Web Analytics Made Easy - Statcounter

در رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۲ شناورهای ایران، چین و روسیه به سوی اهداف از پیش تعیین شده در دریا تیراندازی کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر دریادار دوم مصطفی تاج‌الدینی سخنگوی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی 2022 اظهار کرد: در این مرحله از برگزاری رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی 2022 یگان‌های شناور ایران، چین و روسیه که از بامداد امروز به محل اجرای مأموریت در شمال اقیانوس هند حرکت کرده بودند، این مرحله از تمرینات را به اجرا گذاشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این مرحله از رزمایش، یگان‌های شناور ایران، چین و روسیه به سر فرماندهی ناوشکن تمام ایرانی جماران و با استفاده از سلاح‌های کالیبر 20 میلیمتری به سوی اهداف سطحی از پیش تعیین شده در دریا تیراندازی کردند.

ایران اجازه هیچ‌گونه تهدیدی را در حوزه دریایی نخواهند داد

سخنگوی رزمایش مرکب امنیت دریایی 2022 خاطر نشان کرد: همچنین در مرحله بعد تمرین «PHOTOEX» شامل صورت‌بندی و آرایش آفندی یگان‌های شرکت‌کننده در رزمایش متناسب با تهدیدات موجود در منطقه انجام شد.

امیر دریادار دوم تاج‌الدینی با بیان اینکه حضور جمهوری اسلامی ایران در ائتلاف‌های بین‌المللی بیانگر ارتقاء سطح و جایگاه بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران است، گفت: برقراری امنیت در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی برای جمهوری اسلامی ایران بسیار حائز اهمیت است و به همین دلیل نیروهای دریایی جمهوری اسلامی ایران اجازه هیچ‌گونه تهدیدی را در حوزه دریایی نخواهند داد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران امنیت دریایی رزمایش مرکب چین و روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۸۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث سد بختیاری در مرحله تامین مالی قرار داد

عیسی بزرگ زاده سخنگوی صنعت آب در خصوص پیشرفت احداث سد بختیاری گفت: این سد در منتهی الیه در انتهای شاخه بختیاری در دست احداث است و جاده‌های دسترسی آن ایجاد شده است. این طرح در حال حاضر در مرحله فاینانس و تامین مالی قرار دارد که پیگیری این موضوع در دستور کار ما است. 

او افزود: احداث این طرح چند هدف دارد که یک مورد این است که وظیفه کنترل رسوبات حوزه بالادست را دارد تا وارد سد مهم دز نشود و از حجم مفید سد دز کاسته نشود و قدرت تنظیم این سد بزرگ برای جلگه دز و جلگه پایین دست استان خوزستان کاز بین نرود. در واقع یکی از اهداف ایجاد این سد، افزودن به عمر مفید سد دز است و مورد دوم کمک به قدرت تنظیم سد دز برای آورد‌های رودخانه دز است. هدف سوم نیز ایجاد یک نیروگاه برقابی است.

او در خصوص مصارف آب سد بختیاری گفت: به طور کلی به صورت صورت با سد دز کار خواهد شد و همان نسبت‌های شرب و کشاورزی که در حال حاضر وجود دارد، آب تامین خواهد شد. چرا که ترکیب سد دز و سد بختیاری اهداف مشترکی دارند و باید این موارد را برآورده کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • چین: رزمایش مشترک ما با روسیه و ایران علیه کشوری نیست
  • رزمایش ایران، چین و روسیه برای امنیت منطقه مهم است
  • رزمایش مشترک چین، روسیه و ایران علیه کشوری نیست
  • خون شهدا زمینه ساز اقتدار و امنیت جمهوری اسلامی ایران
  • احداث سد بختیاری در مرحله تامین مالی قرار داد
  • بازدید فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش از بندر امیرآباد
  • آمادگی ایران برای همکاری با کشورهای مستقل در مبارزه با تروریسم
  • یمنی ها اهداف انگلیسی و آمریکایی را زدند
  • ۶ عملیات جدید ارتش یمن علیه اهداف آمریکایی و انگلیسی
  • سفر اسماعیل هنیه به ایران/ حمله به پایگاه نیروی دریایی پاکستان/ اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه چین/ جزئیات تماس تلفنی بورل با امیرعبداللهیان