Web Analytics Made Easy - Statcounter

عملیات اجرایی طرح دو هزار هکتاری بیابان زدایی و نهال کاری با حضور استاندار خوزستان به صورت نمادین با غرس نهال در یکی از مناطق نفتی جنوب شرق اهواز آغاز شد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، صادق خلیلیان در حاشیه عملیات اجرایی بیانان‌زدایی و نهال‌کاری، حفظ محیط زیست(آب، هوا و خاک) را که در قانون اساسی به آن تصریح شده، بخشی از حقوق عامه برشمرد و اظهار کرد: ضرورت دارد با اجرای طرح‌های آبخیزداری و نهال‌کاری، ریزگردها را مهار و فضای زندگی مردم را بهبود ببخشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به ضرورت مقابله با آلاینده‌ها گفت: توسعه پایدار بدون توجه به مولفه‌های محیط زیست امکان پذیر نیست از این رو بهبود محیط زیست و مهار ریزگردها یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است.

استاندار خوزستان با اشاره به خاموشی یکی از فلرهای گازی در ماه‌های اخیر افزود: این اقدام در راستای کمک به جلوگیری از آلودگی هوا انجام شد، گازی که از این فلر متصاعد می‌شد به محصولاتی برای داخل کشور یا صادرات در راستای ارزآوری تبدیل می‌شود یا اینکه بخشی از آن به چاه‌های نفت تزریق می‌شود که بهره‌برداری پایدار در چاه‌های نفت را به دنبال دارد.

خلیلیان یکی از راه‌های کاهش آلاینده‌ها و مقابله با ریزگردها را کاشت نهال و ایجاد پوشش گیاهی دانست و بیان کرد: با هم‌افزایی همه دستگاه‌های استان می‌توان هوای پاکی را برای مردم خوزستان به ارمغان آورد.

نماینده عالی دولت در خوزستان با اشاره مسوولیت‌های اجتماعی مناطق نفت خیز جنوب در راستای کاهش آلودگی هوا اضافه کرد: وزارت نفت اقدام هایی را در این زمینه برنامه‌ریزی یا در دست انجام دارد که آغاز طرح عملیاتی دو هزار کاشت نهال یکی از این اقدام ها است.

استاندار خوزستان به عزم مناطق نفت خیز در زمینه خاموش کردن فلرها و تبدیل گازی که از فلرها سوزانده می‌شود به محصولات دیگر تاکید کرد و افزود: همه صنایع و دستگاه‌هایی که در استان فعال هستند وظیفه دارند برای مقابله با آلاینده‌ها تلاش کنند و در این مسیر گام بردارند./انتهای پیام

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا قانون اساسی حقوق توسعه پایدار محیط زیست آلودگی هوا نفت پوشش دولت وزارت نفت توسعه پایدار محیط زیست استانداری خوزستان برنا خوزستان فلر های نفتی آلایندگی هوای خوزستان استاندار خوزستان محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۶۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تالاب بیشه دالان بروجرد ظرفیتی بی‌نظیر برای توسعه گردشگری محیط زیستی

به گزارش خبرآنلاین لرستان، علی سالاروند مدیرکل به همراه رئیس اداره نظارت بر حیات وحش حفاظت محیط زیست استان در سفر یک روزه به شهرستان بروجرد به مناسبت عید سعید فطر با محیط بانان پاسگاه محیط بانی بیشه دالان دیدار و از زحمات و تلاش‌های شبانه روزی آن‌ها قدردانی نمود و بر ضرورت هماهنگی و همدلی برای انجام مأموریت‌های محوله تأکید نمودند.

سالاروند در ادامه با حضور در جمع خبرنگاران و اهالی روستای کپر جودکی شرایط زیست محیطی و ایجاد اشتغال پایدار برای جوامع محلی اطراف این تالاب را تشریح نمود و بر لزوم حفاظت و مدیریت تالاب و جلوگیری از هرگونه تغییر کاربری در بستر تالاب و تببین ارزش‌های اقتصادی تالاب بیشه دالان به لحاظ پرنده نگری و سایر کارکردهای آن و همچنین بر جلوگیری از ایجاد حریق توسط کشاورزان حاشیه تالاب تأکید کردند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست ‌لرستان گفت؛ مبنای اصلی برنامه جامع مدیریت زیست بومی، مشارکت محور بودن آن است و اجرای موفق آن وابسته به مشارکت تمامی گروه‌های ذینفعان و جوامع محلی اطراف تالاب‌ها دارد.

وی همچنین یادآور شد: تالاب‌ها با ارزش‌های اکولوژیک بالا بعنوان تعدیل کننده آب و هوا، کنترل کننده سیلاب‌ها، تغذیه کننده آب‌های زیرزمینی و با دارا بودن ارزش‌های زیبایی شناختی بی بدیل و موثر، نقش مهمی در جذب اکوتوریسم و رونق اقتصادی جوامع محلی هر منطقه دارند.

سالاروند افزود: هوشمندسازی تالاب بیشه دالان بروجرد بخشی از طرح هوشمندسازی مناطق تحت مدیریت استان بوده است که طی سال گذشته از طریق دوربین‌های نظارتی با کیفیت 4k و قدرت زوم بسیار بالا، امکان پایش آنلاین وضعیت حیات وحش، حریق های احتمالی و تخلفات محیط زیستی را فراهم نموده و در واقع این اقدام مهم گامی موثر در حفاظت از انفال در تالاب‌های استان لرستان محسوب می‌شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895313

دیگر خبرها

  • آبخیزداری و آبخوان‌داری باید مورد توجه جدی قرار بگیرد
  • اکنون انتقال آب بین حوضه‌ای در هیچ نقطه‌ای از کشور انجام نمی‌شود
  • بالغ‌ بر ۶۰ هزار اصله نهال در جوین غرس شد
  • تاکید استاندار سیستان و بلوچستان بر بسیج امکانات در مقابله با خسارات احتمالی سیل
  • تالاب بیشه دالان بروجرد ظرفیتی بی‌نظیر برای توسعه گردشگری محیط زیستی
  • بنای افزایش مساحت زمین‌های کشاورزی در فارس را نداریم
  • رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه قرق‌های شکار
  • هوای پاک حق هر شهروند یزدی
  • سلامت مردم قربانی هیچ توسعه ای در استان نخواهد شد
  • سلامت مردم قربانی توسعه صنعتی نمی‌شود