Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر راه و شهرسازی حدود ۳۲ ماه پس از افتتاح ترمینال سلام فرودگاه امام خمینی (ره)، دیروز بر راه‌اندازی مجدد این ترمینال تاکید کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، خردادماه سال 98 با حضور رئیس‌جمهور سابق ترمینال سلام پس از حواشی فراوان افتتاح شد. در حاشیه مراسم بهره‌برداری از این پروژه، وزیر سابق راه و شهرسازی با بیان این‌که پروازهای این ترمینال از اول تیرماه آغاز خواهد شد، گفته بود:‌ این پروازها توسط کسانی که می خواهند پروازهای کانکشن به مقصد خارج از کشور داشته باشند یا مسافرانی که از مناطق جنوبی استان تهران و قم قصد پرواز داخلی دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه این ایام مصادف با ایام حج تمتع است، افزود: برای برقراری پروازهای حج از این ترمینال انجام خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد: سطح خدماتی که شهر فرودگاهی به مردم ارائه می دهد، در تراز بالا باشد. 

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: خدا را شاکریم که در این شرایط خاص توانستیم خدمتی متفاوت را به مردم شریف ایران تقدیم کنیم. در شرایط کنونی نیازمند باور توانستن، اراده مستحکم، پشتکار و استفاده حداکثری از همه ظرفیت‌ها هستیم که بتوانیم چرخ پیشرفت کشور را فعال نگاه داریم.

اسلامی با اشاره به هدفگذاری جابجایی 100 میلیون مسافر در این فرودگاه و بازستاندن سهم جا‌به‌جایی مسافر هوایی جمهوری اسلامی ایران در منطقه گفت: لازمه تحقق این هدف، توسعه زیرساخت‌های هوانوردی است. این زیرساخت‌ها هم شامل فرودگاه‌ها و ترمینال‌ها و هم زیرساخت‌های ناوبری هوایی و مراقبت پرواز می‌شود. با ارتقا این زیرساخت‌ها می‌توانیم آسمان کشور را برای جا‌بجایی 100 میلیون مسافر چه در حوزه پروازهای عبوری و چه پروازهای ترانزیت آماده کنیم.

وی با بیان این‌که افتتاح ترمینال سلام توانسته رویکرد توجه به توان و متخصصان داخلی را پیش بگیرد، ادامه داد صنایعی که سازنده تجهیزات فرودگاهی هستند با سفارش‌ها و درخواست‌هایی که به آنها داده شد، مورد حمایت قرار گرفتند. امروز همچنین در بحث مهندسین مشاور، پیمانکار و سازندگان چه به صورت سخت‌افزاری و چه نرم‌افزاری شاهد یک ارتقای توان داخلی بودیم. این ترمینال با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و با استفاده از قرارداد BLT که در ترمینال سلام مورد استفاده قرار گرفته و در کشورهای همجوار نیز شاهد استفاده از آن بوده‌ایم، احداث خواهد شد.

به گزارش تسنیم، به فاصله حدود 32 ماه پس از این اتفاق دیروز رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی از ترمینال سلام بازدید گفت: نیاز به توجه جدی به شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) به‌عنوان  نماد ورودی کشور ضروری است.

وی با اشاره به نیاز موجود برای جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی برای تسریع در طرح‌های توسعه‌ای شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)  افزود: یکی از مزیت های مهم این شهر فرودگاهی وجود مناطق آزاد تجاری و ویژه صنعتی در آن است که نزدیکی به پایتخت و ظرفیت‌های موجود در آن  مطمئنا محل درآمدی بسیار خوبی برای کشور ایجاد خواهد کرد. 

وی بر لزوم راه اندازی مجدد ترمینال سلام، انجام مناقصه و تعیین پیمانکار  باند جدید قبل شروع سال جدید تاکید کرد.

به گزارش تسنیم، از زمستان سال 98 تاکنون، یکی از شاخصه‌های مهم شهر فرودگاهی امام، عزل و نصب پیاپی مدیران این شرکت بوده که توسط مدیرعامل آن انجام شده است.

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام (ره) خردادماه امسال در اولین و آخرین نشست‌های خبری خود طی سه سال اخیر با بیان"انتقال برخی پروازهای داخلی به فرودگاه امام به صرفه نیست"، گفته بود: همه تلاش ما این است که برنامه و هدف کلی شهر فرودگاهی و برنامع جامع محقق کنیم تا به این ترتیب به هاب اول بار در منطقه و هاب دوم مسافر د رمنطقه است. فرودگاه امام و شهر فرودگاهی جزو ارکان این ار است تا با توسعه فرودگاه به‌عنوان یک عامل اصلی می‌توانیم به اهداف برسیم.

محمدمهدی کربلایی با بیان این‌که طی دو سال اخیر تلاش کردیم ظرفیت قانونی منطقه آزاد و ویژه اقتصادی را استفاده کنیم، افزود: تنها منطقه آزادی هستیم که زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی به شمار می‌رود. در عین حال قوانین و مقررات شورای عالی مناطق آزادر را رعایت کرده و تعامل خوبی با دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد داشته باشیم.

وی بیان کرد: با افزایش ظرفیت با ترمینال مسافربری 10 تا 12 میلیون نفر (ترمینال سلام) نسبت به برنامه‌ای که داریم این ظرفیت حدود یک دهم است. یعنی باید در چند فاز تعریف شده به 100 میلیون مسافر در سال برسانیم. در این راستاترمینال جدید با ظرفیت 25 میلیون مسافر در سال در دست پیگیری است که ظرفیت فرودگاه امام را به 35 تا 40 میلیون نفر افزایش می‌دهد.

وی افزود: مذاکرات به مرحله خوبی رسیده و امیدواریم مقدمات اولیه برای امضای قرار به نتیجه برسد. رکود در پروازها و تعداد مسافر در سال گذشته با اصلاح ساختار و فرآیندها و برنامه‌ریزی برای توسعه سرمایه‌گذاری و تکمیل زیرساخت‌ها تا جاییکه بودجه اجازه می‌دهد،‌در زمان پروازها به اوج برسد آمادگی را بیشتر کنیم. در این راستا اقدامات زیادی را در بهبود ساختار و تعریف فرآیندها و تکمیل زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری انجام شده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رستم قاسمی رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی رستم قاسمی رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی شهر فرودگاهی امام راه و شهرسازی فرودگاه امام ترمینال سلام میلیون مسافر زیرساخت ها وزیر راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۸۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی چهارمین قطار قم_مشهد با تکیه بر توان تولید داخل

چهارمین قطار مسافربری ۵ ستاره قم - مشهد و بالعکس با تکیه بر توان و تولید داخل راه اندازی شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، غلامحسین دباغ با اشاره به راه‌اندازی چهارمین قطار مسافربری 5 ستاره قم - مشهد و بالعکس گفت: صفر تا صد آن تولید داخلی بوده و گامی در جهت رشد تولیدات داخلی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت این قطار افزود: این قطار 4 تخته و 5 ستاره بوده که ظرفیت آن 320 نفر است.

مدیرکل راه‌آهن استان قم عنوان کرد: زمان حرکت قطار مذکور از قم ساعت 15:45 و از مشهد ساعت 20:45 خواهد بود و حرکت آن به‌صورت یک روز در میان است.

وی با اشاره به ویژگی زائرپذیری قم، عنوان کرد: راه‌آهن قم ظرفیت بالایی در افزایش قطارهای مسافربری به خصوص در بین شهرهای زیارتی دارد.

به گزارش تسنیم، راه‌آهن قم بیش‌از 509 کیلومتر خط اصلی، 30 کیلومتر خطوط صنعتی و تجاری و 50 کیلومتر خط فرعی دارد و متشکل از 15 ایستگاه است.

اتصال و ارتباط با خطوط راه‌آهن اصفهان، اراک و محور جدید و قدیم تهران، ورود و خروج بیش از 28 هزار واگن باری در ماه، ورود و خروج بیش از 15 هزار سالن مسافری در ماه، ورود و خروج روزانه 50 رام قطار مسافری و 30 رام قطار باری و واقع‌شدن در مرکز کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور از ویژگی‌های راه‌آهن قم است.

قرار داشتن ایستگاه راه‌آهن قم در مرکز شهر در فاصله نزدیک به حرم حضرت معصومه(س) و عبور خط راه‌آهن از داخل شهر و ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری در راستای توسعه خدمات شهری از دیگر ویژگی‌های راه‌آهن قم است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیش از ۷۰ پروژه سلامت در خراسان شمالی آماده راه اندازی است‌
  • راه اندازی چهارمین قطار مسافربری پنج ستاره قم مشهد + عکس
  • چهارمین قطار مسافربری قم به مشهد راه‌اندازی شد
  • راه‌اندازی چهارمین قطار مسافربری قم ـ مشهد
  • راه‌اندازی چهارمین قطار قم_مشهد با تکیه بر توان تولید داخل
  • اولین کودکستان‌های «تاک» دانشگاه آزاد مهرماه افتتاح می‌شوند
  • تاکید معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر خارجه بر توسعه صادرات در جهت جهش تولید
  • ظرفیت 10 هزار خودرویی پارکینگ ترمینال سلام
  • راه اندازی خطوط اتوبوسرانی شمال به جنوب و شرق به غرب
  • اعزام ۵۰ درصد زائران عمره از فرودگاه امام خمینی(ره) به سرزمین وحی