Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، رئیس‌جمهور کشورمان در جریان برنامه‌های سفر خود به روسیه، با حضور در دومای روسیه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به دنبال "تعامل حداکثری" با همه کشورهای جهان، بخصوص کشورهای همسایه و هم‌‏پیمان خود است، گفت: هدف و مبنای این همکاری و تعامل، منافع متقابل ملت‏ها و شکل‏‌دهی فزاینده به یک "جامعه‌‏ جهانی متمدن" است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحریم ملت‏‌ها، یکی از شکل های رایج سلطه‏‌گری جدید است و مقابله با آن نیازمندِ همکاریِ کشورهایِ مستقل و پاسخ دسته‌جمعی است؛ در غیر این صورت، تحریم به بهانه‏‌های مختلف گریبان همه کشورها، حتی متحدین آمریکا را نیز خواهد گرفت. آمریکا ادعا می‏ کند که تحریم، به علت فعالیت‌‏های هسته ای جمهوری ‏اسلامی‏ ایران است. همه می‌دانند این فعالیت‌‏ها، قانونی و تحت نظارتِ مستمرِ آژانسِ بین‌المللی انرژیِ اتمی است. اما واقعیت آن است که در ادوار مختلف تاریخی پیشرفت ایران، هر زمان ملت ما پرچم ملی‌‏گرایی، استقلال‌خواهی، یا توسعه علمی را برافراشته است، با تحریم و فشار دشمنان ملت ایران مواجه شده است.

سیاست جمهوری‏ اسلامی‏ ایران طبق فتوای رهبر معظم انقلاب اسلامی، آن است که ما به دنبال سلاح اتمی نیستیم و این سلاح در استراتژی دفاعی ما هیچ جایگاهی ندارد.

شبکه سعودی العربیه در این باره نوشت: رئیس جمهور در مجلس دومای روسیه تاکید کرد که کشورش خواهان رسیدن به توافق به منظور برداشتن تحریم ها است و آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارش های خود اعلام کرد که برنامه هسته ای ایران در تضاد با قانون نیست.

شبکه الجزیره نیز سخنرانی امروز رئیس جمهور کشورمان را بازتاب داد. این شبکه قطری نوشت: رئیسی تاکید کرد که همکاری میان مسکو و تهران امنیت منطقه را تقویت می کند.

شبکه المیادین نوشت: رئیس جمهور ایران تاکید کرد که تقویت روابط با روسیه نشان دهنده موضع ما در حمایت از تعامل با تمام کشورها به ویژه کشورهای همجوار در راستای منافع ملت ها است.

این شبکه لبنانی دیگر اظهارات حجت الاسلام ابراهیم رئیسی را منتشر کرد.

شبکه العهد نیوز عراق نیز در این باره نوشت: رئیس جمهور ایران تاکید کرد که آژانس بین المللی انرژی اتمی در ۱۵ گزارش خود اعلام کرد که برنامه هسته ای ایران در تضاد با قوانین نیست و سیاست جمهوری اسلامی ایران در راستای ساخت بمب هسته ای نیست زیرا قانون اساسی ما چنین چیزی را نمی پذیرد.

بخش عربی خبرگزاری اسپوتنیک نیز با انتشار ویدیویی از سخنرانی سید ابراهیم رئیسی در مجلس دومای روسیه نوشت: رئیس جمهور ایران گفت که فعالیت هسته ای ایران قانونی و شرعی است و تحت نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی است.

این خبرگزاری همچنین به نقل از رئیس جمهور کشورمان نوشت: همکاری میان ایران و روسیه امنیت منطقه را تقویت می کند.

بخش عربی شبکه آرتی نیز ویدیویی از سخنرانی ابراهیم رئیسی منتشر کرد و نوشت: رئیسی تاکید کرد که گسترش روابط میان ایران و روسیه و همکاری آن ها در سوریه به ایجاد صلح و ثبات در منطقه کمک می کند.

پایگاه خبری العهد لبنان در این باره نوشت: سید ابراهیم رئیسی تاکید کرد که ایران به دنبال رسیدن به توافق هسته ای است و برای برداشتن تمام تحریم ها تلاش می کند.

این پایگاه خبری همچنین به نقل از رئیس جمهور کشورمان نوشت: با توجه به دستورات امام خامنه ای سیاست جمهوری اسلامی ایران در راستای ساخت بمب هسته ای نیست.

شبکه السومریه عراق نیز نوشت: رئیس جمهور ایران تاکید کرد که برنامه هسته ای ایران قانونی است و سیاست تهران در راستای ساخت سلاح هسته ای نیست.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز صحبت های رئیس جمهور کشورمان در مجلس دومای روسیه را بازتاب داد، این خبرگزاری نوشت: رئیسی تاکید کرد که تلاش های مشترک ایران و روسیه در حمایت از سوریه به فضل مقاومت مردم این کشور ثمره خود را داد.

بر اساس این گزارش، دیگر رسانه های عربی نیز اظهارات امروز سید ابراهیم رئیسی در مجلس دومای روسیه را بازتاب دادند.

انتهای پیام

منبع: الف

کلیدواژه: مجلس دومای روسیه رئیس جمهور کشورمان رئیسی تاکید رئیس جمهور ایران بین المللی انرژی ابراهیم رئیسی هسته ای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۴۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران: سخنرانی رئیس‌جمهور در مراسم محوری ۱۲ فروردین در حرم امام خمینی (ره) / مراسم گرامیداشت 12 فروردین با محوریت مساجد برگزار می شود

به گزارش جماران ، حجت الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی رئیس‌ شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران ظهر پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ در جمع خبرنگاران ، ۱۲ فروردین را از ایام الله دانست که باید برای همیشه زنده بماند و بیان کرد: گرامیداشت این مناسبت بزرگ در نماز های جمعه ۱۰ فروردین مورد توجه سخنرانان و خطبای نماز جمعه قرار خواهد گرفت.

این مقام مسئول بیان کرد: تولید محتوا و انتشار آن در فضای مجازی و فضاسازی شهری و تبیین این رخداد بزرگ در محافل و مجالس از دیگر برنامه های این مناسبت است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران افزود: از آنجایی که روز ۱۲ فروردین با شب ۲۱ ماه مبارک رمضان مقارن گردیده است در مراسم باشکوه احیای شب ۲۱ ماه رمضان به این مهم پرداخته خواهد شد و در آستان های مقدس خاصه آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و مصلی تهران و مصلی های آستان ها و مراسم احیا در مساجد گرامیداشت یوم الله ۱۲ فروردین مورد توجه قرار خواهد گرفت. 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران خاطر نشان کرد: از آنجایی که بنیانگذار و معمار کبیر این نظام مقدس امام راحل بودند ، مراسم محوری ۱۲ فروردین با همکاری آستان مبارک حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) در حرم مبارک ایشان با سخنرانی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد که از مردم انقلابی تهران دعوت می شود از ساعت ۲۳ شب ۲۱ ماه رمضان در این مراسم باشکوه حضور پیدا کنند.

دیگر خبرها

  • رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران: سخنرانی رئیس‌جمهور در مراسم محوری ۱۲ فروردین در حرم امام خمینی (ره) / مراسم گرامیداشت 12 فروردین با محوریت مساجد برگزار می شود
  • مراسم ۱۲ فروردین با سخنرانی رئیس جمهور در حرم امام برگزار می شود
  • دستورات مهم رئیسی پس از یک جلسه ۳ ساعته + جزئیات
  • سخنرانی رئیس جمهور در مراسم ۱۲ فروردین در حرم امام راحل
  • عاقبت کسی که برای هموطنانش از ترامپ درخواست تحریم کرد+عکس
  • روسیه: نقش غرب در حادثه تروریستی مسکو مشخص شود
  • تأکید رئیسی بر فراهم کردن بستر افزایش نشاط اجتماعی
  • رئیسی: مشکلات با دستور حل نمی‌شود
  • رئیسی: خیرین شریکی راهبردی برای دولت هستند
  • تاکید رئیسی بر ضرورت رفع موانع مردمی‌سازی و مشارکت عمومی در امور خیر