Web Analytics Made Easy - Statcounter

با رونمایی از ۵۰ محصول نانو فناوری مدیران شرکت های صنعتی می توانند مشکلات خود را با فناوری های داخلی حل کنند تا محصولات داخلی راهکاری برای دور زدن تحریم ها باشند. بیش از ۵۰ محصول نانو فناوری در روز‌های اخیر توسط شرکت‌های دانش بنیان رونمایی شده است. داروی سرطان از جمله این محصولات نانو فناوری است که نمونه داخلی نداشته و دسترسی به آن راحت نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گفته مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان این دارو برای درمان پیشرفته سرطان پستان کاربرد دارد و اولین نمونه داخلی است که تولید می‌شود. پیش از این نمونه خارجی دارو با قیمت بالا در اختیار بیماران قرار می‌گرفت.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: نانو فناوری نانو دور زدن تحریم ها دانش بنیان پیشرفت پزشکی نانو فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۷۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نسل جدیدی از نانوذرات نقره به تولید صنعتی رسید

ایوک نانو (Evōq Nano) یکی از شرکت‌های فعال در توسعه صنعتی نانوذرات به تازگی اعلام کرده که نشریه ACS Omega نانوذرات نقره این شرکت را به عنوان ترکیبات ایده‌آل برای استفاده در حوزه‌های مختلف به ویژه پزشکی معرفی کرده است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ایوک نانو (Evōq Nano) یکی از شرکت‌های فعال در توسعه صنعتی نانوذرات به تازگی اعلام کرده که نشریه ACS Omega نانوذرات نقره این شرکت را به عنوان ترکیبات ایده‌آل برای استفاده در حوزه‌های مختلف به ویژه پزشکی معرفی کرده است.

EVQ-۲۱۸ شکل جدیدی از نانوذرات نقره این شرکت است که از نظر ایمنی و برخی محدودیت‌ها نسبت به نانوذرات نقره موجود در بازار برتری دارد و الزامات تعیین شده توسط موسسه ملی استاندارد و فناوری آمریکا (NIST) را براورده می‌کند. EVQ-۲۱۸ تنها نانوذرات نقره غیریونی موجود در بازار است که برای کاربرد‌های پزشکی ایده‌آل است.

EVQ-۲۱۸ برای حل مشکل افزایش مقاومت ضد میکروبی (AMR) ارائه شده، مشکلی که توسط سازمان بهداشت جهانی به عنوان یکی از ۱۰ تهدید برتر بهداشت عمومی جهانی معرفی شده است.

شونا روتول، مدیرعامل شرکت ایوک نانو می‌گوید: «کشف و توسعه نانوذرات نقره غیر یونی، یک نوآوری محوری بوده و امکان استفاده درمانی کامل نقره را بدون خطرات رایج آن، فراهم می‌کند.»

در حالی که خصوصیات ضد باکتریایی نقره قرن‌ها پیش شناخته شده است، اما فعالیت ضد میکروبی آن ناشی از انتشار یون است، که خود این یون‌ها خطرات سمیت را برای کاربرد‌های زیست‌پزشکی به دنبال دارد. این نانوذرات بسیار پایدار هستند و برای مقابله با باکتری‌ها در فرآیند‌های متابولیکی آن‌ها بدون ایجاد مقاومت ضد میکروبی اختلال ایجاد می‌کنند.

EVQ-۲۱ با محاصره گوگرد رشد باکتری‌ها را متوقف می‌کند. در واقع ایزوله کردن گوگرد در باکتری‌ها موجب مهار فعالیت متابولیکی در آن‌ها می‌شود.

EVQ-۲۱۸ با استفاده از روش تابش لیزر تولید می‌شود که دیگر نیاز به مواد شیمیایی و زیستی برای سنتز نانوذرات نقره ندارد. لیزر فرآیند فرسایش را با استفاده از ایجاد درجه حرارت و فشار بالا انجام می‌دهد که در نهایت نانوذرات فلزی پایدار به دست می‌آید که ابعادی در حد ده نانومتر دارد. در حالی که نانوذرات نقره رایج بعد از چند هفته تخریب می‌شوند، این نانوذرات پایداری طولانی‌مدتی دارند.

دیگر خبرها

  • توسعه فناوری همگام با تحولات آموزشی/ تولید نرم‌افزار داخلی با قابلیت آزمایشگاه فیزیکی شخصی
  • رونمایی از شش محصول صنایع خلاق و فرهنگی در رویداد «مانوین»
  • برگزاری رویدادی نوآورانه در صنایع خلاق/رونمایی از منشور مسئولت اجتماعی شرکت‌های خلاق
  • مجلس با تحقیق و تفحص از سازمان حفظ نباتات موافقت کرد
  • کیسه تخلیه مورد استفاده در جراحی لاپاراسکوپی تولید شد
  • حضور ایران در کمیته فناوری نانو سازمان بین المللی استانداردسازی
  • نسل جدیدی از نانوذرات نقره به تولید صنعتی رسید
  • ثبت نام بیش از ۵ هزار نفر در مسابقه ملی نانو
  • آخرین مهلت ثبت‌نام در مسابقه ملی نانو
  • آخرین مهلت ثبت نام در مسابقه ملی نانو اعلام شد