Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان - آیت الله جوادی آملی استاد حوزه علمیه قم ، به بیان مطالبی در خصوص فلسفه آفرینش جن و فرشته در کنار خلقت انسان  پرداخت.

ویدئویی از سخنرانی آیت الله جوادی آملی قابل مشاهده است.

بیشتر بخوانید:

فیلم کمتر دیده شده از سخنان عارفانه شهید سلیمانی

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

انتهای پیام/

 

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانستنی ها عجیب ترین ها آفرینش انسان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۴۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه پای حرف خود ایستاده و وعده صادق همین را اثبات کرد

امام جمعه شیراز با اشاره به عملیات «وعده صادق» سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تنبیه تجاوز رژیم صهیونیستی، گفت: سپاه پای حرف خود ایستاده است و وعده صادق همین را اثبات کرد که به امام، شهدا و رهبر گفتند، هستیم و در عمل این حرف را نشان دادند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در دیدار با فرماندهی و جمعی از معاونین گروه 56 توپخانه حضرت یونس که به مناسبت سالروز تاسیس سپاه برگزار شد، با اشاره به آیات دوم و سوم سوره صف، بیان کرد: مسئله اصلی که همه پیامبران به خاطر آن مبعوث شدند بحث انسانیت است یعنی خدا برای سایر موجودات زنده پیامبر نفرستاده است بلکه پیامبران را برای انسان فرستاده است به خاطر اینکه انسان یک ویژگی های خاص خودش را دارد.

وی با بیان اینکه از جمله ویژگی های انسان این است که خدای متعال به او قدرت نطق داده است و فیلسوفان در تعریف انسان گفته اند حیوانی است که حرف می زند و نطق دارد، گفت: این نطق نشانه عقل هم است برای اینکه تعداد پیام ها و حرف هایی که منتقل می شود بینهایت است و هر ساعت می توانیم حرف جدید تولید کنیم و یک قدرت عاقله می خواهد که این را تولید کند.

امام جمعه شیراز در ادامه بیان کرد: انسان در این مرحله از نعمت و خلقت الهی که قرار گرفته است برای اینکه انسان بودن و درجه انسانی خودش را حفظ کند فرموده اند باید حرفی که می زند با عملش مطابق باشد و اگر حرف و عمل مخالف شد از انسانیت سقوط می کند.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه خداوند در سوره صف از کسانی که حرف می‌زنند، اما پای سخن خود نمی‌ایستند، انتقاد کرده است، گفت: در ادبیان عامیانه به چنین کاری نامردی می‌گوییم یعنی به حرف و سخن خود عمل نکردن، نامردمی و غیر انسانی رفتار کردن است. بسیاری از اوقات کلمه مرد در ادبیات فارسی به معنی انسان به کار می‌رود. این نامردی و نامردمی رفتار کردن باعث می‌شود که انسان از آن مرتبه انسانیت خود سقوط کند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اقدامات و عملکرد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در طول سالیان پس از انقلاب افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد هستیم که سپاه پای حرفی که زده، ایستاده است و این مسئله سپاه را زیبا کرده است، گرچه امتحان سختی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه هر چه جلوتر می‌رویم، کار سخت‌تر می‌شود، اظهار کرد: خداوند می‌خواهند ببیند آیا برای ظهور منجی شایستگی داریم.

وی با بیان اینکه سپاه پای حرف حق ایستاده است را مایه افتخار دانست و افزود: بسیاری از افراد در بالا و پایین‌های زندگی فریب می‌خورند، در صورتی که باید به هرچه می‌گوییم عمل کنیم و در اینجا مسئله ایستادگی پای حرف مهم است.

آیت‌الله دژکام با اشاره به عملیات «وعده صادق» سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تنبیه تجاوز رژیم صهیونیستی گفت: سپاه پای حرف خود ایستاده است و وعده صادق همین را اثبات کرد که ما به امام، شهدا و رهبر گفتیم، هستیم و در عمل این حرف را نشان دادند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس یادآور شد: در 8 سال دفاع مقدس به ما حمله کردند و ما از وطن خود دفاع کردیم، اما وقتی سپاهیان برای دفاع از حرم به سوریه و عراق رفتند، معلوم شد همچنان پای حرف خود ایستاده‌اند، زیرا از مرز عقیدتی دفاع می‌کنند و این امتحان باز سخت‌تر می‌شود.

وی بیان کرد: در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پاسداری از ارزش اسلامی مدنظر است، گرچه وطن هم احترام دارد و دفاع از وطن را قبول داریم ولی قضیه در سپاه خالص‌تر می‌شود، زیرا از ارزش دینی دفاع می‌کنند و حاج قاسم فرمانده چنین لشکری بود.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه تا زمان ظهور لشکر ما از مرز جغرافیایی ایران رد خواهد شد، افزود: این‌گونه نیست که ما در جنگ‌های زمان ظهور در ایران بخواهیم بجنگیم و ایران به برکت مجاهدت سپاه و نیرو‌های مسلح در آن موقع نیز امن خواهد بود و طبق روایات، جنگ در آینده در محدوده سوریه و شمال عربستان و غرب عراق خواهد بود.

امام جمعه شیراز اظهار کرد: در خط بندی و جناح‌بندی‌هایی که در جنگ نهایی می‌شود، جریانی از مسلمانان با یهودیان یکی می‌شوند که هم‌اکنون هم علائم این مسئله پیداست. چنانچه داعش هم چنین بود و هم‌اکنون هم در یکسری کشور‌ها سفارت اسرائیل باز شده است و حتی در عملیات وعده صادق هم به رژیم صهیونیستی کمک می‌کردند. البته این حمایت‌ها علنی‌تر هم خواهد شد و دقیقاً جبهه آنها به سمت یهودی‌ها می‌رود، اما کسانی که اهل حق هستند، پای کار دین و انقلاب و اسلام می‌ایستند.

وی با بیان اینکه باید مراقب باشیم شیطان فریبمان ندهد، زیرا جاذبه‌های مادی و دنیوی همه را فریب می‌دهد، افزود: در زمان ظهور دیگر مرز سیاسی جغرافیایی برداشته می‌شود و مرز بین ایمان و کفر می‌شود.

آیت‌الله دژکام با یادآوری اینکه طبق فرموده خداوند مؤمنان کسانی هستند که گفته و عملکردشان یکی است، گفت: همان‌طور که خداوند در آیات قرآن کریم هم اشاره کرده است، برخی شعار می‌دهند، اما هنگام جنگ حضور ندارند. خداوند آن مومنان را که در راه او با کافران مبارزه می‌کنند و پایدار هستند را بسیار دوست دارد پس باید وقتی حرفی می‌زنیم بدان هم عمل کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با تأکید بر اینکه باید شکرگزار قدرتمندی و عزت کشورمان باشیم، افزود: روزی در خلیج فارس ناو آمریکا می‌ایستاد و تهدید می‌کرد تهران را هدف می‌گیرد و امروز برای رد شدن ناو‌ها از خلیج فارس باید از سپاه ما اجازه بگیرند و خیلی تفاوت ایجاد شده است که همه به خاطر مجاهدت مجموعه سپاه است که خدمات زیادی انجام داده است.

وی بیان کرد: سامانه دفاع موشکی ما هم قوی است، به طوری که امروز اگر درشعاع 2 هزار کیلومتری اطراف مرز ما خطایی صورت گیرد، به صورت دقیق و نقطه‌زن خطاکاران را می‌زنیم پس باید شکرگزار بود و مردم نباید ناشکری کنند که در این سال‌ها این اتفاق افتاده است.

انتهای پیام/424

دیگر خبرها

  • چرا فلسفه کانت در میانه جنگ‌های امروزین هنوز کار می‌کند؟
  • آیات و روایات، طبیعت را دارای شعور می‌دانند/ تاثیر تربت و آب زمزم بر گیاهان
  • آیت‌الله العظمی جوادی آملی: بسیاری از مردم غرب خودشان را به تاراج گذاشته‌اند/ همان طوری که قرآن توانست جاهلیت کهن را از بین ببرد، می تواند جاهلیت جدید را هم از بین ببرد و ما دیگر شاهد جریان غزه و امثال غزه نباشیم
  • سپاه پای حرف خود ایستاده و وعده صادق همین را اثبات کرد
  • آیت‌الله جوادی آملی: غربی‌ها هویت خود را به حراج گذاشته‌اند
  • جلوی اختلاس را بگیرید
  • آیت‌الله العظمی جوادی آملی: اداره اقتصاد کشور با سفارش حل نمی‌شود/ کشوری که آب و خاک دارد، اما این‌قدر گرانی، گرسنگی، فقر و فلاکت باشد، این درست نیست
  • آیت‌الله جوادی آملی: اگر مردم گرفتار فقر بشوند، دین از بین خواهد رفت
  • آیت‌الله جوادی آملی: بانک‌ها جلوی اختلاس‌ها را بگیرند
  • بانک‌ها جلوی اختلاس‌ها را بگیرند/ضرورت رونق اقتصاد و تولید