Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@06:01:23 GMT

حضوری شدن مدارس جهرم از ۲ بهمن

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۸۸۶۹۰

حضوری شدن مدارس جهرم از ۲ بهمن

ایسنا/فارس مدیر آموزش و پرورش شهرستان جهرم اعلام کرد که از روز شنبه دوم بهمن ماه، آموزش حضوری، پایه ادامه سال تحصیلی است و حضور فرهنگیان و کادر آموزشی الزامی بوده و دانش‌آموزان نیز براساس برنامه‌ریزی مدارس در کلاس‌ها شرکت خواهند کرد.

مهدی نیک‌فر در جلسه شورای اداری آموزش و پرورش جهرم با بیان اینکه در دوران کرونا شاهد از خودگذشتگی و تلاش‌های مجاهدانه‌ی معلمان بودیم، گفت: اکنون با توجه به آسیب‌های آموزشی و تربیتی ناشی از شیوع کرونا، نیاز است که متکی به تصمیم تخصصی ستاد کرونا، کلاس‌ها را با رعایت دستورالعمل‌ها به شکل حضوری پی بگیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا به نقل از آموزش و پرورش جهرم، نیکفر بیان کرد: در دوران کرونا واژگان جدیدی متناسب با زیست‌بوم آموزشی این دوره وارد آموزش و پرورش شد تا بتواند با تکیه بر آموزش مجازی استمرار مأموریت‌های آموزشی و تربیتی را تضمین کند.

او گفت: اکنون نیز لازم است با یک  شیفت پارادایم دیگر، الگوی ذهنی نسبت به مدارس تغییر پیدا کرده و مدارس با اولویت کلاس‌های حضوری و لحاظ‌کردن شرایط بهداشتی ایمن برای دانش‌آموزان و فرهنگیان پی گرفته شود. 

نیکفر ادامه داد: از زمان شیوع بیماری کرونا، دوگانه ای در کشور تشکیل شد که باید بین سلامت و آموزش یکی را انتخاب می‌کردند. اکنون بر همگان روشن شده است که حفظ سلامت بدون پیشگیری و پیشگیری نیز بدون ارتقا آموزش امکان ندارد.

مدیر آموزش و پرورش جهرم افزود: از روز شنبه، دوم بهمن ماه، آموزش در تمام مدارس جهرم به صورت حضوری خواهد بود و معلمان و کادر اجرایی در مدارس حضور الزامی خواهند داشت.

معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش جهرم، شرط حضور دانش‌آموزان در مدارس را نداشتن علائم بیماری کرونا دانست و ادامه داد: آموزش در مدارس به صورت ترکیبی بوده و اصل بر آموزش حضوری است.

او ادامه داد: بر این اساس دانش آموز در یک نوبت کاری به صورت کامل در مدرسه حضور خواهد داشت، اما تعداد روزهای حضور بستگی به شرایط مدرسه دارد که توصیه ما فراهم کردن شرایط برای حضور حداقل سه روز در هفته برای هر دانش‌آموز است.

مدیر آموزش و پرورش جهرم گفت: در روزهای آموزش حضوری، دیگر آموزش مجازی نخواهیم داشت و روزهایی که آموزش به صورت مجازی است، معلمان با حضور در مدرسه تدریس مجازی را پیگیری خواهند کرد.

نیک‌فر درباره‌ی لباس فرم گفت: پوشیدن لباس فرم برای دانش آموزان اجباری نیست، اما رعایت دستورالعمل عفاف و حجاب در مدارس و استفاده از پوشش متعارف ضروری است.

مدیر آموزش و پرورش جهرم درباره سرویس مدارس نیز گفت: کارگروه سرویس مدارس تشکیل شده است و امیدواریم سرویس مدارس به زودی ساماندهی شود تا والدین با خیال آسوده‌تری فرزندان خود را به مدارس بفرستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها آموزش حضوری بازگشایی مدارس آموزش غیرحضوری کرونا در ایران مدیر آموزش و پرورش جهرم دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۸۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«زنگ عطار» در نیشابور نواخته شد/ اشعار عطار الگویی برای فرهنگ ایثار و شهادت

همزمان با ۲۵ فروردین سالروز بزرگداشت شیخ فریدالدین عطار نیشابوری، «زنگ عطار» با حضور علاقه‌مندان به شعر و ادب و مسوولان این شهرستان در دبیرستان نمونه عطار نیشابوری نواخته شد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، معاون استاندار و فرماندار ویژه نیشابور روز شنبه در این مراسم اظهار کرد: فرهنگ ایثار و شهادت در رفتار و اشعار عطار قابل الگو پذیری است.

مهدی دونده افزود: ایران زمین مهد فرهنگ و تمدن است و باید همیشه نسبت به معرفی عرفا و بزرگان این خطه اهتمام داشته باشیم.

معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش نیشابور نیز اظهار کرد: بسیار خرسندیم که در راستای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش نیشابور در ساحت‌های مختلف تربیتی گام برداشته ایم.

سید مهدی قاضی اضافه کرد: جشنواره بر بال سیمرغ و تجلیل از ۳۰ دانش آموز برتر دوره ابتدایی، برگزاری مسابقه تا سیمرغ بین دانش آموزان متوسطه و اجرای آن در سطح استان و نواخته شدن زنگ عطار نیشابور در دبیرستان نمونه عطار از مهم‌ترین برنامه‌های اجرا شده در این روز ملی است.

وی ادامه داد: یکی از اهداف مهم آموزش و پرورش نیشابور، انگیزه بخشی و توجه به توانمندی‌های دانش آموزان است و تلاش شده برنامه‌های مهم روز ملی عطار نیز توسط دانش آموزان اجرا شود.

در این مراسم خوانش غزلیات عطار، سخنرانی و اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری توسط استادان و دانش آموزان اجرا شد.

دیگر خبرها

  • دانش آموزان ۱۱ شهرستان فارس، امروز غیر حضوری آموزش می‌بینند
  • توزیع شیر رایگان در مدارس استان مرکزی
  • تمدید مهلت ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی تا ۳۱ فروردین
  • نشست شورای همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش هرمزگان
  • احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی مدارس
  • آموزش و پرورش به مشکلات معلمان مدارس استثنایی توجه کند
  • تغییر زمان آغاز سال تحصیلی مدارس کشور
  • باید شنوای حرف دل دانش آموزان باشیم/ برنامه ریزی پنهان در مدارس مخرب است
  • برنامه ریزی پنهان در مدارس مخرب است
  • «زنگ عطار» در نیشابور نواخته شد/ اشعار عطار الگویی برای فرهنگ ایثار و شهادت