Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی‌اکبر قارزی روز جمعه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: سطح زیرکشت چغندرقند در شهرستان جوین طی سالجاری پنج هزار و ۲۰۰ هکتار بود که با توجه به میانگین برداشت حدود ۵۰ تن چغندر در هر هکتار، ۲۶۰ هزار تن از این محصول تولید شد.  

وی ادامه داد: شهرستان جوین قطب تولید چغندرقند در خراسان رضوی است و در فصل برداشت این محصول زمینه اشتغال فصلی چهار هزار نفر از شهروندان فراهم می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی جوین گفت: کشت چغندرقند فرصت طلایی رونق اقتصادی در جوین است و همزمان با فصل برداشت آن فعالیت کشاورزان، کارگران و ناوگان حمل و نقل آغاز می شود و چرخ کارخانه های قند و اسیدسیتریک شهرستان به حرکت در می آید.

وی افزود: چغندر تولیدی در این شهرستان به کارخانه قند جوین منتقل می شود و فرآوری این محصول در کارخانه‌های قند با کمک اسیدسیتریک انجام می شود.

مدیر کشاورزی شرکت کشت و صنعت جوین نیز به عنوان تولیدکننده عمده چغندر در منطقه به خبرنگار ایرنا گفت: این محصول امسال از کشتزارهای چهار شهرستان خوشاب، جغتای، جوین و شاهرود برداشت و به کارخانه قند جوین تحویل داده شد.

مهدی طلوعی‌نسب، عیار پایه چغندر قند را ۱۶ درصد ذکر و بیان کرد: عیار این محصول به هر میزان از عدد پایه کمتر باشد از قیمت چغند تحویلی نیز کاسته می‌شود.

وی افزود: میانگین عیار محصول چغندر تحویلی به کارخانه قند جوین تاکنون بالاتر از ۱۷ درصد بوده است.

شهرستان جوین ۳۵ هزار هکتار زمین باغی و زراعی با عمده محصولات گندم، جو، چغندرقند، زیره، پیاز، هندوانه و پسته دارد.

۱۲ هزار بهره‌بردار کشاورز، باغدار، دامدار و پروش‌دهنده طیور در جوین فعال هستند.

نقاب، مرکز شهرستان جوین در ۳۲۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

برچسب‌ها چغندر تسویه حساب جوین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: چغندر تسویه حساب جوین چغندر تسویه حساب جوین شهرستان جوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۷۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، این روز‌ها کشاورزان شهرستان دشتی مشغول برداشت محصول گندم از مزارع خود هستند.

گندم به عنوان یکی از محصولات استراتژیک نقش به‌سزایی در سفره مردم دارد به‌طوری که قوت غالب مردم استان بوشهر نان است.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشتی امسال ۴۳ هزار هکتار از اراضی این شهرستان به زیر کشت گندم رفته که از این مقدار ۴ هزار هکتار آبی و ۳۹ هزار هکتار نیز دیم است.

احمد ایزدی افزود: با توجه به کم‌بارشی سال زراعی جاری، بیشتر محصول دیم شهرستان به ثمر نرسیده و قابل برداشت نیست و پیش‌بینی می‌شود ۲۰ هزار تن محصول برداشت شود که بیشتر آن از مزارع کشت آبی است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است
  • احیای ۳۰۸ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • پیش بینی برداشت بیش از ۷۰۰ تن گل محمدی در خراسان جنوبی
  • برداشت چغندر قند در دزفول
  • میزان برداشت سالانه آب در خراسان رضوی بیش از ۱۴ هزار لیتر در ثانیه است
  • پیچیده شدن عطر خوش گل‌های محمدی در خراسان جنوبی + فیلم
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم
  • تولید ۱۷ درصد کلزای خراسان رضوی در مشهد