Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، سازمان هواشناسی با صدور هشدار قرمز رنگ نسبت به رخداد گرد و خاک در استان خوزستان، با اشاره به شرایط جوی مورد انتظار در این استان، اعلام کرد: از اواخر وقت امروز پنجشنبه ۳۰ دی ماه ۱۴۰۰، تا اوایل وقت شنبه دوم بهمن ماه ۱۴۰۰، تشکیل توده غلیظ گرد و خاک بر روی کشور عراق پیش‌بینی شده که تاثیر آن ابتدا بر نیمه غربی و سپس سایر مناطق استان خوزستان، سبب کاهش شدید دید افقی و کیفیت هوا خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان هواشناسی توصیه کرده است که بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان از تردد غیرضروری خودداری کرده و مسئولین نیز تمهیدات لازم را به کار گیرند.

هشدار قرمزرنگ بالاترین سطح هشدار است که در آن پیش‌بینی می‌شود یک پدیده جوی خسارت‌های وسیعی به دنبال داشته باشد. از این‌رو سازمان هواشناسی با صدور هشدار قرمز به دستگاه‌های مختلف اعلام می‌کند که وارد عمل شوند و اقداماتی را برای کاهش خسارات وقوع پدیده‌های جوی انجام دهند.

انتهای پیام/

زینب امینیان کد خبر: 1126553 برچسب‌ها هواشناسی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۵۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت سیل در استانهای جنوبی کشور/ برخی روستاها تخلیه شدند

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بارش های سیل آسا که از روز گذشته در استانهای جنوبی کشور آغاز شد ۷ استان را درگیر کرده و با توجه به هشدارهای قرمز صادر شده توسط سازمان هواشناسی کشور این استانها از قبل وقوع این نوع بارش را پیش بینی می‌کردند.

برای کنترل سیلاب و جلوگیری از خسارات از روز گذشته جلسات مدیریت بحران در استان‌های تحت پوشش هشدار قرمز هواشناسی برگزار شده است.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور در همین رابطه گفته با توجه به صدور هشدار سطح قرمز سازمان هواشناسی در برخی از مناطق استان‌های جنوبی کشور در همین راستا ،آماده‌باش کامل به استان‌های مورد نظر داده شده و مرخصی اعضای ستاد مدیریت بحران این استان‌ها لغو شده است.

ظفری از ممنوعیت هرگونه فعالیت دریایی در بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان تا اطلاع ثانوی خبر داد و گفت: مردم از نزدیک شدن به مسیل‌ها، دهانه پل‌ها و حاشیه سد جداً خودداری کنند.

وی با اشاره به سیلاب در سیستان و بلوچستان گفته متاسفانه در استان سیستان و بلوچستان، به دلیل جاری شدن سیلاب محلی، سه نفر جان خود را از دست دادند و سه نفر در عسلویه آسیب دیدند.

بارش ها در برخی نقاط کشور شدت بیشتری دارد به صورتی که بیشترین میزان بارندگی در ایستگاه باران سنجی لاوان با ۱۱۸ میلی متر و در ایستگاه باران سنجی قشم با ۸۹ میلی متر در سطح کشور ثبت شده است.

امید محترمی معاون سازمان مدیریت بحران کشور گفت: باتوجه به اینکه موقعیت روستای کروچان منطقه جازموریان و روستای پورشعبان منطقه منوجان در استان کرمان در مجاورت مسیل‌های غیردائمی قرار دارد، به منظور پیشگیری از حوادث احتمالی، عوامل مدیریت بحران، ۵۰ خانوار این روستا‌ها را تخلیه کردند.

وی درخصوص وضعیت سدهای مناطق جنوبی کشور گفته باتوجه به سیلابی که در برخی از شهر‌های نیمه جنوبی کشورمان در جریان است، ستاد بحران کشور پیش بینی کرد؛ سد‌های شی کلگ، ماشکید، پیشین و زیردان در استان سیستان و بلوچستان و سد درودزن در استان فارس ظرفیت آبی خوبی دارند و اگر بارش‌ها به همین شکل ادامه داشته باشد، این سد‌ها سرریز خواهند شد.

امدادرسانی در مناطق با حضور قرمز پوشان هلال احمر و همه دستگاه های امدادی ادامه دارند تا خانواده هایی که درگیر سیل شدند آسیب نبینند.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر هم با اشاره به وقوع سیل و آب‌گرفتگی در ۷ استان تحت تأثیر سامانه بارشی قرار گرفتند خبر داد و گفت: ۲۴ مورد عملیات امدادی انجام شد و امدادگران به ۲۰۸ نفر متأثر از سیل و آب‎گرفتگی امدادرسانی کردند.

با توجه ورود سامانه بارشی به جنوب کشور، سازمان هواشناسی برای پنج استان هرمزگان، جنوب فارس، جنوب غرب و غرب سیستان و بلوچستان، نیمه جنوبی کرمان و بوشهر نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان بارش شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید، گردوخاک و تگرگ پیش بینی کرده است و این سامانه عصر امروز از کشور خارج می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • هواشناسی آذربایجان‌غربی نسبت به بارش رگبار باران و رعد و برق هشدار داد
  • صدور هشدار هواشناسی در خصوص وزش باد شدید در چهارمحال و بختیاری
  • صدور هشدار زرد هواشناسی در چهارمحال و بختیاری
  • هشدار قرمز هواشناسی در جنوب کرمان بدون تلفات جانی/ سیل امسال خسارت کمتری داشته است 
  • صدور هشدار قرمز برای این استان
  • هشدار قرمز برای سیستان و بلوچستان | موج شدید بارش‌ها در راه است
  • آخرین وضعیت سیل در استانهای جنوبی کشور/ برخی روستاها تخلیه شدند
  • صدور هشدار سطح قرمز سیل برای ۵ استان ایران | یک روستا تخلیه شد
  • آماده‌باش در ۵ استان در پی هشدار سطح قرمز/ به جنوب سفر نکنید!
  • تداوم هشدار قرمز هواشناسی در هرمزگان