Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ گفت که طبق مصوبه این کمیسیون مشمولان غایب خارج از کشور با پرداخت ۱۵ هزار یورو می توانند جهت خرید خدمت سربازی اقدام کنند.

محمدرضا میرتاج الدینی در گفت‌وگو با ایسنا در توضیح مصوبه کمیسیون تلفیق برای خرید خدمت سربازی در سال آینده گفت: طبق این مصوبه آن دسته از مشمولان غایب خارج از کشور که پنج سال از زمان فراخوان آنان به خدمت زیر پرچم می‌گذرد، در سال آینده با رعایت اصل ۱۱۰ قانون اساسی می توانند خدمت سربازی شان را خریداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این شامل مشمولانی می شود که حداقل ۵ سال از غیبت آن‌ها گذشته باشد. آن ها می توانند با پرداخت ۱۵ هزار یورو نسبت به خرید خدمت سربازی اقدام کنند. هدف از این مصوبه این است که این افراد برای تردد به کشور با مشکلی مواجه نشوند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: خرید خدمت سربازی خرید خدمت سربازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۶۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشمولان ماهر در سامانه مشوق های سربازی ثبت نام کنند

سردار محمدجواد زاده کمند به تشریح برنامه‌ها و اقدامات قرارگاه مهارت آموزی سربازان در سال ۱۴۰۳ پرداخت و گفت: در سالی که گذشته ما فرهنگ سازی برای مهارت آموزی در سطح نیروهای مسلح جزو اولویت‌های خود تعریف کردیم که خوشبختانه توانستیم موفقیت‌هایی در این حوزه کسب کنیم، البته با شرایط مطلوب فاصله داریم. این اولویت را در سال ۱۴۰۳ نیز با جدیت پیگیری خواهیم کرد تا فرهنگ مهارت‌آموزی را در نیروهای مسلح و جامعه ارتقا دهیم.

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی سربازان ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه درسال گذشته تمامی رده‌ها و سازمان‌های نیروهای مسلح ظرفیت‌های خودشان را برای مهارت‌آموزی پای کار آوردند، گفت: در همین راستا نیز ۲۳۷ هزار و ۳۰۰ نفر از کارکنان وظیفه تحت پوشش مهارت‌های آموزشی قرار گرفتند،  ۲۱ هزار و ۲۵ نفر در حوزه هنر، در شاخه ورزش ورزش ۱۲ هزار ۳۵۰ نفر و در بخش فناوری اطلاعات ۴۴ هزار و ۴۰۰ نفر مهارت تخصصی کسب کردند.

زاده‌کمند از استانداردسازی‌های محیط کار واقعی در سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: همچنین بیش از ۲۵۰۰ مرکز مهارت در درون نیروهای مسلح ایجاد کردیم که به مهارت‌آموزی نیروهای وظیفه کمک می‌کند.امسال تلاش خواهیم کرد تا این مراکز را به محیط کار واقعی شبیه‌تر کنیم.

وی درباره وام‌های اعطایی به سربازان ماهر نیز گفت: دو هزار میلیارد در قانون بودجه برای پرداخت وام اشتغال به سربازان ماهر پیش‌بینی شده بود و از سال گذشته ۴۳ هزار واجد شرایط ثبت نام کردند. ۱۱ هزار نفر در مسیر پرداخت در بانک‌های عامل قرار گرفتند و پرداخت آنها از دی ماه آغاز شد و ۳۵ درصد موفق به دریافت تسهیلات شدند.

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی سربازان ستادکل نیروهای مسلح همچنین درباره استفاده از مشوق‌های مشمولین خدمت سربازی نیز گفت: مشمولین برای بهره‌مندی از این مشوق‌ها باید پیش از ورود به خدمت یک مهارت کسب کنند که شیوه اجرای مشوق‌ها در اسفند ماه اعمال شد. ما  ۹ مشوق را برای این افراد پیش بینی کردیم که شامل استفاده از یک ماه کسر خدمت، یک ماه مرخصی تشویقی، انتخاب استان محل خدمت، انتخاب سازمان مخل خدمت، تعویق اعزام تا شش ماه، اعطای درجه تشویقی بالاتر و به کار گیری سرباز ماهر برابر نیاز و اولویت استخدام در نیروهای مسلح است.

وی ادامه داد: اما دقت کنید تنها مشمولانی مجاز هستند از مشوق‌ها استفاده کنند که دوره مهارت گذرانده گواهی کسب کرده باشند، فارغ تحصیل دیپلم هنرستان و کار و دانش، فارغ تحصیلات پزشکی و پیراپزشکی و سایر فارغ تحصیلان دانشگاه‌های کشور که یک بسته دوره مهارتی تعریف شده که دانشجویان در طی تحصیل اقدام می‌کنند و از مشوق‌ها بهره مند می‌شوند.

زاده کمند همچنین گفت: سامانه مشوق‌ها اجرایی شده و در حال تست نهایی است و ثبت نام رسمی واجدین شرایط از ۱۵ اردیبشهت ماه آغاز می‌شود و باید برای بهره مندی از این تسهیلات دو ماه پیش از شروع خدمت ثبت نام خود را انجام دهند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • چه تسهیلاتی برای مشمولان ماهر قبل از سربازی وجود دارد؟
  • کسر ۳ ماه از خدمت شامل همه مشمولان نمی شود
  • مشمولان ماهر در سامانه مشوق های سربازی ثبت نام کنند
  • اعلام زمان اجرای قانون کاهش مدت سربازی
  • دوره سربازی از شهریور ماه کوتاه می‌ شود
  • خبر مهم برای سربازان؛ زمان اجرای قانون کاهش مدت سربازی تعیین شد
  • خبر مهم برای سربازان؛ اعلام زمان اجرای قانون کاهش مدت سربازی
  • قانون کاهش مدت سربازی تا شهریور اجرایی می‌شود
  • قانون کاهش مدت سربازی تا شهریور ماه اجرایی می‌ شود
  • خبر مهم برای سربازان؛ زمان اجرای قانون کاهش مدت سربازی