Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@12:09:11 GMT

فروشگاه و نمایشگاه مجازی کتاب ضرورت جامعه است

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۸۸۲۳۲

فروشگاه و نمایشگاه مجازی کتاب ضرورت جامعه است

محمود اکرامی‌فر شاعر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران گفت: شرایط جدید جامعه امروز بشری، رسانه‌ای شده و ما ناخودآگاه به سمت خرید و فروش‌های اینترنتی پیش می‌رویم که در همه حوزه‌ها این اتفاق رخ داده است؛ به عنوان مثال در حوزه خریدهای آنلاین اعم از مواد غذایی و سایر موارد یکی از ضروریات زندگی امروز و فردا شده است که خرید کتاب هم شامل آن می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین فروشنده و خریدار کتاب هردو باید سواد رسانه‌ای داشته باشند.

وی افرود: خریدار و فروشنده هر دو باید سواد ‌رسانه‌ای لازم را داشته باشند که محل و مورد خرید را درست انتخاب کنند همچنین هر دو نیز باید تعهد آنلاین نسبت به هم داشته باشند. در موضوع کتاب مسئله به نوع دیگری است چراکه خریداران کتاب انسان‌های عادی نیستند بلکه افراد خاصی هستند که به خودی خود نسبت به افراد عادی سواد رسانه‌ای بیشتری دارند و هوشمندانه تر انتخاب می‌کنند. به طور قطع پلتفرم و نرم افزاری که برای فروش انتخاب شده است باید یک نرم‌افزار کاربردی و اساسی باشد.

این‌شاعر در ادامه گفت: در ارسال رایگان کتاب‌ها برای مخاطبان با پست قرارداد بسته شده که از این جهت نمایشگاه مجازی کتاب می‌تواند بسیار مفید باشد و خرید و فروش‌های خوبی انجام شود و به کمک نشر و خریداران کتاب بیاید. با این وجود باید تعهدات لازم رعایت شود که فروشندگان کتاب همه کتاب‌های خود را ارائه کنند. همچنین کتاب‌های چاپ شده و موجود را بفروشند که اگر در صورت اتمام مجبور نشوند از کتاب‌های چاپ دیجیتالی استفاده کنند. باید در نمایشگاه مجازی کتاب آن چیزی که می‌فروشند مورد پسند خریدار باشد و این به تعهد و وجدان کاری فروشنده بستگی دارد و نظارتی که خانه کتاب و ادبیات ایران باید بر آن داشته باشد.

اکرامی‌فر در پایان درباره اثر نمایشگاه مجازی کتاب در شرایط کرونایی برای زنده‌کردن جریان کتابخوانی و توسعه فرهنگ مطالعه، گفت: در هر شرایط ما ناچار هستیم که فروشگاه آنلاین کتاب را داشته باشیم؛ به علت کاهش هزینه ترافیک، حمل و نقل و انبارداری در آینده به‌سمت فروشگاه‌های مجازی و آنلاین حرکت کنیم این ضرورت جامعه امروزی و آینده است. نباید یک نفر برای خرید کتاب از فلان نقطه شهر حرکت کرده و در ترافیک بماند چرا که هزینه او برای خرید کتاب زیاد می‌شود. با توجه به شرایط کنونی و پیشرفت ایران در حوزه نرم افزارها، بهترین کار فروش آنلاین در نمایشگاه مجازی کتاب تهران است به شرط اینکه تعهدات رعایت شود. شرایط کنونی کرونا این ضرورت را مضاعف می‌کند که فروش و خرید کتاب به سمت آنلاین و مجازی حرکت کند.

کد خبر 5405094 صادق وفایی

منبع: مهر

کلیدواژه: نمایشگاه مجازی کتاب دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران محمود اکرامی فر معرفی کتاب جایزه جلال آل احمد دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران تازه های نشر تجدید چاپ رایزنی فرهنگی معرفی نشریات رونمایی کتاب انتشارات راه یار داستان نویسی نقد کتاب انجمن آثار و مفاخر فرهنگی علیرضا بهرامی انتشارات معین نمایشگاه مجازی کتاب خرید کتاب رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۸۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسنپ شاپ یا دیجی استایل؟ کدام برای خرید لباس بهتر است؟

آفتاب‌‌نیوز :

اسنپ شاپ و دیجی استایل دو پلتفرم محبوب برای خرید لباس هستند که امکانات مختلفی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. مقایسه ویژگی‌های هر یک از این فروشگاه‌ها می‌تواند پروسه خرید را برای شما آسان‌تر سازد. در این مطلب به مقایسه ویژگی‌های مهم این دو فروشگاه آنلاین می‌پردازیم و در نهایت چند پلتفرم معتبر دیگر در این زمینه را به شما معرفی می‌کنیم.

مقایسه اسنپ شاپ و دیجی استایل

اسنپ شاپ و دیجی استایل هر دو پلتفرم‌هایی شناخته شده و وابسته به شرکت‌های معتبر ایرانی هستند. حتما شما هم از شرایط حراجی دیجی استایل یا روش پرداخت قسطی اسنپ شاپ خبر دارید. این تفاوت‌ها به کاربران اجازه می‌دهند که متناسب با شرایط خود، یکی از این فروشگاه‌ها را انتخاب کنند. در ادامه می‌خواهیم مهم‌ترین تفاوت‌های این دو پلتفرم محبوب را بررسی کنیم و جزئیات هر یک را توضیح دهیم.

دسته‌بندی محصولات دیجی استایل و اسنپ شاپ

یکی از اساسی‌ترین تفاوت‌ها بین این دو فروشگاه آنلاین پرطرفدار، محصولات قابل خریداری از آن‌ها است. دیجی استایل صرفا یک فروشگاه تخصصی برای خرید لباس، اکسسوری یا کالا‌های آرایشی و بهداشتی است. از سوی دیگر می‌توان علاوه بر این موارد از اسنپ شاپ محصولات دیگری مثل مواد غذایی، کالا‌های دیجیتال و لوازم خانه را خریداری کرد. به‌طور کلی اسنپ شاپ طیف وسیع‌تری از محصولات را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد.

برند محصولات در اسنپ شاپ و دیجی استایل

اسنپ شاپ شرایطی را فراهم کرده است که کاربران بتوانند از فروشگاه‌ها مختلف در سراسر شهر خرید کنند. در واقع این پلتفرم تاکید چندانی بر روی برند محصولات ندارد و می‌توان انواع محصولات را با قیمت‌های مختلف خریداری کرد. از طرف دیگر دیجی استایل تمرکز خود را بر روی ارائه برند‌های مختلف ایرانی یا خارجی گذاشته است. در واقع کاربران دیجی استایل محصولات مورد نیاز خود را به‌صورت مستقیم از انبار برند کالا دریافت می‌کنند.

نحوه پرداخت از دیجی استایل و اسنپ شاپ

از مهم‌ترین تفاوت‌های اسنپ شاپ و دیجی استایل می‌توان به نحوه پرداخت هزینه سفارشات اشاره کرد. اسنپ شاپ به کاربران اجازه می‌دهد تا این هزینه را به‌شکل قسطی و از طریق اسنپ پی پرداخت کنند. با این که دیجی استایل تخفیف‌های خوبی در اختیار مشتریان قرار می‌دهد، امکان پرداخت قسطی را ندارد. همین مسئله ممکن است باعث شود افراد بیشتری به فکر خرید از اسنپ شاپ باشند.

شرایط بازگشت کالا در اسنپ شاپ و دیجی استایل

اسنپ شاپ و دیجی استایل هر دو شرایطی را برای بازگشت کالا توسط مشتریان در نظر گرفته‌اند. مدت زمان مرجوعی کالا در دیجی استایل ۱۴ روز و در فروشگاه اسنپ ۷ روز کاری است. البته هر کدام از این فروشگاه‌ها قوانین خاصی را برای مرجوعی کالا در نظر گرفته‌اند. برای مثال بازگرداندن یا تعویض کالا تنها با تایید پشتیبانان و کارشناسان این پلتفرم‌ها امکان‌پذیر است.

ارسال محصولات دیجی استایل و اسنپ شاپ

روش ارسال محصولات از فاکتور‌های مهم خرید اینترنتی است؛ به همین منظور بررسی تفاوت‌های روش ارسال می‌تواند مفید واقع شود. دیجی استایل دو نوع روش ارسال اکسپرس و پست پیشتاز را برای کاربران خود در نظر گرفته است. در روش اکسپرس تنها ۲۴ ساعت و در روش ارسال با پست پیشتاز معمولا تا ۷۲ ساعت بعد کالا به دست مشتری می‌رسد. از سوی دیگر اسنپ شاپ روش‌های متفاوتی مثل ارسال اکسپرس، سریع، عادی و توسط فروشنده را به کاربران عرضه می‌کند. در خرید هر محصول مشتری می‌تواند با توجه به شرایط، گزینه مورد نظر خود را برای ارسال انتخاب کند.

خرید محصولات آرایشی از دیجی استایل یا اسنپ شاپ

به جز لباس و اکسسوری، خرید محصولات آرایشی و بهداشتی از هر دو پلتفرم دیجی استایل و اسنپ شاپ امکان‌پذیر است. هر دوی این سایت‌ها برند‌های معتبر و خوبی را به کاربران عرضه می‌کنند. مانند سایت‌های خرید محصولات این چنینی مثل خانومی، روبان، روژا یا شاواز، می‌توانید مشخصات هر محصول را مشاهده و آن را خریداری کنید. اگر به دنبال کد تخفیف شاواز جدید می‌گردید، می‌توانید به سایت موپُن مراجعه کنید و از کد‌های فعال خرید محصولات بهره‌مند شوید.

معرفی فروشگاه‌های مناسب خرید لباس

علاوه بر دیجی استایل و اسنپ شاپ، پلتفرم‌های زیادی در حوزه خرید آنلاین لباس فعالیت دارند. شناسایی این سایت‌ها به شما کمک می‌کند که بتوانید به‌راحتی محصول مورد نظر خود را جستجو کنید. در ادامه چند مورد از فروشگاه‌های آنلاین مناسب خرید لباس را معرفی می‌کنیم.

فروشگاه آنلاین بانی مد

بانی مد یک فروشگاه اینترنتی آنلاین برای خرید لباس، اکسسوری، لوازم منزل و لوازم آرایشی و بهداشتی است. این سایت با برند‌هایی مثل جین وست، پیر کاردین، ال سی من، کوتون و بادی اسپینر همکاری می‌کند. کالا‌های موجود در این سایت قیمت‌های نسبتا بالایی دارند و مناسب افرادی هستند که به برند پوشاک خود اهمیت می‌دهند.

سایت مدیسه

مدیسه سایت دیگری است که فعالیت خود را با فروش تخصصی کالا‌های حوزه مد و فشن آغاز کرد. امروزه این فروشگاه تنوع محصولات خود را افزایش داده است و خرید لوازم دیجیتال یا حتی کالا‌های سوپرمارکتی را برای کاربر امکان‌پذیر می‌سازد. این فروشگاه با برند‌های مختلفی همکاری می‌کند و محصولاتی با طیف قیمتی متنوع را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

فروشگاه دیجی کالا

دیجی کالا یکی دیگر از پلتفرم‌هایی است که می‌توانید از آن لباس، اکسسوری یا لوازم آرایشی و بهداشتی خریداری کنید. این فروشگاه دسته‌بندی محصولات وسیعی دارد و شرایط خوبی را برای کاربرانش به وجود می‌اورد. برخلاف دیجی استایل، دیجی کالا تنها محصولات برند ندارد و می‌توان کالا‌هایی با قیمت مناسب‌تر را از آن خریداری کرد.

کلام آخر

این روز‌ها فروشگاه‌های آنلاین خرید لباس تلاش می‌کنند با ارائه خدمات متنوع، مشتریان را به سوی خود جذب کنند. دیجی استایل و اسنپ شاپ از مهم‌ترین فروشگاه‌های آنلاین هستند که امکانات مختلفی را در اختیار کاربرانشان قرار می‌دهند. در این مطلب ویژگی‌های مختلف این دو سایت پرطرفدار را بررسی کردیم و در مورد هر یک توضیحاتی را ارائه دادیم.

دیگر خبرها

  • کتابفروشی که خبر تعطیلی اش را شیرین کرد
  • ثبت‌ نام کتابفروشی‌ ها در سامانه «بازار کتاب»
  • اسنپ شاپ یا دیجی استایل؟ کدام برای خرید لباس بهتر است؟
  • تعطیلی کتابستان در خیابان انقلاب
  • راه‌های تشخیص طلا یا سکه اصل از تقلبی | کسی که به او سکه تقلبی فروخته شده باید چه کند؟
  • جزییات برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب در اردیبهشت امسال | مصلی تهران میزان کتابخوان‌هاست
  • نمایشگاه کتاب تهران در حوزه گردشگری ادبی نیاز به استراتژی دارد
  • آغاز ثبت‌نام کتابفروشی‌ها برای حضور در نمایشگاه کتاب
  • خرید آنلاین مواد کامپوزیت دندان از معتبر ترین فروشگاه های اینترنتی
  • مهلت ثبت‌نام کتاب‌فروشی‌ها در بخش مجازی نمایشگاه کتاب اعلام شد