Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، شرکت بوتاس که اپراتور خط لوله دولتی ترکیه است، اعلام کرد فروش گاز به سایتهای صنعتی و نیروگاههای برق پرمصرف را محدود خواهد کرد اما به میزان کاهش حجم عرضه اشاره ای نکرد. وزارت نیروی ترکیه هشدار داد کسب و کارها در نتیجه عرضه کمتر گاز، با قطعی برق روبرو خواهند شد.

این اختلال ضربه جدیدی به ترکیه وارد می کند که در ماههای اخیر به دلیل افزایش قیمت عمده فروشی و افت ارزش لیر، با افزایش هزینه های مربوط به واردات انرژی روبرو شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت و بانک مرکزی ترکیه ناچار شده اند میلیاردها دلار را به شرکت بوتاس وام داده یا بفروشند تا توانایی خرید این شرکت را حفظ کنند.

ایران مشکلات فنی را عامل توقف صادرات گاز از روز پنج شنبه اعلام کرده است. ترکیه برای حدود ۱۰ درصد  واردات گاز در ماههای زمستان، به ایران متکی است.

طبق اعلام شرکت بوتاس، توقف صادرات گاز ایران با افزایش مصرف گاز در خانه های ترکیه به دلیل برودت شدید هوا همزمان شده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، مقامات ترکیه اعلام کردند قطعی برق و محدودیت عرضه گاز شامل حال مصرف کنندگان خانگی نمی شود. ترکیه در زمان پایین بودن قیمت معاملات نقدی نسبت به قراردادهای بلندمدت با صادرکنندگانی شامل جمهوری آذربایجان، روسیه و ایران، گاز طبیعی مایع (LNG) را برای متنوع کردن منابع تامین گاز و بهینه کردن هزینه ها وارد می کند.

منبع: ایسنا این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ترکیه صادرات گاز مصرف گاز گاز ایران فروش گاز نیروگاه های برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۸۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل دبی بازهم برای ورزش ایران دردسر شد

تیم ملی جودو کشورمان از حضور در رقابت‌های جودو قهرمانی آسیا بازماند.

به گزارش تسنیم، در حالی که قرار بود تیم ملی جودو کشورمان با ۱۱ ورزشکار بامداد پنجشنبه ۳۰ فروردین ماه از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) عازم دبی شود و از آنجا به هنگ‌کنگ پرواز کند، اما بارش باران و وقوع سیل در کشور امارات تمام پرواز‌های بین‌المللی را لغو کرد.

پس از این اتفاق مسئولان فدراسیون جودو با هماهنگی با مسئولان اتحادیه جودو آسیا برای ساعت ۱۸ روز گذشته (پنجشنبه - ۳۰ فروردین ماه) مجدداً اقدام به تهیه بلیت کردند، اما باز هم پرواز لغو شد.

لغو پرواز‌های امارات برای چند بار در ساعات مختلف تکرار شد و در نهایت صبح امروز (جمعه - ۳۱ فروردین ماه) و پس از ۳۰ ساعت انتظار تیم ملی جودو ایران از حضور در مسابقات قهرمانی آسیا بازماند.

سی‌ودومین دوره مسابقات جودوی قهرمانی آسیا از یکم تا چهارم اردیبهشت ماه در هنگ‌کنگ برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • فتح قله‌های نفتی/ صادرات نفت ایران رکورد شش سال اخیر را شکست
  • سیل دبی بازهم برای ورزش ایران دردسر شد
  • واکنش بانک مرکزی به چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی/ مدیرعامل اسبق بانک صادرات: ارز باید تک نرخی شود/ معاون رئیس جمهور: تلاش دولت این است که شاهد کاهش بیشتر در نرخ تورم باشیم
  • آلمان، فرانسه و آمریکا، مقصد اول صادرات قطعات خودرو ترکیه
  • متحدان هیتلر، متحدان نتانیاهو
  • اختلال در سامانه بیمه‌های سلامت و روستایی بیماران کاشمر را به دردسر انداخت
  • واگذاری پرسپولیس به بانک ها؛ پایان بی پولی یا دردسر جدید؟!
  • مطالبه ۲۶۳ میلیون دلاری برقی ایران از ترکیه
  • نفت ایران دوباره تحریم می‌شود؟
  • تاریکی در برخی از معابر شهروندان تبریز را به دردسر انداخت