Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، سازمان هواشناسی خراسان شمالی برای اواخر امشب پنج‌شنبه ۳۰ دی ماه ۱۴۰۰ تا فردا شب اول بهمن ماه وزش باد، گاهی لحظه‌ای و شدید، بارش برف و مه در ارتفاعات کولاک برف و مه و افت دما پیش بینی کرده است.

منطقه اثر این سامانه اغلب نقاط استان به‌ویژه شهرستان های رازوجرگلان، بجنورد، مانه و سملقان، شمال شیروان و شمال گرمه و جاجرم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لغزندگی جاده ها، پدیده مه و کاهش دید در جاده ها و ارتفاعات، کولاک برف و سوزباد، مسدود شدن جاده‌های برف گیر، احتمال افت فشار گاز از مخاطرات این سامانه عنوان شده است.

این پدیده جوی باعث کاهش احتمالی ۸ الی ۱۰ درجه دما هوا از جمعه تا صبح شنبه در استان خواهد شد.

سازمان هواشناسی برای این سامانه توصیه های کشاورزی، حمل و نقل جاده‌ای و سلامت ذکر کرده است که به شرح ذیل می‌باشد:

۱. یخ آب زمستانه باغات، حفاظت از نهالستان ها، تنظیم دما و اطمینان از استحکام پوشش گلخانه ها
۲. تنظیم دمای اماکن نگهداری دام و طیور
۳. عایق بندی کندوها و ادغام کولونی ها در برابر سرما و حفاظت از بارش
۴. همراه داشتن زنجیر چرخ، رعایت فاصله طولی، سرعت مطمئنه و روشن نگه داشتن چراغ ها، اطمینان از صحت کارکرد تجهیزات گرمایشی خودرو و پرهیز از ترمز ناگهانی به ویژه در شرایط لغزندگی
۵. عدم بتن ریزی تا پایان ناپایداری ها و بهبود شرایط جوی و مستحکم سازی گود برداری ها و سازه ها
۶. عدم صعود به ارتفاعات و پرهیز از سفرهای غیر ضروری، عدم حضور بیماران قلبی و ریوی در هوای سرد و پوشش مفاصل بیماران روماتیسمی
۷. بستن منافذ اتلاف حرارت و استحکام و باز بودن دودکشها و کارکرد صحیح وسایل گرمایشی

انتهای پیام/ن

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خبر فارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۵۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در گیلان

محمد دادرس در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین الگوهای هواشناسی در گیلان اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده توده هوای ناپایدار در منطقه است.

وی با اشاره به افزایش ابر، کاهش نسبی دما و مه آلود شدن هوا برای امروز افزود: رگبار و رعد و برق در برخی نقاط مستعد به ویژه ارتفاعات و دامنه‌ها پیش بینی شده است.

مدیرکل هواشناسی گیلان از صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در استان خبر داد و گفت: بالا آمدن آب رودخانه‌ها و آب گرفتگی معابر و جاری شدن سیلاب در این مدت دور از انتظار نیست.

دادرس با اشاره به اینکه طی مدت هشدار سطح زرد کشاورزی نیز در گیلان صادر شده است، ادامه داد: تمهیدات لازم در بخش‌های مختلف کشاورزی چون مدیریت در ورودی و خروجی خزانه‌های برنج اندیشیده شود.

مدیرکل هواشناسی گیلان تصریح کرد: از فردا چهارشنبه تا اوایل هفته آینده با استقرار جوی پایدار کاهش ابر و روند افزایش دما مورد انتظار است.

کد خبر 6086001

دیگر خبرها

  • صدور هشدار فوری هواشناسی + جزئیات
  • صدور هشدار جدید نارنجی هواشناسی + جزئیات
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای ۲۱ استان
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در هرمزگان
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در مازندران
  • صدور هشدار نارنجی برای بخش کشاورزی در استان سمنان
  • صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در گیلان
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در چهارمحال و بختیاری
  • هشدار نارنجی هواشناسی با پیش‌بینی سیل در سیستان و بلوچستان
  • صدور هشدار نارنجی بارندگی در خراسان شمالی‌