Web Analytics Made Easy - Statcounter

ظرفیت‌های گردشگری در همه مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد معطل و بلاتکلیف مانده از دیشموک گرفته تا زیلایی و گچساران و یاسوج که همه در استان چهارفصل واقع شده و مرکز آن نام پایتخت طبیعت ایران را گرفته است.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان یکی از استان‌های گردشگرپذیر در جنوب غربی ایران یاد می‌شود که همه ظرفیت‌های بالقوه را در حوزه گردشگری از جنگل و دریاچه‌ها و رودخانه و دشت و مناطقی با آثار تاریخی و باستانی در خود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شاید یکی از معدود استان‌هایی باشد که در حوزه گردشگری از حداکثر مواهب الهی برخوردار بوده و چیزی کم نداشته باشد، اما متاسفانه این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده نشده و استانی که می‌توانست پیشرفت و توسعه و اشتغال جوانان خود را بر پایه صنعت گردشگری تنظیم کند از این صنعت چیزی نصیب آن شده است.

شاید بتوان دلیل اصلی آن را در سیاسی کاری و همچنین بازی‌های تبلیغاتی انتخاباتی دانست که پای آن به حوزه گردشگری از سال‌ها قبل باز شده است و چینش‌های مدیریتی در گردشگری بر اساس تصمیمات جریانی و منطقه‌ای بر پیکره گردشگری استان زخم‌های فراوانی ایجاد کرده به نحوی که با وجود همه بستر‌های طبیعی در استان کمترین بهره‌ای از این صنعت برده شده است.

ظرفیت‌هایی که در همه مناطق استان معطل و بلاتکلیف مانده از دیشموک گرفته تا زیلایی و گچساران و یاسوج که همه در استان چهارفصل واقع شده و مرکز آن نام پایتخت طبیعت ایران را گرفته است.

اما چارچوب‌های گردشگری آن تاکنون ناقص و ناکامل بوده و در بسیاری از موارد سنخیتی با حوزه گردشگری ندارد.

با این همه ظرفیت مثل وجود 40 قله بالای 4000 متر در کوهستان دنا یا همان آلپ ایران هنوز کار چندانی در آن انجام نشده و برای مثال مسافر و گردشگر برای ماندن یک یا دو شب در شهر سی‌سخت هیچ راه و چاره‌ای ندارد.

در یاسوج مرکز استان نیز به همین منوال که لازم است با تدبیر مهندس ضرغامی وزیر سرد و گرم چشیده گردشگری ابتدا سیاسی‌کاری در حوزه گردشگری استان ریشه کن شده و سپس با یک برنامه مشخص ساخت و تکمیل زیرساخت‌ها به ترتیب اولویت در مناطق مختلف استان مد نظر قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سید عزت الله ضرغامی وزیر گردشگری و میراث فرهنگی سیاسی کاری حوزه گردشگری ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۸۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی مرتفع‌ترین جاده برف گیر ایران در شهرستان دنا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: این گردنه همه ساله با نخستین بارش برف در آبان ماه مسدود و در اوایل اردیبهشت بازگشایی می‌شود.
پیمان جو با بیان اینکه بازگشایی گردنه بیژن موجب سهولت در رفت و آمد و کاهش یک ساعت و سی دقیقه‌ای مسافت سی سخت به پادنا و سمیرم می‌شود، افزود: جاده سی سخت به سمیرم در مسیر جاده گردنه بیژن ۲۳ کیلومتر طول دارد که ۱۴ کیلومترآن برفگیر است.
وی با اشاره به اینکه گردنه بیژن در ارتفاع۳ هزار و ۲۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد گفت: این گردنه یکی از مرتفع‌ترین گردنه‌های کهگیلویه و بویراحمد است
پیمان جو اضافه کرد: ارتفاع برف در برخی از نقاط گردنه بیژن در سال‌های پربارش تا ۷ متر هم می‌رسد.
شعبانی سرپرست فرمانداری دنا هم گفت: با بازگشایی این جاده برف گیر، علاوه بر تردد وسایل نقلیه، مسیر تردد عشایر کوچ رو نیز هموار می‌شود.
گفتنی است این گردنه استان اصفهان را به کهگیلویه و بویراحمد متصل می‌کند.

دیگر خبرها

  • میزان جریمه‌های تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد در فروردین اعلام شد
  • وزارت ارتباطات به زودی از ماهواره‌های جدید رونمایی می‌کند/ گردشگری در ایران رشد کرده است/ بدهی های ایران به بانک توسعه اسلامی صفر شد
  • ورود بیش از ۱۳۰۰ پرونده تخلفاتی به تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد
  • انتقاد نماینده ولی فقیه از دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات
  • ضرغامی: گردشگری در کشور افزایش یافته است
  • مبارزه با فساد شعار اساسی دولت سیزدهم است
  • ملایر ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی غرب کشور دارد
  • رسانه‌ها در ارتباط با مردم و فرهنگ‌سازی نقش مهمی دارند
  • بازگشایی مرتفع‌ترین جاده برف گیر ایران در شهرستان دنا
  • اصحاب رسانه وظیفه سنگینی در تحقق شعار سال برعهده دارند