Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@03:25:31 GMT

هیچ نیرویی را با توصیه نپذیرفته‌ایم

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۸۳۸۳۸

هیچ نیرویی را با توصیه نپذیرفته‌ایم

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام ستاری امروز پنج شنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به نقش مؤثر اصحاب رسانه در توسعه لرستان اظهار داشت: رسالت رسانه‌ها تقویت افکار عمومی، مطالبه گری همراه با تقویت، نقد منصفانه و… است.

هدایت افکار عمومی به سوء ظن‌های سیاسی ضرر است

وی با بیان اینکه ما دنبال هم اندیشی منصفانه در کنار یکدیگر هستیم و فضای استان را رصد کنیم گفت: مطالبه گری را با چارچوب و اصول خود دنبال می‌کنیم، اگر عملکرد دستگاه اجرایی مطلوب نبود، مطالبه گری کنیم و او را هم نقد کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان با تاکید بر ارائه راهکار در راستای حل مسائل و مشکلات استان از سوی رسانه‌ها اظهار داشت: هدایت افکار عمومی با رسانه‌ها است و رسانه‌ها می‌توانند این هدایت افکار عمومی را همراه با دولت و یا در تضاد با دولت کنند.

ستاری با بیان اینکه قلم و رسانه دست شما است، اما در این برهه رسالت رسانه این است که هدایت افکار عمومی را به کجا سوق بدهد؟ گفت: اعتقاد من به عنوان کسی که بنا است در استان خدمت گذار مردم باشم این است که ارتباط دهی هدایت افکار عمومی به سو ظن‌های سیاسی برای استان ضرر است.

وی با اشاره به اینکه یک جریان سیاسی، خبری را خوب یا بد، انتشار می‌دهد، بعد همان خبر کذب خوراک برخی رسانه‌ها، مطالبه مسئولان و تخریب مسئولان می‌شود چرا که اساس آن هیچ چیزی نبوده است افزود: درخواست من از اصحاب رسانه این است که هدایت افکار عمومی را با واقع گرایی دنبال کنند تا بتوانیم ترسیم کننده برنامه آینده باشیم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان بیان داشت: همان طور که شما از ما انتظار دارید که اطلاع رسانی شفاف و دقیق داشته باشیم ما هم از شما این امر را انتظار داریم، شما هم باید این انتظار ما را برآورده کنید، هر چیزی را از زبان من شورای اطلاع رسانی، روابط عمومی، استاندار و مسئولین داشتید، خبر واقعی است، اما شنیده شده است، می‌گویند و… و سپس آن را به مسئولان انتصاب می‌دهند، فضای رسانه‌ای استان را تشویش می‌کند.

نیروی «صفر کیلومتر» را انتخاب نمی‌کنیم

ستاری در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع انتصابات در استان اشاره کرد و گفت: ما یک دستور العمل انتصابات داریم، در استانداری نیز این دستور العمل را داریم و در این راستا سه معیار شرایط عمومی، شرایط تخصصی و شرایط همراه با سیاست‌های دولت حاکم، مدنظر است.

وی با بیان اینکه در تمام انتصابات باید این سه شرایط رعایت شود گفت: شما هم که از ما نخواهید، بالا دستی و مافوق ما این موضوع را از ما مطالبه خواهد کرد، ما اگر شرایط تخصصی و عمومی را رعایت نکنیم، بالا دست و وزارت کشور آن را قبول نخواهد کرد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان با تاکید بر اینکه مدرک، سوابق و رزومه کاری برای ما ملاک است و این گونه نیست که یک نفر «صفر کیلومتر» را انتخاب کنیم چرا که بالا دستی ما و قانون به ما این اجازه را نمی‌دهد افزود: در بحث انتصابات، این اختیار به رئیس استان و استاندار داده می‌شود که پنج تا ۱۵ درصد از بیرون استان و درون دستگاه‌های دیگر در انتصابات خود لحاظ کند.

ستاری بیان داشت: ما تا الان در استان پنج درصد لحاظ کرده‌ایم، به همان تناسب جوانان و مدیران شما در خارج از استان هستند، تبادل مدیریت از دیر باز در کشور قابل توجه بوده و الان هم هست. الان چند استاندار و مدیر لرستانی را در کشور داشته‌ایم، در بحث انتصابات ما نیروی داخلی را در اولویت داریم جوان گرایی، توانمندی و… مدنظر ما است.

هیچ نیرویی را با توصیه نپذیرفته‌ایم

وی با بیان اینکه از مجموع پنج فرمانداری که منصوب شده، دو نفر غیر بومی هستند، بقیه بومی هستند و قطعاً بقیه هم بومی خواهند بود گفت: در بحث وزارتخانه‌ها نیز انتصاب با وزیر است، وزیر نیروی خود را شناسایی می‌کند و تأیید آن را از استانداری می‌گیرد، ما در واقع انتهای قضیه انتصابات در وزارت خانه‌ها هستیم، به عنوان یک مرجع که تأیید کنیم یا تأیید نکنیم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان بیان داشت: ما می‌توانیم بگویم این به صلاح هست یا به صلاح نیست.

ستاری با تاکید بر اینکه مدیری تا زمانی که در مسند کارشان هستند، از وظیفه خود تعلل کند، تخطی کرده است، ادامه داد: هر مدیری که امروز مسئولیت دارد و در عرصه مدیریت اجرایی استان هست اگر ترک فعل کند قانون گریزی کرده و با او برخورد خواهد شد، رسانه‌ها این مدیران را به ما معرفی کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان با تاکید بر اینکه من به عنوان کسی که یک ماه است که در استان حضور پیدا کرده‌ام، گذشته را رصد کرده‌ام گفت: ما هیچ نیرویی را با توصیه نپذیرفته‌ایم، خیلی جاها با خیلی از اصحاب سیاسیون و حتی نمایندگان درگیر هستیم، من این را به طور جدی می گویم: ضمن احترامی که به نمایندگان می‌گذاریم، بحث تفکیک قوا را اینجا ما رعایت کرده‌ایم، نماینده به عنوان مقننه و ناظر، باید وظیفه خود را انجام دهد ما هم به عنوان مجری باید کار خود را انجام دهیم.

فرمانداری را انتخاب نمی‌کنیم که «غلام حلقه به گوش» نماینده باشد

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان تصریح کرد: اما ما می‌خواهیم در استان، یک ندا به مرکز هدایت شود، یعنی ندای وحدت برای توسعه و خدمت گذاری به استان، فرمانداری را نمی‌توانیم بگذاریم که از همین الان تقابل با نماینده داشته باشد، فرمانداری را هم نخواهیم گذاشت که غلام حلقه به گوش نماینده باشد.

ستاری عنوان کرد: فرمانداری که ضمن اینکه اقتدار دولت را حفظ کند، قدرت تعامل و چانه زنی را با اصحاب رسانه، نیروهای سیاسی، نمایندگان، ائمه جمعه و… داشته باشد، را انتخاب خواهیم کرد.

وی گفت: اگر جایی احساس کردید با فشار اصحاب سیاسیون و نمایندگان کسی را انتخاب کرده‌ایم، به من اطلاع بدهید، نمایندگان نیز چون نماینده مردم هستند باید تکریم شوند، الان نمایندگان از جریان انقلابی هستند و مجلس ما نیز پا به پای دولت می‌آید.

کد خبر 5404690

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری لرستان بهرام ستاری انتصاب مقامات بارش برف بوشهر برف و کولاک کرمانشاه ویروس کرونا برف روبی سیل هرمزگان تعطیلی مدارس سیل کرمان بارش باران امداد رسانی برف و یخبندان آمار کرونا معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان هدایت افکار عمومی رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۳۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عراقچی: پس از اقدام نظامی، زمان ورود به میدان سیاست و دیپلماسی است

به گزارش خبرآنلاین به نقل از هم میهن، عباس عراقچی، دبیر شورای راهبردی سیاست خارجی و معاون سابق وزارت خارجه؛ در نشست مجازی کلاب کافه خبر در اسپیس ایکس گفت: در حال حاضر و پس از فروکش کردن تنش ایران و اسراییل، پس از حمله به کنسولگری، زمان استفاده از ابزار سیاسی و دیپلماسی و به تعبیری موشک‌های دیپلماتیک برای تثبیت قدرت ایران است. مذاکرات سیاسی دست آوردهای میدانی را نقد می‌کند. هیچ مذاکره سیاسی بدون اتکا به مولفه‌های قدرت صورت نمی‌گیرد و به جایی هم نمی‌رسیم.

عراقچی گفت: باید پس از زدن ضربه نظامی وارد میدان سیاسی و امتیازگیری می‌شدیم و الان وقت ورود به میدان سیاسی و دیپلماسی است. از پشت صحنه خبر ندارم و اطلاعات من فقط رسانه ای است. اما درخواستی از طرف ایران قطعا وجود نداشته که توقف حمله به غزه در مقابل عدم حمله ما اتفاق بیفتد. این حرف‌ها بخشی از همان جنگ‌های روانی و رسانه‌ای است که آنان انجام دادند تا مانع حمله ایران شوند که موفق نشدند. باز هم تاکید می‌کنم، مذاکرات سیاسی دست آوردهای میدانی را نقد می‌کند. هیچ مذاکره سیاسی بدون اتکا به مولفه‌های قدرت صورت نمی‌گیرد و به جایی هم نمی‌رسیم.

احتمال حمله به رفح هنوز زیاد است

عباس عراقچی، دبیر شورای راهبردی روابط خارجی ایران، معتقد است: احتمال حمله به رفح در غزه، هنوز زیاد است و منتفی نشده ولی اسرائیل را نمی‌تواند از این بن بست نجات دهد. درگیری با ایران اسرائیل را به مراتب ضعیف‌تر کرده است.

عراقچی همچنین می‌گوید: پس از کاهش تنش فعلی، باید با افزایش تحرکات دیپلماتیک اجازه ندهیم که فشار و هزینه به کشور وارد شود.

وی در همین رابطه افزود: باید سیاست‌ها و راهبردهای همسایگی با کشورهای همسایه را تقویت و به‌روز کنیم. نباید اجازه داد ایران را خطری برای کشورها قلمداد کنند.

دبیرشورای راهبردی سیاست خارجی گفت: پس از تحولات اخیر، قدرت ایران به حدی افزایش یافته که فراتر از منطقه رفته است.

عراقچی خاطرنشان کرد: گاهی در گذشته به موقع از فرصت‌های پیش آمده استفاده نشد و آن فرصت‌ها تبدیل به تهدید شدند. برعکس گاهی حتی تهدیدها با مدیریت درست به فرصت تبدیل شده‌اند مثل حمله به سفارت ایران در دمشق که به فرصت بزرگی برای ایران مبدل شد. الان باید از این فرصت به دست آمده بهترین و بیشترین استفاده را کرد. میدان، دیپلماسی و رسانه در هر رویدادی باید با هم حرکت کنند. میدان و دیپلماسی احتیاج به رسانه هایی دارند که بتوانند روایت مطلوب از یک واقعه سیاسی یا نظامی را تولید کنند. روایت‌سازی خودش یک فن و تخصص است. در داستان اخیر (درگیری نظامی ایران و اسراییل) ضلع سوم یعنی رسانه، کمی عقب ماند؛ اما میدان و دیپلماسی با هم کار کردند و خیلی قوی ظاهر شدند.

دبیر شورای راهبردی روابط خارجی ایران، خاطرنشان کرد: در درگیری با اسراییل، تا لبه حساس جنگ رفتیم، اما در نهایت با مدیریت هوشمندانه با موفقیت بازگشتیم. می‌توان گفت حداقل در کوتاه مدت دیگر درگیری نخواهیم داشت ولی احتمال اینکه اسرائیل باز دست به اقداماتی مثل ترور بزند وجود دارد.

عراقچی اضافه کرد: اسرائیلی‌ها در محاسبات ژئوپولتیک و راهبردی عرصه را به ایران باختند. در حوزه راهبردی، ضربه موشکی ایران به معادلات امنیتی منطقه شکل جدیدی داد و معادلات قدرت به نفع ایران عوض شد. ایران بصورت مستقیم وارد عملیات شد و ضربه ای وارد کرد که اسرائیل نتوانست در همان تراز پاسخ دهد. ۳ لایه دفاعی "گنبد آهنین"، "پیکان" و "فلاخن داود" و چهارمین لایه "هواپیماهای جنگنده آنان" و لایه پنجم هم دوستان اسرائیل، یعنی امریکا و انگلیس و فرانسه و برخی کشورهای منطقه بودند که به دفاع در مقابل حمله موشک‌های ایران برخواستند. موشک‌های ما از این ۵ لایه عبور کردند و به هدف رسیدند.

دیپلمات ارشد کشورمان اضافه کرد: اسرائیلی‌ها علیرغم اظهارات اول خود که مدعی بودند ٩٩ درصد موشک ها را زده اند در آخرین آمار اذعان کردند که تنها توانسته اند ۸۴ درصد موشک‌ها و پهبادها را بزنند. این درحالی است که پهپادها اصولاً برای فدا شدن و راه باز کردن برای موشک‌ها شلیک شده بودند.

این یک واقعیت است که اسرائیل همه توان دفاعی خود را بکار گرفت تا حمله را دفع کند ولی ایران همه توان تهاجمی خود را بکار نگرفت. ایران به لحاظ راهبردی توانست بازدارندگی را احیا و تثبیت کند و این اهمیت بسیار زیادی دارد. ارزش فنی عملیات ایران بسیار بالا بود. اکنون توان ژئوپلیتیک ایران به شدت بالا رفته است و از این ظرفیت باید استفاده کرد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898616

دیگر خبرها

  • عصبانیت رسانه دولت از مطرح شدن نام رئیسی به عنوان عامل برخورد پلیس با بی حجابی
  • عصبانی رسانه دولت از مطرح شدن نام رئیسی به عنوان عامل برخورد پلیسی با بی حجابی
  • عراقچی: میدان، دیپلماسی و رسانه سه ضلعِ مهم در هر واقعه نظامی یا سیاسی هستند
  • عقل سیاسی باید مردم را به سمت بندگی خدا هدایت کند
  • «به افق فلسطین» به عبارتی برنامه جبهه فلسطین بود
  • سه گروه اصولگرایان از نظر عباس عبدی : از "ارزشی های واقعی" تا "بی شخصیت های هتاک"
  • عراقچی: پس از اقدام نظامی، زمان ورود به میدان سیاست و دیپلماسی است
  • باشگاه تراکتور: با چند گزینه پر افتخار در حال مذاکره هستیم
  • رسانه آمریکایی ماهیت مسیح علینژاد را برملا کرد + تصاویر
  • رسانه آمریکایی ماهیت مسیح علینژاد را برملا کرد+ عکس