Web Analytics Made Easy - Statcounter

جواد منصوری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی ایرنا اظهار کرد: روابط ایران و چین در دولت سیزدهم قرار است تحرک و تحول بیشتری نسبت به گذشته داشته باشد. زیرا علاوه بر تغییر شرایط، باید کم‌کاری گذشته در روابط ایران و چین هم باید جبران شود.

سفیر اسبق ایران در چین با اشاره به تماس‌های رئیس جمهور و وزیر امور خارجه با مقامات چینی و گفت‌وگوهایی که مقامات دو کشور در تهران و پکن پیرامون مسائل روز و روابط دوجانبه داشتند، گفت: توسعه مناسبات و دستیابی به جایگاه شایسته مناسبات دو طرف نیازمند افزایش مراودات و رفت وآمدهای دو طرف است و سفر کاری اخیر وزیر خارجه به چین از این جهت حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این دیپلمات پیشین کشورمان اضافه کرد: ظرفیت همکاری‌های دو کشور بیش از آن چیزی است که در حال حاضر وجود دارد و باید این ظرفیت‌ها به فعلیت برسد.

منصوری یادآورشد: با توجه به سرعت تحولات در عرصه منطقه و بین الملل اظهار کرد: ضروری است که مقامات دو کشور به طور مستقیم تمام ابعاد مختلف مسائل منطقه را مورد بررسی قرار دهند و هماهنگی‌های لازم را داشته باشند.

 به گفته سفیر پیشین کشورمان در چین، افغانستان، آسیای میانه، منطقه قفقاز و خلیج فارس هرکدام مباحث و موضوعات گسترده و متعددی هستند که برای دو طرف حائز اهمیت هستند و می تواننند مورد مذاکره مستقیم قرار بگیرند.

منصوری با اشاره به مذاکرات لغو تحریم‌ها در وین گفت: سفر وزیر امور خارجه برای تاثیرگذاری در مذاکرات وین هم می‌تواند کمک‌کننده باشد.

موضع چین در مذاکرات وین واقع بینانه بوده است

وی با بیان اینکه مواضع دولت چین در برجام، در مجموع واقع‌بینانه بوده است، گفت: شاید انتظار ایران صراحت یا سرعت بیشتر گفت و گوها برای پایان دادن به مذاکرات باشد. ولی در کل دولت چین در مذاکرات موقع منطقی داشته و این رویکرد مورد رضایت ایران است.

برچسب‌ها چین پکن مذاکرات وین دولت سیزدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: چین پکن مذاکرات وین چین پکن مذاکرات وین دولت سیزدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۷۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق ایران و ترکمنستان برای سفر رئیسی به عشق آباد

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان پس از دیدارها و رایزنی‌های خود در ترکمنستان در خصوص نتایج این دیدارها در جمع خبرنگاران حاضر شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان پس از دیدارها و رایزنی‌های خود در ترکمنستان در خصوص نتایج این دیدارها در جمع خبرنگاران گفت: امروز فرصتی بود تا با رهبران عالی رتبه کشور دوست و برادر ترکمنستان مروری داشته باشیم نسبت به چگونگی پیشرفت و اجرای آخرین توافقاتی که بین سران دو کشور در جریان دیدار اخیر مقامات عالی رتبه ترکمنستان از تهران صورت پذیرفت.

وی افزود: اتفاق نظر داشتیم در حوزه هایی مانند انرژی، ترانزیت، حمل و نقل، علم و فناوری همکاری ها را توسعه دهیم. همچنین در حوزه تجارت حجم تبادل تجاری ما به نحو رضایت بخشی در حال افزایش است. توافقاتی که امروز انجام دادیم امیدواریم در هفته های آینده شاهد یک جهش در حجم تبادل تجاری باشیم.

وزیر امور خارجه کشورمان ادامه داد: موضوعات مختلفی مورد بحث قرار گرفت. مسئله آب و حق آبه ایران و ترکمنستان از سد دوستی که تحت تاثیر برنامه های بالادستی افغانستان قرار دارد، از جمله مسائل مورد توجه ما بود. کمیته ای در این رابطه تلاش های جدی انجام خواهد تا اقدامات خارج از حوزه ایران و ترکمنستان و منابع بالادستی حوزه آب تاثیری در حق ابه ایران و ترکمنستان برجای نگذارد. 

وی با اشاره به حوزه برق و گاز و وجود همکاری هایی در گذشته در این خصوص گفت: همکاری ها را بیش از گذشته تقویت خواهیم کرد.

امیرعبداللهیان افزود: تعدادی زندانی در دو کشور وجود دارد. در دیدار با رهبر ملی ترکمنستان توافق شد تا بتوانیم گام هایی را برای استرداد مجرمین و تبادل زندانیان برداریم. 

وی همچنین اظهار داشت: امیدواریم در آینده و در زمانی که توافق کردیم شاهد سفر آقای رییسی به عشق آباد باشیم و تا آن زمان ما و همکارانمان در وزارت خارجه تلاش خواهیم کرد برای موفقیت این سفر گام‌های موثری برداریم. 

وزیر خارجه در آخر گفت: یکی از اهداف این سفر فراهم کردن مقدمات سفر رییس جمهور به ترکمنستان با مروری بر آنچه که در گذشته توافق شده بود. ارزیابی ما پیشرفت خوب و امیدبخش در روابط دو کشور همسایه است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توافق ایران و ترکمنستان برای سفر رئیسی به عشق آباد
  • تشکر دولت منتخب اندونزی از رئیس جمهور ایران
  • سفر وزیر خارجه اوکراین به هند
  • خصوصی‌ها، کم‌کاری دو خودروساز بزرگ را جبران کردند...
  • شروط روسیه برای مذاکره با آمریکا درباره اوکراین
  • خطر جنگ جهانی در صورت اعزام نظامیان ناتو به اوکراین
  • شروط کرملین برای مذاکره با آمریکا
  • رشد ۱۲۰۰ درصدی پرداخت وام غیرحضوری بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان البرز
  • خبر خروج هیات اسرائیلی از قطر تکذیب شد؟
  • آغاز رایزنی امیرعبداللهیان و هنیه