم؛ به‌ویژه در مقطع دبستان موضوع اجتماعی پذیری و جمع پذیری دانش آموزان و همچنین تحرک بچه‌ها دچار اشکال شد.

وی افزود: از طرفی متاسفانه در آموزش‌های غیرحضوری چالش‌های جدی داریم و تعداد زیادی از دانش‌آموزان ما امکان دسترسی به آموزش‌های حضوری را ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به علاوه اینکه حضور در فضای مجازی تبعاتی دارد.  

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه چاره‌ای نداریم جز اینکه به آموزش‌های حضوری برگردیم، در پاسخ به اینکه آموزش‌های حضوری از چه زمانی اجرا می‌شود؟ گفت: خوشبختانه در تمام مدارس روستایی و شهری کم جمعیت آموزش حضوری برقرار و تمرکز بر آموزش‌های حضوری بوده است. در مناطق شهری نیز آموزش حضوری و مجازی به صورت ترکیبی دنبال می‌شد.

ستاری‌فرد افزود: تمام آزمون‌های نیمسال اول ما در مقطع متوسطه اول و دوم یعنی پایه هفتم تا دوازدهم حضوری برگزار شد. برنامه آموزش و پرورش این است که در شروع نیمسال دوم تحصیلی، آموزش‌ها را به سمت آموزش‌های حضوری ببریم.  تلاش ما این است که با ساماندهی سرویس مدارس، تکمیل واکسیناسیون و  مدیریت تراکم کلاسی در کلان‌شهرها به ویژه شهر تهران بتوانیم میزبان دانش آموزان در کلاس‌های درس باشیم.

وی با بیان اینکه آموزش‌وپرورش به دنبال افزایش جذابیت فعالیت‌ها و برنامه‌های آموزشی در مدارس و تسهیل بازگشت پذیری به مدارس است ادامه داد: آموزش و پرورش این آمادگی را دارد که با رعایت پروتکل‌ها و با توجه به مصوبه ستادملی مقابله با کرونا که ۲۶ دی‌ماه ابلاغ شد و بر مبنای آن آموزش‌ها حتما باید حضوری باشد این آمادگی را داریم که میزبان دانش‌آموزان در مناطق مختلف کشور باشیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش درباره وظایف مدارس برای رعایت شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی گفت: مطابق آنچه که ستاد ملی تصویب و ابلاغ کرده، اصل بر حضوری شدن کلاس‌هاست. همه کادر آموزشی از معلمان و مدیران در مدارس حضور دارند. از طرفی تاکید شده است که هم رعایت فاصله اجتماعی مدنظر باشد و هم دانش‌آموزان از ماسک استفاده کنند و تهویه کلاسی به شکل خوبی انجام شود. چالش امروز ما ساماندهی سرویس مدارس است که در تلاشیم تسهیل ورود دانش‌آموزان به مدارس را برنامه‌ریزی کنیم.  

ستاری‌فرد درباره روند انجام واکسیناسیون گفت: 92.5 درصد دانش‌آموزان ما در سنین ۱۲تا ۱۸ سال دز اول و ۷۵ درصد دز دوم را دریافت کرده‌اند. معلمان و فرهنگیان نیز ۹۲ درصد دز اول و ۸۶ درصد دز دوم  را دریافت کرده‌اند. تلاش می‌کنیم با همکاری وزارت بهداشت به سمت تکمیل واکسیناسیون برویم و پروتکل‌هایی که باید رعایت شود را پیگیری کنیم.

وی در گفت‌وگو با شبکه خبر با تاکید بر اینکه در تلاشیم در مناطقی که سردسیر هستند تهویه را کنترل کنیم بیان کرد: لازم است از همکاری استانداران تشکر کنم. استانداری  همدان همکاری خوبی با ما داشته و استانداری تهران نیز تقبل کرده تا بخشی از تهویه مدارس را تامین و پشتیبانی مالی کند. درخواست می‌کنیم استانداران دیگر هم به ما کمک کنند.  تمام کادر مدارس آمادگی میزبانی ۱۰۰ درصدی دانش‌آموزان را دارند./ ایسنا

منبع: فردا

کلیدواژه: افت تحصیلی آموزش های حضوری دانش آموزان آموزش های حضوری آموزش های حضوری آموزش و پرورش دانش آموزان آموزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۲۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس ما و مدارس آن‌ها

بعد از هماهنگی با یک مدرسه به اتفاق به آنجا رفتیم و مدیر آن مدرسه ما را برای دیدن از کلاس ها راهنمایی کرد. در گوشه ای از حیاط دراندشت مدرسه تعدادی از دانش آموزان بساط باربکیو را گسترانده بودند و به همراهی معلم خود در حال تهیه و پخت کباب بودند. مدیر ایرانی پرسید در ساعت درس و تحصیل چرا این دانش آموزان پیک نیک رفته اند؟ مدیر مدرسه جواب داد این پیک نیک نیست و کلاس درس جامعه شناسی است. در واقع معلم در حال تدریس مهمترین درس جامعه شناسی به دانش آموزان است یعنی ترجیح منفعت جمعی بر منفعت فردی. دانش آموزان که هر کدام به چند تیم تقسیم شده اند یاد می گیرند که اگر هر نفر کار خود را در تیم خود که مثلا تیم آماده کردن گوشت و آمیخته کردن آن با مواد غذایی دیگر است به خوبی انجام دهد، نتیجه بهتری خواهد گرفت و مثلا گوشت خوبی برای کباب کردن آماده می شود و اگر بقیه تیم ها تا تیم کباب کردن گوشت کار خود را به درستی انجام دهند نهایتا همه بچه های کلاس با همدیگر غذای خوشمزه ای را تناول خواهند کرد و این به نفع همه است.

دوستم می گفت بعد از آن روز فهمیدم که چرا مردم این کشور بدون اعمال جریمه و فشار قانون را مراعات می کنند. فهمیدم چرا در این کشور کمتر کسی به سراغ کلاهبرداری می رود تا جیب خودش را پرپول کند و به فکر منفعت بردن همه است و از آن مهمتر فهمیدم چرا آموزش ابتدایی در این کشور بالاترین بودجه را دارد و حقوق یک مدیر مدرسه هم طراز مدیران عالی کشور و معلمی از مشاغل پردرآمد است. و همینطور فهمیدم چرا در ایران کلاهبرداری، اختلاس، عادی شدن تخطی از قانون و فرار از قوانین راهنمایی و رانندگی همه در کنار بودجه پایین آموزش و پرورش و حقوق ناچیز معلمی است.


دوستم می گفت تازه می فهمم چرا می گویند تفاوت جهان اول با جهان سوم در وزارتخانه آموزش و پرورش است. این ها را دوستم می گفت و گرنه به قول آن طنز قدیمی ما که به چشم خودمان ندیدیم...

233233

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897059

دیگر خبرها

  • «تک ماده» برای ۴ درس؛ کمک به دانش‌آموز یا پوشاندن ضعف آموزش در مدارس؟/ «کاهش معدل از سخت‌تر شدن سوال‌ها نیست از کاهش سطح آموزشی است»
  • مدارس ما و مدارس آن‌ها
  • سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی اثرگذار است
  • افزایش قبولی دانش‌آموزان چهارمحال و بختیاری با تاثیر سوابق
  • شرایط ثبت نام در آزمون های ورودی مدارس/ آخرین مهلت ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی
  • شرایط ثبت در آزمون های ورودی مدارس/ آخرین مهلت ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی
  • برپایی جشنواره کارآفرینان کوچک با شعار «مدرسه کارآفرین»
  • تاثیر ۵۰ درصدی معدل در کنکور امسال
  • مدارس ابتدایی کیش غیرحضوری است
  • مدارس ابتدایی کیش امروز غیرحضوری است