Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، خلیل بهروزی‌فر شامگاه پنجشنبه در جمع خبرنگاران درباره اصلاح یا حذف ارز 4 هزار و 200 تومانی اظهار داشت: دولت و مجلس شورای اسلامی تلاش دارند که هزینه‌های اضافی را کاهش دهند و از بودجه در جهت توسعه کشور استفاده کنند.

دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در گذشته تراز عملیاتی بودجه منفی و 300 هزار میلیارد تومان بود تصریح کرد: در لایحه بودجه سال 1401 برعکس لایحه بودجه پیشین مبلغ 150 هزار میلیارد تومان تراز مثبت پیش‌بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بهروزی‌فر در تشریح آخرین وضعیت طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت گفت: طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت همه وزارتخانه‌ها، دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته و تابعه آنان، نهادهای وابسته به مقام معظم هبری، شهرداری‌ها و صدا و سیما را مشمول می‌شود.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس درباره نظارت مجلس بر اقدام دستگاه‌ها برای تعدیل نیروها پیش از اجرای طرح ساماندهی کارکنان افزود: مجلس هشدارهای لازم را به وزارتخانه‌ها، دستگاه‌های اجرایی، نهادهای عمومی غیردولتی، شرکت‌ها و سازمان‌های متبوع اعلام کرده است.

وی با بیان اینکه در تصویب قانون ذیل احکام آن به جرم‌انگاری پرداختیم خاطرنشان کرد: در صورت استنکاف مجموعه‌ها از اجرای قانون با آنان برخورد قانونی می‌شود و کمیسیون اجتماعی بر نحوه اجرای طرح ساماندهی کارکنان دولت پس از تبدیل آن به قانون نظارت می‌کند.

دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره اختلاف نظر کمیسیون‌ اجتماعی و سازمان اداری استخدامی کشور در مورد طرح ساماندهی کارکنان دولت اظهار داشت: این اختلاف بین مجلس و سازمان اداری استخدامی با دخالت رئیس جمهور تا حدودی برطرف شد.

بهروزی‌فر با بیان اینکه ما از دولت خواستیم در این زمینه لایحه‌ای به مجلس ارائه کند تا در کنار طرح مجلس یک قانون جامع تصویب شود گفت: طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت اکنون به هیئت رئیسه ارجاع داده شده تا در دستور صحن قرار گیرد و با دوفوریت به تصویب برسد.

وی با اشاره به اینکه این طرح به گونه‌ای بررسی شده که جامعیت آن قطعی است و مشمول اصل 75 نمی‌شود و منابعی را برای اجرای این قانون در نظر نگرفتیم افزود: اختلافی بین دریافتی نیروها و شرکت واسط وجود دارد و آنچه شرکت واسط دریافت می‌کند دو برابر است.

بهروزی‌فر گفت: وقتی نیروها مستقیماً با سازمان‌ها قرارداد می‌بندند امنیت شغلی دارند و بدین ترتیب هیچ سازمانی تا زمان گذشت سنوات مشخص شده حق اخراج نیروها را ندارد؛ اگر نیروهای قرارداری قصد تبدیل دارند باید در آزمون شرکت کنند و به ازای سنوات خدمتی امتیازاتی را دریافت می‌کنند.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی در مورد تأخیر در ساخت پل غیرهم‌سطح فومن افزود: در دولت پیشین جلسات متعددی با وزارت راه و شهرسازی درباره پیگیری مشکل ساخت پل غیرهم‌سطح فومن داشتیم و در دولت سیزدهم نیز با وزیر راه و شهرسازی و معاونان او جلساتی برگزار کردیم.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: در این جلسات بنا شد در گیلان در این زمینه جلسه‌ای با دستگاه قضایی و نظارتی داشته باشیم ‌که در این جلسه مصوب شد میدان بزرگ و مبلمانی در محل پل احداث شود که جنبه توریستی داشته باشد.

وی از درباره پیگیری‌های انجام شده برای رفع مشکل قطع گاز در منطقه بالادست روستای لاسک شفت گفت: به دلیل سد مخرنی لاسک مردم لاسک، کلوان و ویسرود با مشکلاتی مواجه هستند که بنا شد تا خدمات در حوزه آب، برق و گاز به این روستاها داده شود و گازرسانی هم در حال انجام است.

بهروزی‌فر درباره ساخت پل روستایی قلعه رودخان و پل ماکلوان عنوان کرد: برای پل قلعه رودخان اعتبار خوبی گذاشته شد و امیدواریم در سفر ریاست جمهوری تسریع در عملیات اجرایی آن مورد توجه قرار گیرد؛ پل کلفت فومن نیز در سفر ریاست جمهوری پیگیری می‌شود.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس با اشاره به اینکه پل روستای کلفت فومن در سال 97 در معرض سیل قرار گرفت و تخریب شد افزود: همچنین پایه های پل ماکلوان نیز دچار آبشستگی شده که قرار است کف‌بندی در پایین دست پل ایجاد شود که پیمانکار آن مشخص شده است.

انتهای پیام/

ملیحه آدینه کد خبر: 1126581 برچسب‌ها اخبار روز

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: اخبار روز طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت مجلس شورای اسلامی بهروزی فر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۸۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت با افزایش بار مالیاتی بودجه مجلس مخالف کرد؟

احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران با اعلام مخالفت دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس گفت: این بار مالیاتی بود که در قانون بودجه ۱۴۰۳ نسبت به لایحه ۱۴۰۲ ایجاد شده بود و این مخالفت را وزارت اقتصاد رسما اعلام کرد که ۱۰۰ هزار میلیارد تومان افزایش بار مالیاتی که به لایحه بودجه اضافه شده در قانون مصوب حتما بار مالیاتی بیشتری دارد و حدود ۱۰ درصد افزایش بار مالیاتی برای کشور خواهد داشت.

به گزارش ایلنا، وی افزود: با توجه به اینکه سیاست حمایت از تولید ایجاب میکند که ما تولید را تسهیل کنیم و اتفاقا تخفیف‌های بیشتری را در حوزه مالیاتی داشته باشیم، امیدواریم که مجلس شورای اسلامی ۱۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه‌ای که ایجاد شده است را از طرق دیگری مثل انتشار اوراق جبران کند و برای این کار به دولت اجازه دهد که نیازی به افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی مالیات برای سال ۱۴۰۳ وجود نداشته باشد.

دیگر خبرها

  • دولت و مجلس از ظرفیت‌های صنایع استان مرکزی استفاده کنند
  • حداکثر پرداختی کارکنان دولت تعیین شد
  • خبر مهم درباره حقوق ۱۴۰۳ کارکنان دولت/ سقف حقوق ماهانه کارمندان دولت مشخص شد
  • چرا دردی دوا نمی‌شود؟
  • متکی: نظارت مجلس در کشور ما قوی نیست
  • ببینید| آرزوی کنایه آمیز حسین مرعشی برای دولت و مجلس در سال ۱۴۰۳
  • حقوق کارگران ۱۵ درصد بیشتر از کارکنان دولت افزایش یافت
  • دولت با افزایش بار مالیاتی بودجه مجلس مخالف کرد؟
  • آزادسازی ۱۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی فومن
  • رشت، انزلی و فومن رتبه اول تا سوم در ماندگاری اقامت در گیلان