Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@22:29:51 GMT

بررسی مشکلات ۵ واحد تولیدی در فارس

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۸۶۶۶۰

بررسی مشکلات ۵ واحد تولیدی در فارس

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - جلسه چهارصد و بیست و سوم کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان فارس با حضور سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری و رئیس سازمان صمت و سایر اعضا، به بررسی مسائل و مشکلات و تنگنا‌های ۵ واحد تولیدی اختصاص داشت.

مسائل بررسی شده در این جلسه شامل تسهیل و تسریع رفع تعهدات ارزی حاصل از صادرات، رفع ایراد ترخیص مواد اولیه گمرکی، تعیین و تکلیف بدهی مالیاتی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. این ۵ واحد تولیدی بود که بعد از بحث و تبادل نظر اعضا، منجر به صدور مصوبات و دستوراتی شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت و دبیر کارگروه تسهیل استان فارس در این جلسه گفت: تحقق رشد اقتصادی استان در گرو حمایت و هدایت سرمایه‌گذاران و فعالین اقتصادی و تولیدی است.

حمیدرضا ایزدی گفت: تولید، پشتیبانی و رفع موانع تولید همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار داشته لذا ضرورت دارد با اقدامات مطلوب و جهادی، در راستای تحقق این مهم به عنوان یکی از اولویت‌ها و حل مشکلات واحد‌های تولیدی گام برداریم.

ایزدی با اشاره به اهتمام موجود در استان برای گره گشایی واحد‌های تولیدی در راستای جلوگیری از توقف فرآیند تولید و تثبیت وضعیت اشتغال، گفت: سازمان صمت فارس با رصد مداوم صنایع استان، واحد‌های دارای مشکل را شناسایی و عارضه‌یابی کرده و به فراخور وضعیت هر کدام، تمهیدات، راهکار‌ها و راه‌حل‌های ممکن را برای رفع مشکل در ستاد تسهیل ارایه می‌کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس نیز در این جلسه بر گره گشایی از مشکلات صنایع و کارخانه‌ها و لزوم حمایت همه جانبه از تولید ملی و مانع‌زدایی از فعالیت‌ها تاکید کرد.

عبدالعظیم خادم حمزه گفت: بانک‌ها به دلیل اینکه خط تولید متوقف نشود واحد‌های تولیدی بدهکار را تملک نکنند و با استفاده از سایر شیوه‌های وصول مطالبات واحد‌های تولیدی (غیر از تملک واحد تولیدی) در راستای توسعه فعالیت‌های اقتصادی، صنعتی و افزایش اشتغال گام بردارند.

خادم حمزه گفت: توجه واحد‌های تولیدی به پرداخت بدهی بانکی بابت تسهیلات دریافتی ضرورت دارد و باید مد نظر باشد.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بررسی مشکلات واحد تولیدی کارگروه تسهیل ورفع موانع تولید سازمان صمت استانداری فارس واحد های تولیدی واحد تولیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۶۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تسهیل و رفع موانع تولید در تحقق شعار سال

پانصد و هفتاد پنجمین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان فارس به ریاست محمد هادی ایمانیه استاندار فارس، دبیری صنعت، معدن و تجارت و دستگاه‌های ذیربط استانی و مدیران عامل بانک‌ها با هدف رفع مشکلات و چالش‎ها بازگشت و احیا واحد‌هایی تولیدی به چرخه فعالیت در سالن شهید قاضی استانداری فارس برگزار شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت فارس در حاشیه این نشست گفت: این نشست در راستای اهتمام در وضعیت موجود واحد‌های فعال، کمک به تسریع، تکمیل و راه‌اندازی طرح‌های نیمه تمام تولیدی، توسعه سرمایه‌گذاری، جذب سرمایه‌گذار، افزایش ظرفیت تولید کیفی و اشتغال پایدار تشکیل و موضوعات ۲۰ بنگاه اقتصادی در خصوص ترخیص ۹۰ درصدی کالا، تعیین تکلیف بدهی و... با زمینه فعالیت انواع شمش فولادی، تولید انواع البسه بیمارستانی، انواع ورق و کارتن، پیمانکار طرح‌های عمرانی (پروژه ساختمانی) بررسی و با ارائه راهکار‌های قانونی نیز تصمیمات لازم اتخاذ و به دستگاه‌های ذیربط ابلاغ شد.

حمیدرضا ایزدی با اشاره به بررسی مشکلات تعداد ۱۶ بنگاه اقتصادی در کمیته تخصصی تخصصی ذیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و حل و فصل مسائل تعداد ۴ بنگاه اقتصادی در کارگروه استانی گفت: با توجه به رویکرد دولت درجهت حمایت از تولید با مشارکت مردم و بخش خصوصی و رفع موانع تولیدکنندگان لذا تشکیل جلسات، کمیته‌ها و کارگروه‌های تخصصی برای پیگیری مطالبات سرمایه‌گذاران نقش مهمی در رفع مشکلات دارد که در اداره صمت و مجموعه اقتصادی استان با همه توان و ظرفیت برای حمایت از تولید و اشتغال تلاش می‌شود.

او با تاکید براینکه رفع مشکلات و موانع تولید سرمایه‌گذاران مهم‌ترین هدف و ماهیت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید است، افزود: با توجه به اختیارات گسترده کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و مصوبات این کارگروه در تحقق شعار سال بسیار راهگشاست.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • بررسی و رفع مشکلات ۱۷ طرح تولیدی و صنعتی چهارمحال و بختیاری
  • ضرورت تسهیل و رفع موانع تولید در تحقق شعار سال
  • موانع و مشکلات ۳۰۰ واحد تولیدی در سطح همدان برطرف شد
  • کمک به رفع مشکل ۳ واحد تولیدی در گلستان
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی
  • بررسی مشکلات ۶ طرح نیمه تمام در جلسه رفع موانع تولید
  • بهره‌مندی ۱۱۶۳ واحد تولیدی همدان از مصوبات ستاد تسهیل استان
  • بررسی مشکلات یک هزار و ۱۶۳ واحد تولیدی استان همدان
  • بررسی مشکلات دو واحد تولیدی و معدنی استان یزد
  • بررسی مشکلات چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی بوکان