Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حسن خیریان‌پور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران در آئین رسمی راه‌اندازی مجدد خط  PM1 برای تولید کاغذ چاپ و تحریر، اظهار کرد: با توجه  به تحریم‌های ظالمانه و آثار ناشی از کرونا و شعار امسال که با عنوان سال تولید،پشتیبانی و مانع‌زدایی‌ها  است، بحث احیای واحدهای راکد و نیمه‌فعال استان با توجه به اینکه مجموعه صنایع چوب و کاغذ کارکرد و برند فراکشوری است، در دستور کار قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اهمیت جایگاه این واحد تولیدی، گفت: راه‌اندازی این خط تولید در تولید استان به‌طور حتم موثر خواهد بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران افزود: در کنار همه مانع‌زدایی‌ها و ایجاد رونق برای تولید کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با توجه به شرایط و شناخت دقیق و عمیق و درک مشکلات با برگزاری جلسات متعدد و پیگیری مستمر و مداوم تلاش شده نا واحدهای تولیدی به روند عادی و طبیعی ادامه دهند.

 

این مسؤول اضافه کرد: در شرایط فعلی یکی از برنامه‌های استان احیای واحدهای راکد است که در این مورد با تلاش‌های انجام شده واحدهای تعطیل و نیمه‌تعطیل مجددا احیا شدند.

خیریانپور با اشاره به اینکه در استان مازندران بالغ بر ۱۸۵ واحد تولیدی و صنعتی داشتیم که ورشکستگی خود را گرفته بودند، افزود: با تلاش و تمرکز دستگاه قضا تاکنون ۱۱۵ واحد از تملک بانک‌ها خارج شد و مجددا به مدار تولید برگشتند.

وی ادامه داد: ۴۰ واحد که در تملک بانک‌ها هستند در مراجع قضایی یا واحدهای ثبتی دارای پرونده هستند که در حال رسیدگی است و از مجموعه دستگاه قضایی درخواست کردیم رسیدگی به این پرونده‌ها تسریع شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران با بیان اینکه حدود ۶۵ درصد از تولید صنایع سلولزی در استان مازندران متمرکز است که حدود ۱۰هزار نفر اشتغال مستقیم دارد، تصریح کرد: با توجه به اینکه مواد اولیه مورد نیاز واحدهای چوب و کاغذ و نئوپان و سلولزی به‌دلیل بهره‌برداری از جنگل و طرح تنفس جنگل، استاندار مازندران هم تاکید داشتند از درختان شکسته و افتاده بهره‌برداری کنند.

این مسؤول بیان کرد: با توجه به اهمیت حفظ جنگل‌های هیرکانی که یک میراث جهانی است و همچنین برای تامین مواد اولیه صنایع چوب و کاغذ و سلولزی راهی جز توسعه زراعت چوب نداریم که در این زمینه  در سال گذشته با همت همه دستگاه‌ها ۱۶۷۰ هکتار زراعت چوب در استان انجام شد و امسال هم برای ۲هزار هکتار هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی شد که دور از ذهن نیست و قطعا انجام می‌شود.

خیریانپور با اشاره به اینکه از گلوگاه تا رامسر ۳۸۰ کیلومتر درخت‌کاری در حاشیه جاده‌ها درحال اجرا است، افزود: این مهم علاوه بر آثار زیست‌محیطی موجب ایجاد طراوت و نشاط خواهد شد.

وی با اشاره به پیشنهاد واردات چوب با پوست، بیان کرد: در این زمینه می‌توان از ظرفیت بندر امیرآباد بهره گرفت که بتواند قیمت تمام شده را به حداقل تقلیل یابد که این مهم طرح مساله شد و لازم است در این راه نمایندگان مجلس به تحقق این مهم کمک کنند.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران با اشاره به اینکه برای صنایع چوب و کاغذ مازندران مصوباتی داشتیم بخشی انجام شد و بخشی درحال اجرا است تا بتواند گرهی از مشکلات مجموعه را حل کند، تصریح کرد: در ارتباط با تسهیلات و سرمایه در گردش مورد نیاز این آمادگی را داریم از محل بسته رونق تولید و هم از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه محقق شود که بتواند بخشی از مشکلات را مرتفع کند.

علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مراسم با اشاره به اینکه دست کسانی که به رونق تولید کمک می‌کنند را می‌بوسیم، اظهار کرد: اعتقاد داریم اگر تولید و بنگاه اقتصادی رشد نکنند هویت از ما گرفته می‌شود.

وی افزود: صنایع چوب و کاغذ را با این شناسنامه و برند می‌شناسیم تنها روزی که واقعا ناراحت می‌شویم چرخ کارخانه نچرخد.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس با اعلام اینکه اعتقاد داریم چوب و کاغذ مازندران یکی از واحدهای بسیار بزرگ و با جایگاه بالا در صنایع سلولزی کشور است، اظهار کرد: یکی از مسائل طرح تنفس بزرگ جفای بزرگ در صنایع سلولزی کشور بوده است. که در  سال ۵۵ مطالعه شد صنعت سلولزی در استان‌های شمالی راه‌اندازی شود و ۵۵۰ هزار شغل به‌صورت مستقیم در این زمینه طراحی شد ولی لابی‌گری‌ها کاری کرد که صنعت کشور را نابود کند.

بابایی‌کارنامی بیان کرد: در تدوین برنامه هفتم کمک خواهیم کرد و از وزیران خواهیم ساخت که حمایت کافی از صنایع سلولزی داشته باشند و باید حتما برای تامین مواداولیه نیز تمهیدات لازم اندیشیده شود که انشاالله در فراکسیون نمایندگان استان شمالی پیگیری خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه چوب و کاغذ مازندران تبدیل به برند شد، افزود: مهم‌ترین موضوع این بوده باید به مدیران شرکت اختیار داده شود تا تصمیمات درست اتخآذ شود و موضوع دیگر ثبات مدیریتی است که از اهمیت بسزایی برخوردار است.

این نماینده مجلس ادامه داد: نمی‌توان از حمایت تولید حرف زد اما در تصمیم‌گیری‌ها شرکت چوب و کاغذ را نبینیم این جفا است.

بابایی‌کارنامی با اشاره به اینکه گفتمان انقلابی در کشور شکل گرفته و خط اول ما تولید در داخل کشور است، بیان کرد:  هر وزیری را بخواهد از این گفتمان خارج شود حتما تحت نظارت دقیق مجلس شورای اسلامی قرار خواهد گرفت، برخی از بیرون ما را تخریب می‌کنند ولی ما با کسی تعارفی نداریم خط قرمز ما استقلال اقتصادی کشور است.

 

وی با اعلام اینکه سند هر صنعتی با طرح توسعه‌اش زنده است که باید در طرح توسعه شرکت‌هایی همچون شرکت چوب و کاغذ مازندران با نگاه کارشناسی طراحی شود، خاطرنشان کرد: ما به دنبال کار و تلاش هستیم تا برای ۲۵هزار جوان بیکار شروع به کار کنند برای استخدام ۶۰ نفر ۴هزار نفر ثبت نام کردند.

این نماینده مجلس در پایان گفت: می‌خواهیم رزومه جوانان باغیرت مازندرانی برای اداره بنگاه‌ها یا ادارات و سازمان‌ها صرف‌نظر از گرایش‌ها با اولویت انقلابی در نظر بگیریم

امید نیک‌نژاد مدیرعامل شرکت چوب و کاغذ مازندران با اشاره به نقش تمامی مدیران عامل گذشته شرکت چوب و کاغذ مازندران و کارگران این شرکت در موفقیت‌های این مجموعه تولیدی، اظهار کرد: چوب و کاغذ مازندران یک صنعت فراملی است.

وی افزود: اگر بخواهیم شرکت به وضعیت اصلی خود که برگشت تداوم داشته باشد نیازداریم هزینه تولید کاغذ چاپ و تحریر تامین شود که برای حفظ اشتغال موجود، بهره وری و فعال شدن تولید کاغذ چاپ و تحریر  در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل شرکت چوب و کاغذ مازندران به وجود حدود یک میلیارد دلار امکانات و تجهیزات در این واحد تولیدی اشاره کرد و گفت: ظرفیت تولید ۹۰ هزار تن کاغذ چاپ و تحریر را داریم که تامین مواد اولیه و سرمایه درگردش و بازار فروش محصولات نیازمند تحقق این میزان تولید است.

این مسوول با اعلام اینکه تفکر حاکم بر دستگاه قوه قضائیه حمایت از تولید و جلوگیری از توفق خط تولید است، اظهار کرد: دستگاه‌هایی که نیازمند کاغذ این شرکت هستند از همین زمان برای عقد قرارداد و پرداخت هزینه ودیعه پا پیش بگذارند.

نیک‌نژاد از از تولید ۶۰هزار تن کاغذ تحریر در سال آینده خبر داد و گفت: انتظار می‌رود استاندار مازندران نیز حمایت وِیژه از واحدهای تولیدی صنعتی داشته باشد.

وی یادآور شد: همچنین طبق قولی که در بدو شروع بکار داده بودم تا پایان سال جاری ۸ هزار تن کاغذ تحریر تولید خواهد شد.

مدیرعامل شرکت چوب و کاغذ مازندران ادامه داد: استفاده از چوپ خارجی به لحاظ اینکه ضریب تبدیل چوپ خارجی برای ما قابل قبول تر است عوارض گمرک و مالیات را برای تولید کاغذ در شرکت چوب و کاغذ برداشته شود کمک زیادی به حفظ خط تولید کاغذ چاپ و تحریر می کند.

نیک‌نژاد با تاکید بر اینکه تسهیلات ۱۸درصدی خط تولید را نابود می کند، گفت: می‌توانیم در سال ۱۴۰۲ به ۸۰تن کاغذ تحریر و چاپ برسیم به شرطی که تسهیلات ۱۰درصدی برای این شرکت تامین شود.


وی به اهمیت حفظ اشتغال موجود،افزایش بهره وری در صنایع چوب و کاغذ مازندران،گفت: صنایع چوب و کاغذ یک واحد تولیدی بزرگ و فراملی است و با توجه به سرمایه یک میلیارد دلاری تجهیزات و ماشین آلات موجود در این شرکت باید از این ظرفیت ملی به نحو بهتری و درست تر  استفاده شود.
مدیرعامل شرکت چوب و کاغذ مازندران یادآور شد: امروز با توجه به تحریم های ناجوانمردانه دشمن و نیاز مبرم کشور به کاغذ تحریر و روزنامه بشرط فراهم بودن بسترهای تولیدی و حمایتی امکان تولید این میزان تولید میسر خواهد شد.

نیک‌نژاد ادامه داد: متاسفانه عواملی که در سال گذشته موجب توقف تولید در این واحد صنعتی بزرگ اتفاق افتاد موجب ضرر ۴۰۰ میلیارد تومانی به بدنه تولید این شرکت شد.

وی با تاکید بر اهمیت بروز رسانی خط تولید ماشین یک و همچنین حذف قوانین دست و پاگیر برای حمایت بیشتر این صنایع تولیدی پر اهمیت در کشور، خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات اساسی امروز در بحث صنایع  سلولزی در کشور عوارض گمرکی و مالیاتی است و انتظار می‌رود نمایندگان  مجلس در این خصوص با وضع قوانینی به نفع تولیدکنندگان سلولزی تا حد زیادی قیمت تمام شده تولیدات داخلی را کاهش دهند.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: رونق تولید چوب و کاغذ مازندران صنایع سلولزی مانع زدایی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مدیرعامل شرکت چوب و کاغذ مازندران تولید کاغذ چاپ و تحریر استاندار مازندران صنایع چوب و کاغذ صنایع سلولزی واحد تولیدی کاغذ تحریر راه اندازی خط تولید نیک نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۳۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وصل شدن برق تمام روستا‌های سیل‌زده سیستان و بلوچستان

به گزارش حوزه استانهای خبرگزاری تقریب،محمد رئیسی ‌در بازدید از مناطق سیل زده اظهار کرد: عملیات برق رسانی به آخرین روستای گوردیم کنارک انجام شد و با توجه به از دست رفتن مسیر زمینی روستای گوردیم، برق رسانی به این روستا از طریق مسیر آبی و با طی مسافت حدود 2 ساعته انجام که با این حساب برق تمامی روستاها پایدار شد.

وی با اشاره به خسارت بیش از 950 میلیارد ریالی سیلاب و بارش سنگین بیش از 400 میلی‌متری به شبکه توزیع برق سیستان و بلوچستان، افزود: 466 اصله پایه شبکه فشار متوسط و ضعیف و 22 دستگاه ترانسفورماتور از جمله حجم خسارت وارد شده ناشی از شرایط جوی به شبکه توزیع برق سیستان و بلوچستان است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان گفت: با خدمات شبانه‌روزی کارکنان این شرکت از مجموع 445 روستای مناطق سیل زده که دچار خاموشی شده بودند، برق همه روستاها هم اینک پایدار شده است.

وی با بیان اینکه نبود راه دسترسی از جمله چالش‌های کارکنان عملیاتی این شرکت جهت پایداری مجدد شبکه های برق بود، افزود: به دنبال وقوع این شرایط جوی، 282 تیم عملیاتی به همراه تمامی تیم‌های پیمانکاری این شرکت نسبت به اصلاح و ساخت مجدد شبکه‌های آسیب دیده برق اقدام کردند.

رئیسی ادامه داد: شهروندان گرامی ضمن رعایت نکات ایمنی، در صورت بروز هرگونه خسارت یا خاموشی شبکه برق موارد را از طریق سامانه 121 یا اپلیکشن برق من ثبت و پیگیری کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افتتاح شبکه بازچرخانی آب یک شرکت خودرویی
  • تولید نوشت‌افزار ایرانی با کاغذ ایرانی
  • کارگران اخراجی کاغذپارس به کار برگشتند/ برچیدن بساط قرارداد‌های یک ماهه کارگری
  • راه‌اندازی واحد احیا فولاد بافت با نانوکاتالیست‌‌های ایرانی
  • عقب‌گرد قیمت کاغذ در بازار آزاد
  • راه‌اندازی واحد احیاء فولاد بافت کرمان با نانوکاتالیست‌های پیشرفته ایرانی  
  • تنش آبی در ۴۰ شهر و ۳۰۶ روستای خراسان رضوی
  • وصل شدن برق تمام روستا‌های سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • برق روستاهای سیل زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • پیگیری اخراج ۱۰۰ نفر از کارگران شرکت کاغذ پارس