Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون کیفیت ایران‌خودرو، ضمن اظهار تاسف از حادثه روی داده در جاده بهبهان، رویکرد ایران‌خودرو در حوادث رانندگی را مشتری‌مدارانه دانست و تصریح کرد: این خودروساز به تمامی تعهدات خود در قبال پایبند است.

به گزارش مشرق به نقل از ایکوپرس- مجتبی استادرحیمی، با بیان این که از مجموع ۵۹ خودروی حادثه دیده ۱۵ دستگاه خودرو متعلق به گروه صنعتی ایران خودرو است، خاطرنشان کرد: ایربگ سورن به دلیل شرایط برخورد و حادثه عمل کرده و باز شده است، پنج خودرو نیز از مدل های قدیمی و فاقد ایربگ بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: باز شدن ایربگ جلو در سمت راننده و یا شاگرد، تابع شرایط تعریف شده برای واحد کنترل کننده الکترونیکی کیسه هوا شامل سرعت و زاویه تصادف و جنس مانع در لحظه وقوع حادثه است.

معاون کیفیت ایران خودرو گفت: در هفت دستگاه از ۹ دستگاه باقی مانده نیز با توجه به بررسی‌های کارشناسی به عمل آمده و تحلیل اطلاعات موجود، به طور قطع بازنشدن ایربگ مورد تایید و مطابق با استاندارد است. نتایج بررسی های دو دستگاه دیگر نیز با تکمیل اطلاعات کارشناسی مشخص خواهد شد.

استادرحیمی با بیان این که ایربگ جلو به منظور عملکرد در تصادف از روبرو طراحی شده و در تصادفات از پهلو، عقب و یا واژگونی باز نمی‌شود، گفت: در تصادفات زنجیره ای که ضربه از قسمت عقب و جلوی خودرو است،‌ ایربگ در صورتی عمل می کند که زمان ضرب دیدگی قسمت جلویی نسبت به عقب زودتر اتفاق افتاده باشد.

وی ضمن تاکید بر وجود شرایط تعریف شده و استاندارد برای عملکرد ایربگ، گفت: باز شدن بی مورد ایربگ نه تنها سبب نجات سرنشین خودرو نمی شود بلکه جان آنان را به مخاطره خواهد انداخت.

معاون کیفیت ایران خودرو تصریح کرد: وجود آمار تعویض بیش از ۲۵۰۰ ایربگ بازشده در تصادفات، برای خودروهای مشتریان مراجعه کرده به شبکه خدمات پس از فروش، بیانگر صحت کارکرد سیستم ایربگ خودروها است.

استادرحیمی با تاکید بر لزوم عدم اظهارنظر عجولانه و شتابزده در این حادثه، گفت: ایران خودرو خود را مکلف به شفاف‌سازی موضوع دانسته و در این راستا آماده هر گونه همکاری با مراجع و سازمان‌های ذیربط و ذیصلاح است.

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت ایران خودرو خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت ایران خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۳۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات زاکانی درخصوص نصب دوربین روی لباس حریم‌بانان

به گزارش خبرآنلاین، شهردار تهران در حاشیه جلسه هیات دولت درخصوص نصب دوربین روی لباس حریم بانان توضیحاتی ارایه کرد.

ایلنا در خبری نوشت: علیرضا زاکانی شهردار تهران در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران حاضر در حیاط دولت درخصوص فعالیت شهرداری در دور دوم انتخابات، گفت: موضع شهردرای در انتخابات یک موضع پشتیبانی است، هم در دور اول ما از دستگاه های نظارتی و اجرایی انتخابات به اقتضاء توان خود حمایت و پشتیبانی کردیم و هم دور دوم انتخابات این وظیفه را داریم.

وی ادامه داد: یک نقش دیگر هم شهرداری داشت و آن این بود که ظرفیت خود را در جهت یک حضور فعال به کار گرفته بودیم و خواهیم گرفت.

شهردار تهران در پاسخ به سوالی پیرامون نصب دوربین روی لباس حریم بانان، تصریح کرد: این اقدام در جهت سامان یافتگی و ایجاد شرایط مناسب یک امر کلی است که دستگاه های مسئول بتوانند ثبت و ضبط کنند و داشته باشند.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896260

دیگر خبرها

  • توضیحات سفیر ایران در فرانسه درباره حادثه امنیتی امروز در پاریس
  • واژگونی خودرو در شرق سبزوار پنج مصدوم داشت
  • واژگونی خودرو در جاده شازند یک فوتی و ۲ مصدوم بر جا گذاشت
  • توضیحات وزیر کشور در مورد آخرین وضعیت امداد رسانی به استان‌های درگیر سیل
  • توضیحات رییس قوه قضاییه درباره انتصاب معاون اول دستگاه قضا
  • حادثه رانندگی در جاده تبریز - صوفیان یک کشته و ۵ مصدوم بر جای گذاشت
  • فیلم/ توضیحات رئیس قوه قضاییه درباره انتصاب معاون اول دستگاه قضا
  • توضیحات زاکانی درباره واردات پله برقی و آسانسور از چین
  • توضیحات زاکانی در خصوص نصب دوربین روی لباس حریم بانان
  • توضیحات زاکانی درخصوص نصب دوربین روی لباس حریم‌بانان