Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان ها- کارگران قشر زحمتکشی که همیشه سایه بی رحم قراردادهای موقت آنها را آزار می‌هد و هیچوقت امنیت شغلی ندارند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان ، جمعیت زیادی از کشور را کارگرانی تشکیل می‌دهند که امنیت شغلی ندارند و این امر علاوه بر آنها خانواده‌هایشان را نیز آزار می‌دهد.

میزان قرارداد‌های کاری موقت در کشور نیز اینروزها افزایش یافته است و کارگران زیادی هستند که امروز دارای قرارداد دائم نبوده و فاقد امنیت شغلی هستند که این امر پیامدهای منفی زیادی را به دنبال دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان کارفرمایان از قراردادهای موقت استقبال می‌کنند چرا که اینگونه قراردادها برای آنها تعهدی ایجاد نمی‌‌کند. برخی از کارفرمایان اذعان دارند که اگر کارگری مهارت‌های لازم را داشته باشند شغل خود را خواهد داشت.

اما همیشه و از دیر باز امنیت شغلی اصلی‌ترین مطالبه‌ گروه کارگری بوده و امروز نیز هست.

یکی از کارگران شرکت حریم سازان ساحل قطعه دوم جاده دامغان معلمان اظهار داشت: این شرکت با 100 کارگر از سیزدهم دی ماه تعطیل شده است و از سوی شرکت نامه‌ای به ما داده شده است تا بر اساس آن به اداره کار مراجعه و نسبت به دریافت بیمه بیکاری اقدام کنیم.

این کارگر عنوان کرد: با توجه به اینکه نزدیک عید و پایان سال است از مسئولان درخواست داریم نسبت به رفع این مشکل اقدام کنند.

اسماعیل غنیان، مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان در این زمینه گفت: شرکت حریم‌سازان ساحل جاده‌سازی در کیلومتر 55 تا 104 جاده معلمان به دامغان رو بر عهده داشته است که به تعهدات خود در این زمینه عمل کرده است.

وی گفت: با توجه به پیگیری‌هایی که انجام شد و اظهارات مدیر این شرکت این است که کار زیرسازی در این جاده به اتمام رسیده و به مرحله آسفالت‌ریزی رسیده است و البته با توجه به فصل زمستان کارشناسان امر باید در زمینه مسائل فنی در این زمینه نظر بدهند.

پیگیری بیمه کارگران بر اساس پرونده‌های تشکیل شده تسریع می‌شود

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان اظهار داشت: کارگران این شرکت تا 13 دی ماه قرارداد داشته‌اند و از این تاریخ نیز قراردادشان تمدید نشده است و از 100 کارگر این شرکت تا کنون 30 نفر به اداره کار برای پیگیری دریافت بیمه بیکاری و تشکیل پرونده مراجعه کرده‌اند.

غنیان گفت: مدیر این شرکت این قول را نیز داده است که به محض ازسرگیری و ادامه کار و فراهم شدن شرایط دوباره کارگران را فراخوان خواهد کرد.

وی اظهار داشت: مقتضیات انجام کارهای پروژه‌ای بر همین منوال است که کارگران شاغل در این پروژه‌ها بر اساس قراردادشان مشغول به کار هستند و با اتمام پروژه مسلماً قراردادی با کارگران تمدید نمی‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان در مورد اینکه اخراج کارگران در ماه‌های پایانی سال غیرقانونی است گفت: این مطلب اشتباه است چرا که این کارگران اخراج نشده‌اند بلکه بحث عدم تمدید قرارداد است و مبنای قانونی دارد و مشکلی از این حیث وجود ندارد.

غنیان اظهار داشت: ما تمام تلاش خودمان را انجام خواهیم داد تا بحث بیمه بیکاری این کارگران بر اساس پرونده‌های تشکیل شده به سرعت انجام شود.

قطع بیمه‌های کارگران ساختمانی به دغدغه بخش کارگری استان مرکزی تبدیل شد 100 کاشی منقش به تصویر حاج قاسم سلیمانی توسط بسیج کارگری استان فارس تولید می‌شود عضو فراکسیون کارگری مجلس: قراردادهای ننگینی در صنایع و کارخانجات منعقد می‌شود/افزایش سن بازنشستگی به صلاح نیست نایب رئیس فراکسیون کارگری مجلس: قدرت خرید کارگران باید افزایش پیدا کند

بهره‌وری نیروی انسانی یک مؤلفه بسیار مهم در رونق اقتصادی هر کشور است و اگر نیروی انسانی از امنیت شغلی لازم برخوردار نباشند قطعاً با انرژی و روحیه کافی فعالیت نکرده و بهره‌وری لازم را نخواهند داشت  و از این روز نیاز است به امنیت شغلی در هر شغلی چه کارگری و چه هر شغلی دیگر توجه ویژه شود.

انتهای پیام/363/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امنیت شغلی بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۷۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست نمایندگان تشکل های کارگری وکارفرمایی با استاندار کردستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان ، استاندار کردستان در ابتدای این نشست با اشاره به موفقیت اخیر هوافضای سپاه علیه رژیم غاصب صهیونیستی آن را افتخارآمیز و اقدامی بازدارنده توصیف کرد.

زارعی کوشا در ادامه با اشاره به اینکه کردستان منشاء بسیاری از اقدامات خوب در راستای صیانت از قانون کار از جمله بیمه کارگران ساختمانی بوده است، اظهار داشت: سال گذشته در مجموع معدل خوبی برای استان در حوزه‌های مختلف کسب شد که پایه و اساس برنامه‌های سال جاری خواهدبود.

وی به کاهش نرخ تورم و بیکاری از نیمه دوم سال گذشته در استان اشاره کرد و افزود: این روند مثبت می‌تواند به تقویت اقتصاد کشور کمک کند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان نیز در این نشست، برنامه‌های حمایتی سال جاری برای دفاع از حقوق کارگران را تشریح کرد.

در این جلسه قریشی مدیرکل تامین اجتماعی استان هم ازافزایش چهار و سه دهم درصدی آمار بیمه شدگان در سال گذشته خبرداد و گفت: تعداد کارگاه‌های جدید استان نیز چهار و یک دهم درصد افزایش داشت.

نبود پزشک متخصص در مراکز درمانی تامین اجتماعی، لزوم تقویت سامانه کارگری، انتقاد از بکارگیری نیرو‌های غیربومی در معدن طلای قروه، کمبود ناوگان حمل و نقل بین شهری، قدردانی از ایجاد امنیت برای توسعه سرمایه گذاری در استان، بسترسازی برای ورود صندوق‌های اقتصادی مانند شستا به استان و تقویت مولدسازی از درخواست‌های نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان در این نشست بود.

دیگر خبرها

  • ◄ صدای اعتراض کارگران راه آهن در آمده است!/حقوق کفاف معاش را نمی‌دهد
  • فرهنگ تجلیل از کارگران در جامعه تبیین شود
  • جامعه مرهون تلاش و همت تمامی کارگران است
  • حقوق بگیران بخوانند/ مصوبه دستمزد کارگران تغییر می کند؟
  • انعقاد ۷۲۰۰ میلیارد تومان قرارداد با شرکت‌های دانش‌بنیان
  • بازنگری مصوبه دستمزد منع قانونی ندارد
  • جشن بزرگ کارگری در میبد
  • نایکی پیشنهاد بالاتر می‌دهد؛ غول آمریکایی نمی‌خواهد بازار پرسود بارسلونا را از دست بدهد
  • نشست نمایندگان تشکل های کارگری وکارفرمایی با استاندار کردستان
  • دستمزد کارگران در سال جاری تغییر می کند؟