Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت دفاع آمریکا ویدئوی مربوط به حمله پهپادی این کشور را در افغانستان که به کشته شدن ۱۰ غیرنظامی منجر شده بود، منتشر کرد.

خبرگزاری میزان – وزارت دفاع آمریکا ویدئوی مربوط به حمله پهپادی این کشور در شهر «کابل»، پایتخت افغانستان را منتشر کرد.

به گزارش «گاردین»، نیویورک تایمز این فیلم را از طریق شکایت قانون آزادی اطلاعات علیه فرماندهی مرکزی آمریکا به دست آورده و سپس این تصاویر را در وب سایت خود منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این حمله در روز ۲۹ آگوست سال ۲۰۲۱ و همزمان با خروج آشفته نظامیان آمریکایی از افغانستان انجام شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

مقامات آمریکایی در ابتدا مدعی بودند که در جریان این حمله، عناصر وابسته به داعش را در پاسخ به حمله تروریستی به فرودگاه کابل، هدف قرار گرفته اند.

مقامات دفاعی آمریکا در نهایت اذعان کردند که این حمله غیرنظامیان را هدف قرار داده و به کشته شدن ۱۰ غیرنظامی منجر شده است.

ویدئوی منتشر شده شامل حدود ۲۵ دقیقه فیلم از حمله دو پهپاد MQ-۹ Reaper است؛ این ویدئو محل حادثه را پیش از حمله، در زمان حمله و بعد از اصابت موشک به خودروی غیرنظامی نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: نقش یگان مخفی آمریکا در کشتار غیرنظامیان سوری پنتاگون عاملان حمله به شهروندان افغانستانی در کابل را مجازات نمی‎کند

حمله پهپادی ۲۹ آگوست (۷ شهریور) آمریکا به «کابل» در روز‌های پایانی تخلیه این شهر از سوی آمریکا، با شلیک موشک به سمت هدف از پیش تعیین شده، منجر به کشته شدن شماری از شهروندان افغانستانی از جمله یک مرد افغانستانی شد که برای گروه کمک رسان آمریکایی کار می‌کرد.

مقام‌های آمریکایی این حمله را با توجیه دریافت اطلاعاتی مبنی بر حمله احتمالی داعش به عملیات تخلیه فرودگاه «کابل» انجام داده بودند.

گزارش ماه نوامبر گذشته بازرس کل نیروی هوایی آمریکا، حمله پهپادی مذکور را یک اشتباه خوانده بود.

با این وجود وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که برای نظامیان آمریکایی عامل این حمله پهپادی، هیچ اقدام انضباطی در نظر نگرفته است؛ «جان کربی»، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، مدعی شد «حمله پهپادی منجر به کشته شدن ۱۰ غیرنظامی نشان دهنده شکست در عملیات بود و نه سهل انگاری یا اقدام نادرست.»

 

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا جو بایدن

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمریکا آمریکا جو بایدن وزارت دفاع آمریکا حمله پهپادی کشته شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۴۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیئت بلندپایه ‎ترکمنستان وارد کابل شد

وزارت صنعت و تجارت طالبان اعلام کرد یک هیات بلندپایه ترکمنستان عصر امروز (سه‌شنبه، ۴ثور) وارد کابل شده است.

این وزارت گفت این هیات با هدف ادامه گفتگوهایی که میان هیات طالبان و ترکمنستان در آن کشور به منظور توسعه تجارت و ترانزیت میان دوکشور صورت گرفته بود به کابل سفر کرده است.

به گفته این وزارت، قرار نشست سه‌جانبه جهت اتصال منطقه ای و توسعه تجارت و ترانزیت میان افغانستان، ترکمنستان و ‎قزاقستان، در روزهای آینده برگزار گردد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • آمریکا : از طرح حمله اسرائیل به رفح اطلاعی نداریم
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • پنتاگون: از طرح حمله اسرائیل به رفح خبر نداریم
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • پنتاگون: آمریکا مذاکرات با نیجر را آغاز کرد 
  • استقرار ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرز‌های روسیه/کشته شدن ۵۰۰ هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • هیئت بلندپایه ‎ترکمنستان وارد کابل شد
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه/کشته شدن 500 هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه