Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: «هفته‌ی آینده سوال از وزیر اقتصاد در خصوص افزایش غیرعادلانه‌ی میزان مالیات استان کرمان در دستور کار صحن علنی مجلس قرار می‌گیرد».

به گزارش برنا؛ محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به پیگیری یک ماه قبل کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص جلوگیری از افزایش غیرعادلانه‌ی میزان مالیات استان کرمان اظهار کرد: «هفته آینده سوال مصوب کمیسیون اقتصادی مجلس از وزیر اقتصاد در صحن علنی مجلس قرائت می‌شود».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی توضیح داد: «از یک‌ ماه قبل موضوع افزایش غیرعادلانه‌ی میزان مالیات استان کرمان در دستور کار کمیسیون اقتصادی قرار گرفت و در نشست با رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزیر اقتصاد و رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با حضور استاندار کرمان این موضوع مطرح شد و مورد گلایه‌ی شدید قرار گرفت».

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با اشاره به تشکیل صندوق‌های توسعه‌ی استانی و اختصاص مازاد درآمد مالیاتی به آن، افزود: «با افزایش غیرعادلانه‌ی میزان ‌مالیات استان کرمان، عملا اضافه درآمد مالیاتی برای استان ایجاد نمی‌شود و این موضوع غیر قابل قبول است».

وی با اشاره به مکاتبه با رئیس‌جمهور درخصوص افزایش غیرعادلانه‌ی درآمد مالیاتی استان کرمان، گفت: «همزمان با طرح سوال از وزیر اقتصاد در هفته‌ی آینده در صحن علنی مجلس مبنی بر افزایش میزان مالیات استان کرمان، این موضوع از طریق رئیس‌جمهور در حال پیگری است که خبرها حاکی از اصلاح ارقام مندرج در لایحه‌ی بودجه‌ی سال ۱۴۰۱ برای مالیات استان کرمان متناسب با میانگین افزایش درآمدهای مالیاتی کشور است».

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کمیسیون اقتصادی استان کرمان مجلس اقتصاد صحن علنی مجلس مالیات درآمد صحن علنی وزیر اقتصاد پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس طرح سوال از وزیر اقتصاد افزایش مالیات استان کرمان میزان مالیات استان کرمان افزایش میزان مالیاتی استان کرمان میزان مالیات استان کرمان کمیسیون اقتصادی وزیر اقتصاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۳۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان بازرسی به وزیر جهاد کشاورزی هشدار داد

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان بازرسی کل کشور در رابطه با افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی کشاورزی به وزیر کشاورزی نامه هشداری زد و تاکید کرد تصمیمات مقتضی و مناسب اتخاذ و نتیجه به این سازمان اعلام شود.

معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور در این رابطه توضیح داد: در ابلاغ قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور ملاحظه شد به موجب جز «ر» تبصره «۶» قانون مذکور، نرخ مالیات بر ارزش افزوده موضوع ماده (۷) قانون مالیات بر ارزش افزوده، با یک درصد افزایش از ۹ به ۱۰ درصد افزایش یافته و گمرک جمهوری اسلامی ایران مراتب را جهت اجرا به گمرکات سراسر کشور ابلاغ کرده است.

اسدیان افزود: این در حالی است که بر اساس مصوبات شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، در راستای حمایت از تولیدکنندگان و کنترل قیمت‌ها، نرخ مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی برای سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ از ۹ به ۱ درصد تقلیل یافته، اما در سال جاری این امر محقق نشده و موجبات سردرگمی واردکنندگان کالاهای اساسی و در نتیجه توقف ورود برخی کالاها در مبادی ورودی به کشور را فراهم کرده است.

معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور گفت: در این نامه هشداری تاکید شده که در راستای بند «ج» ماده (۱۱) قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور و ماده (۴۲) آئین نامه اجرایی قانون مرقوم؛ به منظور تسریع در تعیین تکلیف نحوه محاسبه و وصول مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی وارداتی برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها؛ تصمیمات مقتضی و مناسب اتخاذ و نتیجه به این سازمان اعلام شود.

کد خبر 6081060

دیگر خبرها

  • نامه سرگشاده سهامداران و فعالان بازار سهام به رییس مجلس
  • افزایش رفاه اجتماعی با اخذ مالیات بر عایدی سرمایه
  • برنامه‌های ۲۰‌گانه دستگاه‌های اجرایی استان کرمان چیست؟
  • «دستیار مردمی سازی» رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور منصوب شد
  • افزایش ۶۳ درصدی سهم شهرها و روستاهای خراسان جنوبی از مالیات
  • مجلس هیچ مصوبه ای برای اخذ مالیات از مهریه نداشته است
  • کاهش مالیات در کنار مشوق های مالیاتی باعث رقابت‌پذیری تولید و افزایش سرمایه گذاری خواهد شد
  • کاهش درآمدهای مالیاتی به میزان ۸۵ همت در بخش دوم بودجه ۱۴۰۳
  • سازمان بازرسی به وزیر جهاد کشاورزی هشدار داد
  • استاندار زنجان: فرهنگ مالیاتی هنوز در جامعه جا نیفتاده است