Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز - مصطفی یوسفی گفت: اهمیت ضرورت رعایت استاندارد‌های تکلیف شده در قوانین محیط زیستی برای صنایع و رفع مشکلات ناشی از آلودگی هوا در منطقه با انجام اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از آلودگی هوا با توجه به شرایط جوی، پدیده اینورژن (وارونگی و پایداری هوا) در این فصل از سال، بیشتر از هر موقع دیگر تاکید می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مسجدسلیمان گفت: انتظار می رود اهمیت طرح‌هایی مانند طرح جمع‌آوری گاز‌های همراه نفت و جلوگیری از سوزاندن این گاز در فلر‌های نفتی و استفاده به عنوان خوراک صنایع پتروشیمی مورد توجه قرار گیرد.

پروژه مطالعاتی در رابطه با آلودگی هوای منطقه ۷ شهیدان با توجه به جریانات جوی و تأثیر گذاری بر محیط، مکان یابی و راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا مستقر صنایع پتروشیمی، راه اندازی سیستم پایش آنلاین صنعت پتروشیمی مسجدسلیمان، تهیه و راه اندازی سیستم پایش آنلاین واحد نمکزدایی هفت شهیدان، پیگیری اصلاح و بهسوزی فلر نمک زدایی هفت شهیدان، ایجاد کمربند سبز و احداث نهالستان کنار با مشارکت شرکت نفت و پتروشیمی صورت گیرد.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست آلودگی هوا آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۶۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر جدید در پیراهن تیم ملی فوتبال ایران

سازمان حفاظت محیط زیست در دولت سیزدهم اقداماتی برای جلب توجه بیشتر مردم به محیط زیست و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مسوولان و گروه‌های پرمخاطب انجام داده است که از جمله آن‌ها می‌توان به برگزاری نمایشگاه عکس جشنواره فلامینگو در پارک پردیسان در ۱۵ اسفند سال قبل اشاره کرد. در این نمایشگاه نیز از ظرفیت فرمانداران برای اعتلای فرهنگ محیط زیست استفاده شد، به طوری که از میان فرمانداران کشور علی اصغر میرزایی - فرماندار شهرستان بهشهر - به عنوان سفیر محیط زیست انتخاب شد.

از دیگر اقدامات این سازمان برای اشاعه فرهنگ محیط زیست، بهره‌گیری از ظرفیت‌های جامعه ورزشی به ویژه اعضای کانون مربیان برتر فوتبال بوده است علاوه بر آن تصویر گونه «عقاب طلایی» روی کارت مربیان فوتبال سراسر کشور در جهت عمل به مسئولیت اجتماعی خود در رسیدن به اهداف و دغدغه‌های حوزه محیط زیست درج شد. از آخرین اقدامات سازمان در این زمینه امضای تفاهنامه با فدراسیون فوتبال بوده است.

نورالله مرادی درباره جزئیات تفاهمنامه بین فدراسیون فوتبال و سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: تفاهمنامه مذکور از اردیبهشت ماه تحت عنوان کمیته همکاری مشترک فدراسیون فوتبال و سازمان محیط زیست شکل اجرا می‌شود و مقر کمیته نیز در سازمان حفاظت محیط زیست است همچنین کمیته قرار است برنامه‌ریزی، پیگیری و نظارت بر فعالیت‌های مشترک و مفاد تفاهمنامه را بر عهده بگیرد.

وی ادامه گفت: هر ماه یک بار جلسه برگزار خواهد شد که افزایش تعاملات در جهت گسترش سواد و اخلاق محیط زیستی در همه ارکان ورزش فوتبال، ایجاد رویکرد‌های محیط زیستی در فعالیت‌های مرتبط با فوتبال، زمینه‌سازی برای ارتقای آگاهی‌های محیط زیستی و افزایش سطح مشارکت‌پذیری ورزشکاران، مربیان و هواداران فوتبال از جمله اهداف کلی تفاهمنامه محسوب می‌شود.

مرادی اضافه کرد: یکی از اهداف این تفاهنامه استفاده از ظرفیت مسئولیت اجتماعی ورزشکاران در حوزه محیط زیست است و همکاری آموزشی و فرهنگی در زمینه محیط زیست با استفاده از ظرفیت دو دستگاه از دیگر اهداف کلی تفاهمنامه بین فدراسیون فوتبال و سازمان حفاظت محیط زیست محسوب می‌شود.

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه گفت: همکاری در زمینه آموزش و ارتقای دانش محیط زیستی جامعه ورزشی و چهره‌های ماندگار فوتبال، همکاری علمی در تهیه و تولید محتوا‌ها و بسته‌های آموزشی محیط زیستی متناسب، اجرای برنامه‌های آموزشی و مشارکتی با همکاری و تعامل با جامعه فوتبال کشور، برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی ویژه کادر فنی مربیان و ورزشکاران، فراهم آوردن زمینه حضور و بازدید جامعه فوتبال از موزه‌های تنوع زیستی و مناطق تحت مدیریت سازمان محیط زیست و برگزاری پویش‌های نمادین از جمله تعهدات سازمان حفاظت محیط زیست بر اساس این تفاهمنامه است.

وی اضافه کرد: تداوم حمایت از گونه ارزشمند یوزپلنگ آسیایی به عنوان نماد تیم‌های ملی فوتبال کشور در میادین ملی و بین المللی در دستور قرار گرفته است، به‌گونه‌ای که باردیگر تصویر یوز روی پیراهن تیم ملی نقش خواهد بست علاوه بر آن حمایت از تولید و تکثیر بسته‌های آموزشی و فرهنگی محیط زیست، حضور فعال جامعه فوتبال در پویش‌های محیط زیستی مثل مهار آتش سوزی، پاکسازی طبیعت، مصرف بهینه آب و انرژی، حمایت از تنوع زیستی، تشکیل کمیته محیط زیست در فدراسیون فوتبال، حمایت از طرح‌ها و کمیته‌های محیط زیستی در حوزه فعالیت‌های ورزشی فدراسیون، ارائه دستاورد‌ها و گزارش‌ها و اقدامات صورت گرفته در جهت توسعه فرهنگ فوتبال سازگار با محیط زیست به فدراسیون جهانی فوتبال و سایر مراجع بین المللی مرتبط از اقدامات اجرایی فدراسیون فوتبال خواهد بود.

مرادی در پایان اظهار کرد: برخی از فضا‌های ورزشی زیر نظر فدراسیون فوتبال قرار است در جهت ارایه پیام‌های تبلیغات محیط زیستی و بهره‌مندی از چهره‌های ورزشی فدراسیون برای توسعه فرهنگ محیط زیست تحت عنوان سفیران سبز مورد استفاده قرار گیرند همچنین تصمیم قصد داریم از ظرفیت سایر فدراسیون‌های ورزشی مانند تیراندازی و کاراته در جهت گسترش سواد و اخلاق محیط زیستی و اعتلای فرهنگ محیط زیست استفاده کنیم.

دیگر خبرها

  • اکنون انتقال آب بین حوضه‌ای در هیچ نقطه‌ای از کشور انجام نمی‌شود
  • ضرورت رعایت نکات ایمنی در شرایط جوی و دریایی ۲۸ و ۲۹ فروردین
  • راه‌اندازی نسل جدید اینترنت 5G در چین
  • متقاضیان خرید پژو پارس بخوانند | سازمان تعزیرات تکلیف تولید پژو پارس را روشن کرد
  • تغییر جدید در پیراهن تیم ملی فوتبال ایران
  • حسگری که آلودگی باکتریایی را در مواد غذایی تشخیص می‌دهد!
  • هوای پاک حق هر شهروند یزدی
  • بهره‌برداری از ۱۲ طرح پتروشیمی تا پایان سال ۱۴۰۳
  • شناسایی فوری آلودگی باکتریایی در مواد غذایی با یک حسگر زیستی!
  • احکام سبز برای متخلفان محیط زیستی گیلان صادر شد