Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@16:25:45 GMT

آبادانی تعلیم و تربیت به دانش‌آموزان آن است

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۸۵۲۴۷

آبادانی تعلیم و تربیت به دانش‌آموزان آن است

یوسف نوری عصر پنجشنبه در آیین افتتاح بزرگ‌ترین مجتمع آموزشی تربیتی ورزشی استان قم با نام «شهید مهدی هندویان»، یاد و خاطره شهیدان را گرامی داشت و بیان کرد: ان‌شاءالله برکت و نور علما و شهیدان راهگشایِ راه دست‌اندرکاران تعلیم و تربیت این نظام مقدس اسلامی باشد.

وی گفت: مصداق سند تحول بنیادین، انسان تراز برای رسیدن به حیات طیبه است و این مجتمع از مجتمع‌های حیات طیبه است که جریان تعلیم و تربیت در راستای اهداف عالی تربیت اسلامی که حضرت امام خمینی(ره) برای جمهوری اسلامی ایران ترسیم فرمودند و رهبر معظم انقلاب اسلامی پرچمدار و فرمانده اصلی این میدان هستند و معلمان ما سربازان این میدان هستند، حرکت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: برای این خانواده عزیز (خانواده هندویان) که این کار خیر را انجام داده اند و این دانش آموزان مطمئن هستیم که هم راه حضرت زینب کبری(س) را ادامه خواهند داد و هم پاسدار خون شهیدان این دیار مقدس هستند.

نوری در بخش دیگر سخنان خود گفت: در مدرسه را نبندیم و این مدرسه به صورت حقیقی کانون تربیت این محله باشد؛ باید این مدرسه مانند آب جاری و رودخانه خروشان این جریان را داشته باشد، این می شود کانون تربیتی محله که در سند تحول بنیادین است، غیر از این نخواهد شد.

وی افزود: از مدیران این مجتمع می خواهم با همکاری پارک علم و فناوری و استفاده از متخصصان، تلاش کنند تا کارهای این دانش آموزان را بتوانند در یک بستری به فروش برسانند، باید دانش آموز درآمد هم داشته باشد و این در سند تحول بنیادین آمده و دانش آموز باید ساحت اقتصادی و حرفه ای اش که یکی از ساحت های تربیت سند تحول بنیادین است، شکوفا شود و باید این زمینه را فراهم کنیم.

مجتمع آموزشی تربیتی ورزشی «شهید مهدی هندویان» در منطقه پردیسان شهر قم در خیابان سبلان قرار دارد که در مساحت ۱۲ هزار متر مربع و زیربنای ۱۴ هزار و ۵۰۰ متر مربع توسط حاج ابوالفضل هندویان از خیران مدرسه‌ساز و با مشارکت اداره کل نوسازی مدارس استان قم ساخته شده است.

مجموعه اعتبارات خیری و دولتی هزینه شده برای ساخت این مجتمع حدود ۵۸ میلیارد تومان است.

این مدرسه دارای چهار باب مدرسه در مقاطع گوناگون سنی ویژه دانش‌آموزان دختر، دارای ۲ باب سالن ورزشی، چهار باب سالن مطالعه و کتابخانه، ۵۳ باب کلاس درس، ۴۰ باب فضای اداری و جانبی، ۱۲ آزمایشگاه و کارگاه و یک مسجد و نمازخانه مرکزی است.

پردیسان در منطقه هشت شهرداری و در جنوب غربی شهر قم واقع شده است، این منطقه در سال ۱۳۷۷ توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال ۱۳۹۰ به یکی از منطقه‌های شهرداری قم تبدیل شد و بیشتر واحدهای مسکن مهر در این منطقه ساخته شده ‌است.

برچسب‌ها سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور قم یوسف نوری اداره کل آموزش و پرورش قم خیران مدرسه ساز وزارت آموزش و پرورش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور قم یوسف نوری سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور قم یوسف نوری اداره کل آموزش و پرورش قم خیران مدرسه ساز وزارت آموزش و پرورش سند تحول بنیادین دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۵۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرمان قهرمان مسابقات والیبال دانش آموزان استان کرمان شد

مسابقات والیبال دانش آموزان پسر دوره اول متوسطه استان کرمان از ۲۶ تا ۲۹ فروردین ماه به مدت چهار روز در کرمان برگزار شد و تیم دانش آموزان آموزش و پرورش ناحیه دو کرمان بر سکوی قهرمانی ایستاد و تیم‌های رفسنجان و بم به ترتیب دوم و سوم شدند.

 محسن منوچهری نژاد معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمان در آیین اختتامیه این دوره از مسابقات با اشاره به شرکت بیش از ۴۵۰ هزار دانش آموز کرمانی در مسابقات ورزشی درون مدرسه‌ای استان گفت: مسابقات ورزشی دانش آموزی زیرساخت اصلی ورزش قهرمانی و شناخت استعداد‌های بالقوه ورزشی است.

وی با اشاره به کسب بیش از ۱۲۰ مقام قهرمانی از سوی دانش آموزان استان در مسابقات کشوری افزود: ۷ دانش آموز کرمانی نیز به تیم‌های ملی جمهوری اسلامی ایران دعوت شده اند.

منوچهری نژاد با اشاره به ساخت و تجهیز فضا‌های ورزشی درون مدرسه‌ای استان با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان در استان از تکمیل روند ساخت ۷ استخر شنای دانش آموزی در شهرستان‌های قلعه گنج، عنبر آباد، زرند، ریگان، نرماشیر، انار و کوهبنان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • مدارس ما و مدارس آن‌ها
  • نیمی از دانش‌آموزان مقطع متوسطه به سمت تحصیل در هنرستان رفتند
  • کرمان قهرمان مسابقات والیبال دانش آموزان استان کرمان شد
  • مدرسه باید دالان زندگی برای دانش‌آموز باشد / سیاست توسعه متوازن در دستور کار آموزش و پرورش
  • اجرای آموزش «حداقل یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز» در مدارس
  • لزوم آموزش یک رشته ورزشى
  • آموزش یک رشته ورزشی برای دانش‌آموزان در برنامه هفتم توسعه از الزامات است
  • اجرای طرح "ایما" در مدرسه راهیان کوثر شهرستان رزن
  • صدور مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور