Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، المپیک زمستانی ۲۰۲۲ از چند روز دیگر به میزبانی چین آغاز می‌شود. هیچکس چهار سال قبل تصورش را هم نمی‌کرد المپیک ۲۰۲۲ در سایه کرونا و در شرایطی که مردم جهان بعد از دو سال هنوز با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و با تحریم برخی کشورهای غربی برگزار شود.

کاروان اسکی ایران در این دوره با سه ورزشکار (دو نماینده آلپاین و یک نماینده صحرانوردی) به المپیک می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اسکی صحرانوردی المپیکی شدن سیدستار صید با فاصله از رقبا مشخص بود ولی در اسکی آلپاین به ویژه در بخش مردان شرایط متفاوت بود و رقابت فشرده و تنگاتنگ.

فدراسیون اسکی رقابتهای ترکیه و چهار هفته مسابقات بین المللی داخلی را ملاک انتخاب نمایندگان آلپاین اعلام کرد. در پایان هفته سوم تکلیف نماینده بانوان ایران مشخص شد ولی قرار بود نماینده مرد کشورمان پس از هفته چهارم مشخص شود. با این حال شرایط جوی چند بار برگزاری رقابتها را به تعویق انداخت تا جایی که در نهایت بدون برگزاری رقابتهای هفته چهارم نماینده مردان نیز که در رقابتهای پیشین بهترین پوئن فیز (امتیاز جهانی) را کسب کرده بود معرفی شد؛ اتفاقی که البته با حواشی همراه بود و ناراحتی و عدم رضایت برخی از رقبایش را به همراه داشت چرا که معتقد بودند رقابتهای انتخابی باید به صورت کامل برگزار می‌شد.

مصاحبه خبرنگار مهر با محمد کیادربندسری چهره سرشناس اسکی و المپین دو دوره بازی‌ها در سالهای ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ و تنها مدال آور بازی های آسیایی زمستانی را می‌خوانید:

* خبرگزاری مهر- آقای کیادربندسری امسال شما در لیست اعزامی به المپیک زمستانی نبودید، البته مسابقات انتخابی هم ناتمام ماند. در این مورد توضیح می‌دهید؟

- محمد کیادربندسری: قبل از هر چیز انتخاب حسین ساوه شمشکی را به عنوان نماینده ایران به المپیک تبریک میگم و برایش آرزوی موفقیت می‌کنم. ابتدا قرار بود پوئن فیز (امتیاز جهانی) مشخص کند چه کسی به المپیک می‌رود اما برخی دوستان وقتی دیدند نتیجه باب میلشان نمی‌شود تصمیم گرفتند پوئن را محدود به چند رقابت انتخابی کنند. در خصوص بحث انتخابی مقرر شد بهترین امتیاز جهانی هر رشته را در ۱۶ مسابقه ،۸ مسابقه مارپیچ کوچک و ۸ مسابقه مارپیچ بزرگ محاسبه کنند و بهترین نفر به مسابقات معرفی شود.

شروع مسابقات در چهار روز از رقابتهای بین المللی ترکیه بود و بعد از برگشتن از ترکیه با شیطنت بعضی از عوامل که به نظرم عمدتاً از افراد مغرض و حامی اشخاص خاص و فاقد اطلاعات کافی بودند به جای رایزنی با پیست‌های استاندارد دارای شرایط خاص برگزاری انتخابی مثل دربندسر برای برگزاری مسابقه، مسابقات مارپیچ بزرگ را به پیست توچال بردند. هرچند توچال میزبانی خیلی خوبی را برای این رقابت‌ها داشت و باید از تمامی پرسنل مجموعه تشکر کنیم اما باید بپذیریم اختلاف ارتفاع، ساده بودن پیست، برف نرم و شیب نداشتن مسیر مسابقه در حدی که انتخابی المپیک برگزار شود نبود، اما با اصرار دوستان مسابقات در آنجا برگزار شد و عملاً شانس من برای گرفتن امتیاز جهانی در مارپیچ بزرگ کم شد.

* شما در مارپیچ بزرگ قوی‌تر هستید و به این علت از لغو رقابتهای هفته پایانی در این بخش انتخابی ناراضی هستید؟

- چهار مسابقه برگزار و دو مسابقه به دلیل بدی هوا لغو شد که مقرر بود آن مسابقات را تکرار کنند. مسابقه به پیست دربندسر آمد و یک مارپیچ بزرگ و ۳ مارپیچ کوچک برگزار شد که مجموع این مسابقات ۷ تا مسابقه مارپیچ کوچک و ۵ مارپیچ بزرگ بود. با این حساب یک مارپیچ کوچک و ۳ مارپیچ بزرگ باقی ماند که قرار بود این هفته برگزار شود اما شرایط بد جوی بهانه‌ای شد که این مسابقات کنسل و نفر اعزامی را معرفی کنند.

هرچند حسین ساوه شمشکی اسکی باز شایسته ای و مثل برادر بزرگ‌تر من است و از اینکه وی برای اعزام به المپیک انتخاب شده است هیچ ناراحتی ندارم اما انتظار می‌رفت فدراسیون و کمیته فنی فدراسیون به تعهدات و امضای خودشون پای مصوبه انتخابی پایبند بودند و انتخابی را به پایان می‌رساندند تا عدالت اجرا شود.

* در دوره فدراسیون قبل نیز یکبار به علت بحث و شائبه تبانی در پیست دیزین قید شرکت در رقابتهای قهرمانی جهان را زدید. دیگر شاهد این اتفاق در اسکی نبودید؟

- درخصوص بحث تبانی که باعث شد دو دوره به نشانه اعتراض به مسابقات قهرمانی دنیا نروم هنوز هم پشیمان نیستم چون پای حق و مردانگی ایستادم اما خوشبختانه دیگر تکرار نشد، البته شاید چون در مسابقات انتخابی حضور داشتم اتفاق نیفتاد.

* به نظر می‌رسد سال خوبی نداشتید به ویژه اینکه امسال به بیماری کرونا هم مبتلا شدید در این مورد توضیح می‌دهید؟

- در دو سال گذشته شرایط خوبی در زندگی شخصی نداشتم و ذهنم به شدت درگیر و آشفته بود اما با شروع سال جدید ورزشم را به صورت جدی شروع کردم که تا حدودی از مشکلات زندگی دور شوم اما متأسفانه دقیقاً قبل از شروع فصل اسکی کرونا گرفتم و ۲۶ روز درگیر بودم که این وقفه و بیماری نتیجه تمام زحماتی که برای آمادگی جسمانی کشیدم را به حداقل رساند اما مشکل اصلی من عدم تمرکز به هدف و آشفتگی ذهنی بود که این مسئله مهمترین دلیل برای بهتر نبودنم شد.

* محمد کیادربندسری تا چه زمانی در اسکی قهرمانی می‌ماند و آیا در المپیک بعدی وی را خواهیم دید؟

- سوال دشواری است، حالا که برگشتم و برای این راه هزینه کردم ترجیح می‌دهم تا زمانی که توانایی مسابقه دادن را دارم بمانم اما نمی‌شود به صورت قطعی برای المپیک بعدی در این خصوص صحبت کرد. در دو دوره المپیک شرکت کردم و حساسیتی روی این مسئله ندارم.المپیک برای آن کسانی با ارزش است که با کمک دیگران و با وجود عدم صلاحیت برای حتی آوردن نام المپیک به مسابقات می آیند و برنامه المپین شدن دارند. در آخر باز هم برای دوست عزیزم حسین ساوه شمشکی آرزوی موفقیت می‌کنم هرچند می دانم در المپیک دلش برای من تنگ می‌شود.

کد خبر 5404377

منبع: مهر

کلیدواژه: اسکی محمد کیادربندسری المپیک فوتبال تیم فوتبال استقلال تهران تیم فوتبال پرسپولیس جام حذفی تیم ملی فوتبال ایران هندبال لیگ برتر فوتبال ایران تیم ملی فوتبال زنان ایران فوتبال زنان تکواندو وزارت ورزش و جوانان کشتی آزاد باشگاه پرسپولیس کشتی فرنگی امتیاز جهانی مارپیچ کوچک مارپیچ بزرگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۷۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در وزن ۷۷ انتخابی برگزار شود/ تجربه‌ «گرایی» را نباید فراموش کرد

جمشید خیرآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره شرایط کشتی فرنگی و کسب ۶ سهمیه المپیک گفت: کشتی فرنگی ایران تنها تیمی است که فعلاً ۶ سهمیه را به صورت کامل دریافت کرده و در المپیک حضور پیدا می‌کند. این تیم قهرمانی در آسیا هم به دست آورد؛ در مسابقات گزینشی هم اکثر تیم‌ها به دنبال کسب سمیه بودند و با همه توان در این رقابت‌ها شرکت کرده بودند که ما به دو سهمیه رسیدیم. خدا را شکر کشتی فرنگی تا به اینجا خوب کار کرده و نتایج درخشانی کسب کرده است.

وی در مورد تصمیم کادر فنی در رابطه با وزن ۶۷ کیلوگرم و انتخاب از بین گرایی و اسماعیلی اظهار داشت: در وزن ۶۷ کیلوگرم سعید اسماعیلی یکی از پدیده‌های کشتی فرنگی است، او در مسابقات قهرمانی آسیا موفق به کسب مدال طلای آسیا شد. او کشتی‌های خوبی گرفت، از آن طرف هم گرایی قهرمان المپیک است و یک کشتی‌گیر معمولی نیست. واقعیت این است که ما نمی‌توانیم محمدرضا گرایی را نادیده بگیریم. البته محمدرضا مشکل وزنی دارد و امیدوارم بتوانند این مشکل را با درایت مدیریت کنند. گرایی باید به درستی ریکاوری شود و بعد از وزن کشی، دوباره وزنش به حالت عادی برگردد و در مسابقات سرحال کشتی بگیرد.

خیرآبادی بااشاره به حضور ورزشکاران باتجربه در المپیک تأکید کرد: گرایی یک کشتی‌گیر استثنایی است و نشان داده قهرمان المپیک و جهان است و چندین مدال را در کارنامه خودش دارد. المپیک جای ورزشکاران با تجربه و آماده است، البته منظورم این نیست که در المپیک نباید ورزشکاران جوان حضور پیدا کنند، اما واقعیت این است که در المپیک باید کشتی‌گیری به میدان برود که کمترین اشتباه و خطا را داشته باشد. به نظرم اگر ما به دنبال مدال در وزن ۶۷ کیلوگرم هستیم باید کمی ریسک پذیر باشیم و بدون انتخابی کشتی‌گیر مورد نظر را انتخاب کنیم. چون وزن محمدرضا عادی نیست و نمی‌توانیم او را چند بار سر وزن بیاوریم و همین موضوع باعث می‌شود او آسیب ببیند. هر کشتی‌گیری که آسیب ببیند در واقع تیم ملی دچار آسیب دیدگی می‌شود بنابراین کادر فنی باید با هوشیاری تمام فرد مورد نظر را انتخاب کند.

وی گفت: در المپیک بدن‌های ناآماده اصلاً وجود ندارد، همه با تمام توان به میدان می‌آیند. به همین دلیل اعتقاد دارم المپیک جای باتجربه هاست. درست است که الان برخی می‌گویند کشتی‌گیر جوان آمریکایی هم موفق شد دیوید تیلور باتجربه را شکست دهد و به المپیک اعزام شود، اما در المپیک باز هم تجربه اهمیت زیادی دارد و شاید همین کشتی‌گیر به خاطر نبود تجربه نتیجه دیگری کسب کند.

کارشناس کشتی فرنگی در مورد شانس کسب مدال طلا کشتی فرنگی در المپیک عنوان کرد: به نظرم مربی حرفه‌ای هیچ زمانی قول مدال آوری نمی‌دهد، بنابراین اعضای کادر فنی هم باید این موضوع را در نظر بگیرند. با این وجود به اعتقاد من هر ۶ نفر کشتی‌گیر فرنگی ایران در المپیک می‌توانند صاحب مدال شوند، قطعاً کار هم خیلی سخت است چون همه کشتی‌گیران با تمام وجود به میدان می‌آیند. میلیون‌ها دلار برای کسب مدال در المپیک هزینه می‌شود و رسیدن به آن کار راحتی نیست. در تمامی ادوار المپیک اگر لندن را کنار بگذاریم، ما در کشتی فرنگی چند مدال طلا کسب کردیم؟! کسب مدال طلا خیلی سخت است.

وی در مورد اعزام کشتی‌گیر در وزن ۷۷ کیلوگرم به المپیک خاطرنشان کرد: به هر حال بهترین فرد برای انتخاب کشتی‌گیر در این وزن اعضای کادر فنی هستند، آن‌ها با این کشتی‌گیران زندگی کردند و شرایطشان را به خوبی می‌دانند و امیدوارم بهترین فرد را انتخاب کنند. با این حال فکر می‌کنم مسابقه رودرو به خیلی از حرف و حدیث‌ها پایان می‌دهد. کادر فنی شب و روز با این کشتی‌گیران زندگی می‌کند و از شرایط همه آن‌ها مطلع هستند اما به نظرم برای اینکه حاشیه‌ای به وجود نیاید برگزاری مسابقه انتخابی به خیلی از مسائل پایان می‌دهد.

کد خبر 6086189 سیده فرزانه شریفی

دیگر خبرها

  • رسولی: به اندازه فوتسالیست‌ها به ورزش‌های دیگر که پرچم ایران را بالا می‌برند توجه شود +فیلم
  • یک مصاحبه قدیمی در مورد قاتل جادوگر آمریکایی؛ دیوید تیلور را می‌برم و به المپیک می‌روم!
  • مسابقات انتخابی تیم ملی کاتا
  • اعزام شمشیربازان ایران به مسابقات زون آسیا و انتخابی المپیک
  • ارومیه میزبان مسابقه انتخابی طلا و جواهر سازی
  • انتخابی المپیک پاریس| رکوردشکنی پرورش نیا در تراپ بانوان
  • تکلیف «گرایی»ها مشخص شد/ محمدعلی المپیک را از دست داد
  • تکلیف برادران گرایی برای المپیک مشخص شد
  • در وزن ۷۷ انتخابی برگزار شود/ تجربه‌ «گرایی» را نباید فراموش کرد
  • معافیت ۲ قهرمان نامدار روسیه از شرکت در مسابقه انتخابی