Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@06:13:50 GMT

۲۹۰ هزار تن محصول گوجه‌فرنگی استان بوشهر به بازار عرضه شد+فیلم

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۸۶۹۵۷

۲۹۰ هزار تن محصول گوجه‌فرنگی استان بوشهر به بازار عرضه شد+فیلم

‍‍‍‍‍‍

گروه استان‌ها - از ۶۰۰ هزار تن محصول برداشتی گوجه‌فرنگی استان بوشهر، تاکنون حدود ۵۰ درصد آن به میزان ۲۹۰ هزار تن برداشت و بازارهای مختلف استان‌ها عرضه و یا صادر شده است. - اخبار استانها -

به  گزارش خبرگزاری تسنیم ازبوشهر، تولید محصولات خارج از فصل یکی از ظرفیت‌های مهم استان بوشهر است که در این راستا درحالی که در دیگر نقاط کشور سرما و یخبندان منجر به کاهش فعالیت کشاورزی می‌شود در استان بوشهر در فصل سرما برداشت گوجه‌فرنگی آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سالانه در استان بوشهر افزون بر 1.5 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی تولید می‌شود که 600 هزار تن آن محصول گوجه‌فرنگی خارج از فصل است.

به گفته معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر 11 هزار و 400 هکتار اراضی استان به کشت محصول گوجه فرنگی خارج از فصل اختصاص یافته که عملیات کشت آن در فصل تابستان در اراضی کشاورزی استان آغاز می‌شود.

خسرو عمرانی آغاز برداشت محصول گوجه فرنگی خارج از فصل استان بوشهر را اواخر فصل پاییز دانست و اظهار داشت: اوج برداشت محصول گوجه فرنگی استان بوشهر اواسط فصل زمستان است.

وی برآورد تولید محصول گوجه‌فرنگی خارج از فصل را 600 هزار تن دانست و بیان کرد: تاکنون حدود 50 درصد آن به میزان 290 هزار تن محصول گوجه‌فرنگی از اراضی استان بوشهر برداشت و بازارهای داخلی استان‌ها عرضه و یا صادر شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه 310 هزار تن محصول گوجه فرنگی در حال برداشت است تصریح کرد: اوج برداشت محصول گوجه‌فرنگی در بهمن ماه است که پیش‌بینی برداشت 120 هزار تن می‌شود.

طرح خرید توافقی محصول گوجه فرنگی آغاز شد

عمرانی، با اشاره به کاهش قیمت محصول گوجه فرنگی در مزارع استان افزود: برای حمایت از تولیدکنندگان طرح خرید توافقی محصول گوجه فرنگی آغاز شده که نقش مهمی در حمایت از کشاورزان دارد و تاکنون 3 هزار تن محصول از کشاورزان برای تبدیل به رب خریداری شده است.

وی ظرفیت واحدهای صنایع فرآوری محصول کشاورزی استان را 100 هزار تن دانست و خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی یک واحد فرآوری محصولات کشاورزی تا هفته آینده برای تولید رب گوجه فرنگی وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر خرید حمایتی را از دیگر برنامه‌ها دانست و خاطر نشان کرد: برای خرید حمایتی محصول گوجه‌فرنگی پیگیری لازم در حال انجام است که درصورت ضرورت، خرید حمایتی از کشاورزان آغاز می‌شود.

عمرانی از صادرات محصول گوجه فرنگی استان به کشورهای مختلف اوراسیا خبر داد و افزود: با تمهیدات فراهم شده صادرات محصول گوجه‌فرنگی استان بوشهر به کشورهای مختلف آغاز شده است.

تاکنون حدود 3 هزار تن محصول گوجه فرنگی به صورت توافقی از کشاورزان خریداری شده است

مدیرعامل اتحادیه تعاون روستایی استان بوشهر نیز با اشاره به آغاز خرید توافقی گوجه فرنگی از کشاورزان استان خاطر نشان کرد: تاکنون حدود 3 هزار تن محصول گوجه فرنگی برای تبدیل به رب از کشاورزان استان خریداری شده است.

سید اسد الله موسوی با بیان اینکه خرید محصول از کشاورزان ادامه دارد اضافه کرد: مراکز خرید گوجه فرنگی در شهرستان‌های دیر، دشتی و دشتستان ایجاد شده است.

وزیر جهاد کشاورزی: دولت گوجه فرنگی کشاورزان هرمزگانی را خرید تضمینی می‌کند250 هزار تن محصول گوجه‌فرنگی خارج از فصل در استان بوشهر تولید شدتگرگ 184میلیارد تومان به مزارع گوجه‌فرنگی استان بوشهر خسارت زد

وی افزود: این مراکز خرید اقدام به خرید گوجه فرنگی از کشاورزان و ارسال آن به کارخانه‌های تولید رب گوجه‌فرنگی می‌کنند.

3 واحد تولید رب گوجه‌فرنگی به ظرفیت 19 هزار تن رب و 100 هزار تن جذب ماده خام فعال و 2 واحد نیز در حال ساخت است که یکی از واحدها هفته آینده وارد مدار تولید می‌شود.

 

 

انتهای پیام/190/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: محصول گوجه فرنگی خارج از فصل هزار تن محصول گوجه فرنگی محصول گوجه فرنگی استان گوجه فرنگی استان بوشهر کشاورزی استان گوجه فرنگی جهاد کشاورزی تاکنون حدود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۶۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت جهاد کشاورزی نرخ جدید شکر را سریع‌تر اعلام کند

مدیر عامل شرکت قند بیستون گفت: با وجود اینکه خرید تضمینی چغندر از ۱۰ روز گذشته و کارخانجات اقدام به خرید و تولید شکر کرده اند اما نرخ جدید شکر اعلام نشده است و کارخانجات نمی دانند به چه قیمت محصول خود را به بازار عرضه کنند. - اخبار اقتصادی -

بهرام رمضانی مدیر عامل شرکت قند بیستون در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: حدود 2 میلیون و 400 هزار تن شکر در کشور مصرف می شود که حدود یک میلیون و 400 هزار تن تا یک میلیون و 500 هزار تن در داخل کشور تولید و مابقی وارد می‌شود.

وی افزود: برای سال جاری نیز تا به امروز ارز 28 هزار و 500 تومانی برای واردات شکر اختصاص داده شده است که عمده این محصولات نیز توسط بخش خصوصی وارد می شود.

آغاز پرداخت ارز کالاهای اساسی از 2 روز دیگر

مدیر عامل شرکت قند بیستون ادامه داد: برای بهره برداری و استحصال شکر داخلی و فروش آن در بازار مشکل داریم و وزارت جهاد کشاورزی همواره نرخ جدید فروش این محصول را با تاخیر اعلام می کند.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه خرید تضمینی چغندر از 10 روز گذشته آغاز شده و کارخانجات اقدام به خرید چغندر و تولید شکر کرده اند اما نرخ جدید شکر برای فروش به بازار اعلام نشده است و کارخانجات نمی‌دانند به چه قیمت محصول خود را عرضه کنند.

رمضانی گفت: تعلل در عرضه شکر به بازار شوک وارد می کند و لازم است که وزارت جهاد کشاورزی به سرعت نرخ جدید شکر را اعلام کند.

رمضانی گفت: نرخ خرید تضمینی چغندر از کشاورزان در سال جاری از 2 هزار 800 تومان به 3 هزار و 330 تومان تغییر کرده است.

مدیر عامل شرکت قند بیستون گفت: نرخ شکر در سال قبل 25 هزار و 550 تومان تومان درب کارخانه بوده است اما در سال جاری هنوز قیمت جدید اعلام نشده است.

وی اظهار داشت: در صورتی که شکر وارداتی با ارز 28 هزار تومان وارد شود اما عوارض گمرکی بیشتری برای آن اعمال نشود، نرخ آن از شکر داخلی ارزان تر می‌شود و با توجه اینکه با محصول داخلی قابل تفکیک نیست، امکان اختلاط وجود دارد؛ راهکار دیگر تغییر نرخ ارز واردات شکر از تالار اول به تالار دوم  یا پرداخت مابه التفاوت محصول داخلی با وارداتی به کارخانجات است.

وی افزود: با توجه به تاخیر دولت در پرداخت مطالبات به کارخانه‌های تولید شکر، پیشنهاد می‌شود که دولت از از دو روش اول برای ایجاد تعادل در تعیین نرخ شکر اقدام کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خرید تضمینی محصول گندم کشاورزان استان از اوایل خرداد ماه
  • دو اثر مهم عرضه در بورس کالا برای طلای سرخ
  • پیاز ارزان می شود | اعلام زمان عرضه گسترده نوبرانه ها در بازار | جدیدترین قیمت ملون، طالبی، توت‌ فرنگی، سیب و موز را ببینید
  • وزارت جهاد کشاورزی نرخ جدید شکر را سریع‌تر اعلام کند
  • افزایش کیفیت و حذف واسطه‌ها با عرضه زعفران در بورس کالا
  • مازندران رتبه دوم کشور در سطح زیر کشت توت‌فرنگی
  • ۱۷ هزار تن توت فرنگی در مازندران تولید می‌شود
  • آفت واردات بر بار برنج مازندران
  • عرضه هزار و ۵۰۰ کیلو زعفران فردا در بورس کالا
  • خرید تضمینی بیش از ۱۱ هزار تن گندم در هرمزگان