Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-24@09:07:55 GMT

واکنش بایدن به کاهش محبوبیت خود در نظرسنجی‌ها

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۸۳۲۴۴

واکنش بایدن به کاهش محبوبیت خود در نظرسنجی‌ها

به گزارش تابناک به نقل از فارس، بایدن در پاسخ به سؤال خبرنگار روزنامه آمریکایی «مک کلاچی» مبنی بر این که چطور می‌خواهد مجدداً نظر میانه‌رو‌ها و طرفداران احزاب مستقل که در انتخابات ۲۰۲۰ به وی رأی داده‌اند، اما هم‌اکنون طبق نتایج نظرسنجی از عملکردش ناراضی هستند، جلب کند، گفت: «من اعتقادی به نظرسنجی‌ها ندارم».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 طبق نتایج نظرسنجی‌های مؤسسه نظرسنجی «گالوپ»، میزان محبوبیت جو بایدن در میان طرفداران احزاب مستقل از زمان ورودش به کاخ سفید به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا در سال ۲۰۲۱ کاهش داشته است و از ۶۱ درصد در زمان ورودش به کاخ سفید به ۳۳ درصد در اوایل ماه جاری میلادی (ژانویه ۲۰۲۱) کاهش پیدا کرده است.

پایگاه اطلاع‌رسانی هیل در خصوص سیر نزولی میزان محبوبیت بایدن در میان مردم آمریکا نوشت که کاهش محبوبیت رئیس‌جمهور آمریکا احتمالاً به واسطه مجموعه‌ای از مشکلاتی است که بایدن در اولین سال ریاست‌جمهوری خود با آن مواجه بوده است که این مشکلات شامل افزایش موارد ابتلا به کووید-۱۹، افزایش تورم و خروج نامنظم و آشفته نظامیان آمریکایی از افغانستان در تابستان سال جاری میلادی می‌شود.

طبق نتایج نظرسنجی گالوپ، بایدن اولین سال ریاست‌جمهوری خود را با میانگین محوبیت ۴۸.۹ درصد به پایان رساند که این رقم پایین‌تر از میزان محبوبیت بسیاری از دیگر رؤسای جمهور آمریکا است که البته میانگین میزان محبوبیت بایدن در پایان اولین سال ریاست‌جمهوری‌اش از میزان محبوبیت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا در همین بازه زمانی بیشتر بوده است.

بر اساس گزارش گالوپ، تنها یک رئیس‌جمهور پیشین، ترامپ، در سال اول محبوبیت کمتری نسبت به بایدن داشت و ۳۸.۴ درصد از آمریکایی‌ها عملکرد وی را تأیید کردند. رضایت از کلینتون رئیس‌جمهور پیشین با ۴۹.۳ درصد محبوبیت در سال اول خود به میزان رضایت از بایدن نزدیک بود. بعد از این دو، ریگان قرار دارد که در اولین سال ریاست‌جمهوری خود ۵۷.۱ درصد محبوبیت داشت.

اظهارنظرات بایدن درباره وضعیت محبوبیت وی در نظرسنجی‌های مؤسسات نظرسنجی آمریکا در حین کنفرانس خبری عصر چهارشنبه وی به وقت محلی مطرح شد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که جو بایدن در جریان کنفرانس خبری دو ساعته خود به طیفی از موضوعات از جمله روسیه، همه‌گیری کرونا، تورم، ایران و .. پرداخت.

هفته‌نامه آمریکایی «نیوزویک» نیز به تازگی نظرسنجی را در خصوص عملکرد بایدن برگزار کرده که در آن نشان می‌دهد که تنها چهار درصد آمریکایی‌ها معتقدند که اوضاع خیلی خوب است.

به نوشته هفته نامه «نیوزویک»، با گذشت نزدیک به یک سال از زمان ریاست جمهوری جو بایدن، او همچنان با چالش‌های بی‌شماری از جمله افزایش شمار مبتلایان به کووید-۱۹، تورم و بسیاری از موارد دیگر مواجه است و باعث می‌شود برخی از رأی‌دهندگان به وی احساس خوش‌بینی کمتری داشته باشند.

نظرسنجی مشترک شبکه «سی‌بی‌اس» و موسسه «یو گو» نشان داد که در مجموع، تنها چهار درصد از آمریکایی‌ها معتقدند اوضاع «بسیار خوب» پیش می‌رود. در همین حال، شمار بیشتری از پاسخ دهندگان، حدود ۲۲ درصد، گفتند که همه چیز «تا حدودی خوب» پیش می‌رود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین سیل جنگ یمن بودجه 1401 روابط ایران و روسیه بایدن گالوپ کاهش محبوبیت مذاکرات وین سیل جنگ یمن بودجه 1401 روابط ایران و روسیه اولین سال ریاست جمهوری میزان محبوبیت نظرسنجی ها رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۳۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش حماس به تصویب کمک‌های جدید آمریکا برای صهیونیست‌ها

جنبش حماس فلسطین تصویب کمک ۲۶ میلیارددلاری آمریکا به رژیم صهیونیستی را محکوم و اعلام کرد که این اقدام واشنگتن دلیلی آشکار بر همدستی و مشارکت رسمی آن در جنایات اشغالگران فاشیست علیه مردم فلسطین در نوار غزه است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با صدور بیانیه‌ای تصویب کمک‌های جدید آمریکا به رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم کرد.

در بیانیه حماس به این منظور آمده است که این اقدام آمریکا تاییدی بر همدستی و مشارکت رسمی واشنگتن در جنگ نسل کشی است که ارتش اشغالگر و فاشیست صهیونیستی علیه مردم فلسطین در نوار غزه به راه انداخته است؛ جنگی که در آن ده‌ها هزار انسان بی گناه به شهادت رسیده و شهرها و محله‌های مسکونی و همه زیرساخت‌ها در نوار غزه نابود شده است.

حماس در ادامه بیانیه خود تصریح کرد که دولت آمریکا و جو بایدن رئیس جمهور آن مسئولیت سیاسی و قانونی و اخلاقی جنایات جنگی که رژیم اشغالگر علیه ملت فلسطین مرتکب می‌شود را برعهده دارند.

این جنبش تاکید کرد که دولت آمریکا و بایدن از خلال این حمایت‌های خود از اشغالگران که مخالف قوانین بین‌المللی است و به کابینه افراطی صهیونیستی جهت تداوم تجاوزات وحشیانه آن علیه ملت فلسطین چراغ سبز نشان می‌دهد و همه قوانین و هنجارهای بین المللی را نقض می‌کند، مسئول جنایت صهیونیست‌ها هستند.

حماس: بیش از 72 درصد قربانیان جنگ زن و کودک هستندواکنش تند حماس به ادعاهای بلینکن درباره مذاکرات آتش‌بس

روز گذشته مجلس نمایندگان آمریکا کمک 26.38 میلیارد دلاری به رژیم صهیونیستی را با 366 رای موافقت در مقابل 58 رای مخالف به تصویب رساند.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به این مصوبه در صفحه ایکس خود نوشت: کنگره ایالات متحده با اکثریت قاطع، لایحه کمکی را تصویب کرد که نشان دهنده پشتیبانی دو حزبی از اسرائیل و دفاع از تمدن غربی است. ممنون دوستان، متشکرم آمریکا!

یوآو گالانت وزیر جنگ اسرائیل هم نوشت: از آنجایی که اسرائیل از هفت جبهه از جمله ایران با تهدید مواجه است، ایالات متحده در کنار اسرائیل ایستاده است.

چند هفته قبل هم دولت بایدن با بسته جدیدی از کمک‌های نظامی به قیمت چند میلیارد دلار به اسرائیل موافقت کرد که در میان آنها 2000 بمب سنگر کوب یک تنی از نوع MK84 به چشم می‌خورد، بمب‌‌هایی که هر یک از 3.3 متر طول داشته و قادر است حفره‌ای به عرض 15 متر ایجاد کنند.

رسانه‌های عبری گزارش دادند که این بسته نظامی در حالی در اختیار اسرائیل قرار می‌گیرد که منابع آگاه در حزب دموکرات و نزدیک به دولت بایدن اعلام کرده‌اند اسرائیل این کمک‌ها را بدون اعطای تعهد برای عدم هدف قرار دادن غیرنظامیان و نیز عدم به کارگیری آن در عملیات پیش روی خود در رفح دریافت می‌کند و در مقابل این کمک‌ها هم هیچ نوع کاهش محدودیت‌های ارسال کمک‌های بشر دوستانه به غزه هم صورت نخواهد گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خبرگزاری آمریکایی: احتمالاً بایدن تحریم‌های نفتی ایران را اجرا نخواهد کرد
  • سیاست بایدن در قبال فلسطین می‌تواند به شکست وی در انتخابات منجر شود
  • پیشتازی اندک ترامپ نسبت به بایدن در جدیدترین نظرسنجی
  • ببینید | آزادی را به جای دموکراسی انتخاب کنید!
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان
  • گاف جدید بایدن: آزادی را به جای دموکراسی انتخاب کنید!
  • علاقه مردم آمریکا به انتخابات به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسید
  • واکنش حماس به تصویب کمک‌های جدید آمریکا برای صهیونیست‌ها
  • اقدام مجلس نمایندگان آمریکا برای حفاظت از «داده‌های ۱۷۰میلیون کاربر»
  • انصراف بیش از ۱۰۰ نماینده مجلس عوام انگلیس از انتخابات آینده