Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود عباس‌زاده با اشاره به سفر رئیس جمهور به روسیه، گفت: تکه‌پراکنی و حاشیه‌سازی برخی اصلاح‌طلبان مانع اجرای سیاست‌های آسیامحوری و همسایه‌محوری دولت نمی‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه خبری تهران نیوز، از ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم رسانه‌ها و شخصیت‌های وابسته و منتسب به دولت پیشین و جریان سیاسی اصلاح‌طلب به دنبال تضعیف عملکرد دولت در حوزه‌های مختلف هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این ترتیب در حالی رئیسی و دولتش در حوزه سیاست خارجی می‌کوشند با هر چه گسترده‌تر کردن روابط ایران با همسایگان و دیگر کشورهای دنیا، دستاوردهای سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را برای کشورمان رقم بزنند که هر از گاهی تکه‌پراکنی آقایان به اصلاح دلسوز حاشیه جدیدی را ایجاد می‌کند.

به طور مثال در روزهای اخیر و در آستانه سفر رئیس جمهور به روسیه، عده‌ای از روشنفکرنماهای وابسته به این جریان سیاسی کوشیدند با طرح شعار "نه شرقی نه غربی، جمهوری اسلامی" سفر رئیس جمهور را در تناقض و تضاد با این شعار قلمداد کنند.

در حقیقت این آقایان می‌کوشند با لفاظی‌ها و بازی با کلمات اذهان را از پرداختن به واقعیات دور کرده و لو به بهای راه انداختن حاشیه تازه‌ای، درپوشی بگذارند بر ناکارآمدی دولتی که هشت سال سنگش را به سینه می‌زدند.

در این باره با محمود عباس‌زاده عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به بحث و گفت‌وگو نشسته‌ایم که در ادامه می‌خوانید:

واکنش اطلاح‌طلبان درباره روابط سیاسی ایران با چین و روسیه را چطور ارزیابی می‌کنید؟

عباس‌زاده: در وهله اول باید گفت واکنش منفی نیروهای منتسب به جناحی که تا هشت سال پیش دولت را در اختیار داشت در مقابل راهبرد دولت جدید مبتنی بر آسیامحوری و همسایه‌محوری، بسیار تلخ است.

اگرچه معتقدیم وجود سلایق مختلف سیاسی در کشور و فعالیت آن‌ها و تضارب آراء برآمده از آن موجب می‎‌شود از درون این اختلاف نظرات حکمت بیرون آید، اما افکار و واکنش‌ها‎یی از این دست دیگر از تضارب آراء عبورکرده و کارشان مصداق این ضرب‌المثل "دیگی که برای من نجوشد...." شده است.

دولت پیشین در هشت سال عمر کاری‌اش همه تلاش خود را برای برقراری ارتباط با غرب به کار گرفت، اما در نهایت با افزایش تحریم‌ها و عدم ممانعت از ورود دارو به ایران آن هم در شرایط کرونایی چیزی جز آبروریزی عایدش نشد.

حال افراد منتسب به آن دولت و جریان سیاسی به جای عذرخواهی از مردم، به دنبال تخریب اقدامات دولت سیزدهم در ارتباطات آن در عرصه سیاست خارجی از جمله با دو کشور بزرگ و مقتدر چین و روسیه هستند.

آن‌ها با بر سر زبان‌ها انداختن شعار "نه شرقی نه غربی، جمهوری اسلامی" واکنشی بسیار کودکانه را در قبال روابط سیاسی و اقتصادی ایران با دو کشور چین و روسیه از خود نشان داده‌اند، این در حالی است که نیازها و ظرفیت‌های متقابل موجود در کشورها می‌تواند بسترساز تعامل و هم‌افزایی مطلوب بین سه کشور شود.

اصولا "شعار نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی" با شرایط کنونی همخوانی دارد؟

عباس‌زاده: در پاسخ به شعاری که برخی افراد منتسب به طیف سیاسی اصلاح‌طلب به راه انداخته‌اند، باید گفت این شعار امروزه دیگر محلی از اعراب ندارد و اکنون دیگر چین و روسیه را نمی‌توان به تنهایی شرق نامید.

به این ترتیب این شعار پس از فروپاشی شوروی سابق دیگر مفهوم سیاسی گذشته را ندارد، چرا که اکنون نه چین و نه روسیه مظهر شرق سیاسی به معنای آن زمانی که این شعار سر داده می‌شد، را ندارند.

در شرایطی که این احتمال می‌رود چین در آینده به قدرت نخست اقتصاد دنیا تبدیل شود، از طرفی به دلیل عضویت دائم روسیه در شورای ملل و مطرح بودن آن به عنوان یکی از قدرت‌های اتمی در دنیا، برقراری و تقویت روابط با این دو کشور می‌تواند در ابعاد سیاسی و اقتصادی عایدی‌های زیادی برای ایران به همراه داشته باشد.

در این راستا تفاهم نامه راهبردی بین ایران و چین به امضاء رسیده و کشورمان می‌کوشد چنین تفاهم‌نامه‌ای را نیز با کشور روسیه امضاء و نهایی کند.

دیدارهای سران سه کشور چه نتایج و آورده‌هایی خواهد داشت؟

عباس‌زاده: دیدارهای سران ایران، چین و روسیه و تقویت همکاری و هم‌افزایی بین آن‌ها منجر به افزایش ظرفیت‌های سیاسی و اقتصادی بین کشورها خواهد شد.

به طور مثال کشور روسیه بازار خوبی برای بسیاری از محصولات کشاورزی ایران بوده و تقویت مراودات اقتصادی با آن در راستای سیاست‌های همسایه‌محوری ایران، دستاوردهای اقتصادی بیشتری را نصیب کشورمان می‌کند.

به این ترتیب در حالی آمریکا به دنبال اجرای سیاست انزوای جمهوری اسلامی ایران است که کشورمان به تناسب جدیت و حسن نیت کشورهای منطقه‌ای و جهانی خواهان برقراری، تقویت و افزایش روابط با دیگر کشورها است.

به این ترتیب بر خلاف تلاش آمریکایی‌ها، ایران قدرتمندانه روابط و قراردادهای خود با دیگر کشورها را به سمت فوق‌العاده بالا، راهبردی و استراتژیک دنبال می‌کند که سفر رئیس جمهور کشورمان به مسکو نمونه و مصداقی از برقراری یک ارتباط موفق است.

انتهای پیام/*

منبع: دانا

کلیدواژه: سفر رئیس جمهور جمهوری اسلامی چین و روسیه عباس زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۳۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مانع‌زدایی از شرکت‌های تولید و توزیع‌کننده واکسن، دارو و مکمل‌ها در راستای تحقق شعار سال

معاون تشخیص و مدیریت درمان سازمان دامپزشکی کشور سیاست‌های این معاونت برای تحقق شعار سال جهش تولید با مشارکت مردم را تشریح کرد و گفت: مانع‌زدایی از شرکت‌های تولید و توزیع‌کننده واکسن، دارو و مکمل‌ها در حوزه تشخیص و مدیریت درمان از جمله اقداماتی است که برای حقق شعار سال مورد توجه قرار دارد.

محمد سبحانی مطلق در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شعار سال طی چند سال اخیر گویای تمرکز مقام معظم رهبری روی اهمیت مباحث اقتصادی است و این مهم بیانگر اهمیت اقتصاد و معیشت ملت از دیدگاه ایشان است.

وی افزود: شعار سال جاری تحت عنوان جهش تولید با مشارکت مردم در ادامه نامگذاری سال‌های قبل و برنامه‌های مبتنی بر بهبود وضعیت اقتصاد کشور و تقویت تولید از طریق به‌کارگیری مشارکت مردمی است.

معاون تشخیص و مدیریت درمان سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: از آنجا که بخشی از فعالیت‌های سازمان دامپزشکی کشور در حوزه تشخیص و مدیریت درمان است و این مهم حائز اهمیت است، معاونت تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور خود را موظف و مکلف می‌داند تا در راستای اجرایی شدن فرمایشات مقام معظم رهبری برنامه‌هایی را پیاده‌سازی کند.

وی مهم‌ترین اقدامات پیش رو برای تحقق این مهم را تقویت مشارکت مردم برای اجرایی شدن سیاست‌های بهداشتی و افزایش نظارت سازمان دانست و با اشاره به مانع‌زدایی از شرکت‌های تولید و توزیع‌کننده واکسن، دارو و مکمل‌ها گفت: برنامه مورد نظر ما این است تا فرایند تولید در این بخش پس از شناسایی دقیق موانع موجود و پیش رو مانع‌زدایی شود و در این رابطه از طریق رابطه تنگاتنگ و نشست‌های متعدد با تشکل‌های مرتبط دستورالعمل‌های موجود را در معرض نقد و بررسی قرار داده و پیشنهادات این تشکل‌ها را مورد توجه قرار خواهیم داد.

سبحانی با اشاره به راهکار دیگر برای کمک به تحقق شعار سال به تسهیل‌گری گفت: در این راستا معاونت دارو و درمان سازمان دامپزشکی کشور می‌کوشد تا نه تنها موانع را از پیش روی شرکت‌های تولیدکننده واکسن، دارو و مکمل بردارد، بلکه آمادگی دارد شرایطی را فراهم کند تا این شرکت‌ها به سوی تولید مورد نیاز واحدهای دام، طیور، آبزیان و زنبورعسل ایران بروند و در صورت نبود شرایط لازم برای این مهم، مبادرت به کمک در این رابطه کند، اگرچه این نکته را باید همواره مدنظر قرار داد که وقتی صحبت از اهمیت تولید و افزایش آن می‌شود، تنها به معنای هر تولیدی نیست، بلکه مهم تولید با کیفیت و قیمت منطقی و قابل رقابت با استانداردهای جهانی است.

وی یکی از اقدامات در خصوص این تسهیل‌گری را جلوگیری از واردات هرگونه محصول در صورت تولید نمونه داخلی مشابه کارایی محصول وارداتی دانست و افزود: در این راستا علاوه بر مانع زدایی و تسهیل‌گری، استفاده از منابع علمی معتبر در کنار اعمال نظرات متخصصان و دعوت از نخبگان دانشگاهی و تسهیل‌گری خواهد بود.

معاون تشخیص و مدیریت درمان سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه شفافیت و قانون‌مداری باعث افزایش تولید و مشارکت مردمی می‌شود، خاطرنشان کرد: در این رابطه دستورالعمل‌های موجود به‌روزرسانی شده است و به اطلاع تشکل‌ها و شرکت‌های تولیدی خواهد رسید تا در راستای جهش تولید گام بردارند و از سوی دیگر چنانچه نیاز به هرگونه سرمایه‌گذاری داخلی یا مشترک و استفاده از تسهیلات بانکی باشد، از حمایت صددرصدی سازمان دامپزشکی کشور که رئیس آن به عنوان معاون وزیر عضو شورای راهبردی نظارت وزارت جهاد کشاورزی نیز است، برخوردار شوند.

وی تاکید کرد: هرگونه افزایش تولید باید با برنامه و ملاحظه نیاز و کیفیت بالا باشد تا پایدار باشد، چرا که در غیر این صورت بدون ملاحظه افق دور و فراهم نشدن زیرساخت‌های لازم برای تولید، بازار دچار تنش خواهد شد.

سبحانی با بیان اینکه در راستای استفاده از مشارکت مردم تعداد آزمایشگاه‌های همکار بیشتری طی سه ماه اخیر دعوت به همکاری با سازمان شده‌اند، تصریح کرد: در عین حال این آمادگی برای صدور مجوز همکاری برای سال جاری نیز تداوم خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص استفاده از مشارکت مردم در حوزه درمان نیز که به بخش خصوصی واگذار شده و سازمان نظام دامپزشکی کشور ناظر بر عملکرد آنها طبق کمیسیون ماده ۲ است، به صورت مستمر جلساتی برگزار خواهد شد تا از مشارکت مردمی در این رابطه کمک بیشتری گرفته شود.

کد خبر 745463

دیگر خبرها

  • مانع‌زدایی از شرکت‌های تولید و توزیع‌کننده واکسن، دارو و مکمل‌ها در راستای تحقق شعار سال
  • واشنگتن‌تایمز: حمله ایران به اسرائیل، شکست سیاست بایدن را نشان داد
  • رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها
  • سهم بالای خانوار از هزینه‌های سلامت، مانع تحقق سیاست‌گذاری‌ها
  • انتقاد یک اصلاح‌طلب از مواضع صهیونیستی رادیکال‌ها
  • تحقق شعار سال و کاهش 40 درصدی مالیات بخش تولید با لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم
  • رأی اعتراضی مردم این استان به اصولگرایان است یا اصلاح طلبان؟
  • جمله حاشیه ساز ثابتی درباره بنی صدر
  • همکاری با ایران اولویت سیاست خارجه روسیه است
  • وکیل مدافعان شیطان در تهران!