Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان - شرکت  اسپیس ایکس با کمک اخترشناسان در حال بررسی و رفع مشکلات ماهواره‌های اینترنتی است تا بتواند اطلاعات جدیدی را درباره فضا بدست آورد.

به گزارش سایت digitaltrends، در سال ۲۰۱۹ شرکت فضایی اسپیس ایکس ماهواره‌های اینترنتی خود را در مدار زمین مستقر کرد. به دنبال این اتفاق، ستاره‌ شناسان با اشاره به مشکل عدم دید کافی از فضا به دلیل انعکاس نور خورشید بر اثر برخورد با ماهواره‎ها، ابراز نگرانی کردند و گروهی را  برای ارزیابی ماهواره‌ها، به سرپرستی Caltech، Przemek Mróz به فضا فرستادند تا تصاویری  را در هنگام گرگ و میش بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از ارسال تصاویر محققان فضایی در رصد خانه پالومار Caltech به بررسی آن‌ها پرداختند.

شرکت اسپیس ایکس برای کاهش روشنایی و  انعکاس نور خورشید چشم اندازهایی را به ماهواره اینترنتی خود اضافه کرده  است. پس از افزودن چشم‌اندازها، تیم تحقیقاتی آن‌ها را مورد بررسی قرار دادند و دریافتند که چشم اندازها می‌توانند تا حدود ۵ برابر بازتاب  نور را  کاهش دهند.

پس از تحقیقات کامل، پروفسور تام پرینس، گفت:" بعد از افزودن چشم‌اندازها و بررسی‌های مداوم محققان، انتظار می‌رود این ماهواره‌ها کارهای خود را به خوبی انجام دهند. البته ممکن است این ماهواره‌های اینترنتی نتوانند تمام اتفاقات و رویدادها را رصد و به زمین ارسال کنند."

بیشتر بخوانید

ماهواره‌ های SpaceX مانعی برای کشف اسرار فضا

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ماهواره استار لینک علم نجوم ماهواره ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۸۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت ارسال آثار به دومین جشنواره ملی دوسالانه ترویج نجوم ادیب تمدید شد

مدیر مرکز آموزش نجوم ادیب با اشاره به برگزاری دومین جشنواره ملی دوسالانه ترویج نجوم ادیب گفت: مهلت ارسال آثار تا دهم اردیبهشت تمدید شد.

مهری نقوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: دومین دوره دوسالانه جشنواره ملی ترویج نجوم ادیب در دو بخش مقاله‌های علمی و عکاسی نجومی (عکس و تایم‌لپس) ویژه علاقمندان به نجوم، دانشجویان و دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه‌های متنوع عکاسی نجومی و چندین رویداد جانبی، افزود: کارگاه آموزشی عکاسی نجومی، کارگاه آشنایی با استانداردهای پژوهش و مقالات علمی، کارگاه تحلیل داده‌های نجومی، «هنر و آسمان» و «جایزه کیاست پور» از جمله رویدادهای جانبی این جشنواره بوده است.

مدیر مرکز آموزش نجوم ادیب با اشاره به اینکه اختتامیه دومین جشنواره ملی دوسالانه ترویج نجوم ادیب بیست‌وهفتم اردیبهشت سال جاری برگزار می‌شود، تصریح کرد: علاقمندان تا دهم اردیبهشت سال جاری فرصت دارند آثار خود را به نشانی http://www.nojoum.esfahanfarhang.ir ارسال کنند.

نقوی خاطرنشان کرد: این جشنواره در محورهای مقاله علمی و عکاسی نجومی و با هدف ترویج علم نجوم و رشد تفکر علمی در بین اقشار مختلف به ویژه نوجوانان و جوانان در سطح کشور برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در این رویداد، بخش مقاله‌های علمی در هفت محور و بخش عکاسی نجومی در سه محور موضوعی در دو زمینه عکس و تایم‌لپس برگزار خواهد شد، ادامه داد: محورهای مقاله‌های علمی شامل، نجوم رصدی و ابزار نجومی، عکاسی و آلودگی نوری منظومه شمسی و سیارات فراخورشیدی، علوم و فناوری فضایی، اختر فیزیک و کیهان‌شناسی، تاریخ نجوم و سایر علوم است و محورهای رقابت در بخش عکاسی نجومی نیز شامل آسمان شب (کهکشان و صورت‌های فلکی)، عمق آسمان (اجرام اعماق آسمان) منظومه شمسی (خورشید، ماه و سیارات) می‌شود.

کد خبر 745819

دیگر خبرها

  • سی ان ان: هیچ آسیبی به پایگاه هوایی اصفهان وارد نشده است
  • تاثیر صبحانه نخوردن و صبحانه ناسالم خوردن
  • مهلت ارسال آثار به دومین جشنواره ملی دوسالانه ترویج نجوم ادیب تمدید شد
  • رئیس جمهور: تاثیر آمارها بر رضایت اجتماعی بررسی شود
  • رییس جمهور: تاثیر آمارها بر رضایت اجتماعی بررسی شود
  • تاثیر آمارها بر رضایت اجتماعی بررسی شود
  • کاروان جدید ماهواره های « استارلینک » به مدار زمین رفتند
  • نگاهی به سفر نخستین انسان به فضا در باشگاه نجوم آیاز
  • تلاش برای رسیدن خدمات هوشمند دولت به ۳۰ درصد
  • بررسی تاثیر عملیات موشکی ایران بر نقشه ترانزیتی سرزمین های اشغالی