Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ورامین،  محمد وصالپور رئیس شورای شهر ورامین ظهر امروز در نشست صمیمی با خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به پیگیری هایی که شورای شهر و شهرداری، استاندار تهران، فرماندار ورامین و دیگر مسؤولین انجام شد مشکل ۳۰ ساله زمین فرهنگیان حل شد، شورای شهر ورامین آمادگی این را دارد که اگر تعاونی بتواند زمین را تحویل دهد شورای شهر آمادگی تحویل جواز را دارد و این مکاتبه ای است که در زمان سرپرستی شهرداری ورامین انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به آسفالت معابر سطح شهر، گفت: وضعیت آسفالت شهر از وضعیت خوبی برخوردار نیست و زیبنده شهر هم نمی باشد، بر همین اساس نیاز بود که در این خصوص تصمیماتی گرفته شود و از استاندار تهران درخواست قیر یارانه ای کردیم که ۳۵۰ تن قیر در اختیار شهرداری ورامین گذاشتد و حدود ۳و نیم میلیارد تومان هزینه آن می شود که در آینده نزدیک آسفالت معابر را آغاز خواهیم کرد.

رئیس شورای شهر ورامین افزود: یکی از موضوعات دیگری که با استاندار تهران مطرح کردیم بحث سرانه فضای سبز در ورامین بود که کارهایی که انجام شده در محدوده مرکز شهر بوده و انصافا حق مردم خیرآباد، شهرک مدرس و موسی آباد نسبت به‌ فضای سبز رعایت نشده بود که با تلاش شورای شهر و دوران سرپرستی شهرداری به وقوع پیوست و توافقات آن در همین چند روزگذشته انجام شد.

وصالپور با اشاره به اینکه پارک باغ آرونی بنام پارک فدک نامگذاری خواهد شد گفت: پارک آرونی ۸ هکتار است که از این مقدار در طول بیست و چندسال قرار بود خیلی از اقدامات انجام شود از خرید آن تا توافق با شهرداری که امروز توافق به این منوال پیش رفت که شورای شهر از نظر ریالی هیچ ریالی پرداخت نمی کند، البته ۵ و نیم هکتار از ۸ هکتار جزو سهم شهرداری قرار می گیرد و در قسمت پایین آن که حدود ۳ هکتار است مجوزات ساخت داده می شود یعنی بدون پرداخت حتی یک ریال ۵ هکتار پارکی که آماده است به شورای شهر و شهرداری داده می شود.

وی بیان کرد: اگر بتوانیم به زودی توافقات آن را از تهران بگیریم، یک پارک بزرگ را در وسط شهر احداث خواهیم کرد که باعث افزایش سرانه فضای سبز خواهد شد و هم یکی از افتخارات شورای شهر در دوره ششم و سرپرستی شهرداری بود که انجام شده است.

این مقام مسؤول گفت: طی دیداری که با مدیرکل روابط عمومی صدا و سیما داشتیم و پیرو نامه امام جمعه موقت ورامین به شورا و توافقاتی که قبلا انجام شده بود و چندین جلسه هم در گذشته در صدا و سیما مبنی بر اینکه مرکز استقرار صدا و سیما شبکه پنج استانی در ورامین تاسیس شود حضور پیدا کرده بودیم، بنیاد علوی زمین های موسوم به ۹۰ هکتاری که در اصل ۲۰۰ هکتار است و ۱۱۰ هکتار در پیشوا و ۹۰ هکتار در ورامین دارد، توافقاتی را داشته و دنبال این هستیم این میزان زمین که ۱۰ هکتار است را در اختیار صدا و سیما قرار دهیم که مرکز استقرار صدا و سیما در ورامین احداث شود.

وصالپور افزود: در زمان شهردار سابق ورامین دو میلیارد تومان را در خصوص نردبان های بلند آتش نشانی(استوکر) پرداخت کردیم، دو دستگاه آمده که قرار است یکی به اسلامشهر و دومی امید است با پیگری های در حال انجام به ورامین اختصاص پیدا کند.

کمیته های محتلفی در کمیسیون فرهنگی ایجاد شده است 

جعفر اردستانی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر ورامین در ادامه این نشست، اظهار کرد: براساس وظایفی که بر شورا تعریف شده از تجربیات همه نخبگان و صاحب نظران استفاده خواهیم کرد همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند مسؤولین از نظرات‌ کارشناسان و متخصصین استفاده کنند.

وی افزود: از ابتدای شروع کار دوره ششم شورا کمیسیون فرهنگی تصمیم گرفت که کمیته های تخصصی مرتبط با حوزه فرهنگی و اجتماعی را تشکیل دهد و شش کمیته زیر مجموعه کمیسیون فرهنگی  تعریف شد، یکی از کمیته ها، کمیته فرهنگی و مذهبی است که گروه خبرنگاران و رسانه را در این کمیته در نظر گرفتیم و همچنین از بین خبرنگاران یک نفر، به عنوان نماینده برای حضور در جلسات کمیته فرهنگی مذهبی، به شورا معرفی می شود.

وی افزود: خیلی از شهرهای استان تهران وجود نداشتند اما ورامین از سال ۶۰ به بعد دارای شهرداری بوده و این قدمت بالای شهرداری را در این منطقه نشان می دهد و حال امروز بعضی شهرها که دارای شهرداری شدند از ما پیشی گرفتند و ما باید با وحدت و همدلی تلاش کنیم تا بیش از این دچار عقب ماندگی شهر نشویم و در راستای رشد و پیشرفت شهر حرکت کنیم.

اردستانی خاطرنشان کرد: طرح ملی مسکن باید به عنوان یک مطالبه عمومی شهر باشد که حتما از این امکان و اعتبارات مردم ورامین بهره مند شود چرا که حق مردم ورامین بیش از این ها است.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خبر فارس نیوز شورای شهر ورامین کمیسیون فرهنگی شورای شهر صدا و سیما انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۵۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتشنشانان شیرازی ۱۲۹ عملیات در بارندگی انجام دادند

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز از تلاش‌ها و فعالیت‌های این سازمان در روز بارانی برای امدادرسانی به شهروندان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز، هادی عیدی‌پور امشب_ چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ با اشاره به بارش‌های شدید و کم سابقه عصر امروز در شیراز اظهار کرد: تا ساعت ۱۷ امروز آتش‌نشانان شیراز ۱۲۹ عملیات مربوط به بارندگی در مناطق مختلف شهر انجام دادند.

وی همچنین تعداد تماس‌های شهروندان با سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی شیراز تا این ساعت را ۱۱۴۰ تماس عنوان و تصریح کرد: ۲۳ واحد عملیاتی جهت بازدید ایمنی دوره‌ای از محدوده رودخانه خشک و سایر نقاط شهر شیراز در محل‌های مورد نظر مستقر بودند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز تاکید کرد: ۲۴ ایستگاه عملیاتی سازمان آتش نشانی در آماده‌باش کامل هستند و از شهروندان درخواست داریم در صورت مشاهده هرگونه حادثه با حفظ خونسردی با شماره ۱۲۵ تماس بگیرند.

کد خبر 747691

دیگر خبرها

  • نخستین پارک آموزش ترافیک شهرداری قزوین در محله هادی آباد 
  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • انجام ۲۶۸ مورد ماموریت توسط آتش نشانی قزوین
  • عملیاتی شدن دو پلتفرم و یک نردبان اطفاء حریق و امداد و نجات آتش‌نشانی به همت متخصصان مشهدی 
  • ۵۰ میلیارد تومان دیگر به حل مشکلات پسماند گیلان اختصاص یافت
  • اختصاص زمین برای احداث ۱۰۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در تهران
  • آتشنشانان شیرازی ۱۲۹ عملیات در بارندگی انجام دادند
  • مقابله با زمین خواری ۲۰ هکتاری در منطقه کوهپایه کرمان
  • احداث قطعه اصحاب شهدا در بجنورد
  • عدم تعیین تکلیف لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه