Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیرهلاکویی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: در طرح امانت دهی کتاب مانند فروشگاه های برخط( آنلاین) ، اعضای کتابخانه های عمومی با انتخاب کتاب مورد نیاز خود از نرم‌افزار گنجینه مرکزی، درخواست خود را ثبت می کنند و کتاب از طریق پست به منزل یا محل کارشان می رسد.
وی اضافه کرد: تعاملات ارتباط بین نرم افزار کتابخانه عمومی و شرکت پست در حال پیگیری است که با تامین اعتبار مورد نیاز برای انجام فرآیند پستی این اقدام عملیاتی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: بر اساس مطالعات صورت گرفته و برآورد هزینه ها باید سالانه پنج میلیارد ریال به این طرح اختصاص پیدا کند تا ارسال و مراسلات انجام شود.

وی با بیان اینکه بخشی از هزینه پستی بر عهده مردم است، تصریح کرد: سهم مردم در تامین هزینه های پستی را در این طرح کاهش داده‌ایم تا گرایش به امر مطالعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی محقق شود.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی اصفهان با بیان اینکه نرم افزار امانت دهی آنلاین کتاب آماده شده است، خاطرنشان کرد: ایجاد ارتباط بین این سامانه و سیستم های شرکت پست در حال انجام است تا با تامین اعتبار دولتی این کار به سرانجام برسد.

وی با اشاره به وجود ۴۵ میلیون جلد کتاب در بانک اطلاعاتی سامانه نهادهای کتابخانه های عمومی کشور، گفت: با اجرای طرح امانت‌دهی کتاب، امکان استفاده از کلیه کتاب‌های این گنجینه فراهم می شود.

هلاکویی اجرای این طرح را در توسعه عدالت فرهنگی و دسترسی آسان به کتاب موثر دانست و اظهارداشت: به دلیل کمبود محیط کتابخانه ای در استان اصفهان چنین اقدامی قادر به رفع بخش زیادی از این مشکل است.

وی راه اندازی کتابخانه سیار را از دیگر اقدامات پیش رو برای تسهیل دسترسی مردم به کتاب و خدمات نهاد کتابخانه ای اعلام کرد و افزود: خودرو مورد نیاز باید توسط منابع شهرستانی تامین و کتاب آن توسط نهاد کتابخانه های عمومی تامین می شود.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی اصفهان اضافه کرد: در زمان حاضر شهرضا با راه اندازی ۲ کتابخانه سیار پیشگام شده و مقدمات آن در شهرستان‌های ورزنه، کوهپایه، اردستان، کاشان و نجف آباد در حال انجام است.

وی از کمبود سرانه کتاب و محیط کتابخانه ای در استان خبر داد و اظهار داشت: سرانه محیط مطالعه از هر ۱۰۰ نفر بیش از سه متر و سرانه کتاب برای هر نفر کمتر از یک کتاب در استان اصفهان است در حالی که بر اساس افق ۱۴۰۴ باید سرانه محیطی به هشت متر و سرانه کتاب به چهار جلد برای هر نفر برسد.

هلاکویی اجرای طرح های جدید مثل کتابخانه سیار و امامت دهی پستی را گامی در جبران کمبودهای این حوزه بیان کرد.

به گزارش ایرنا، استان اصفهان ۳۱۰ باب کتابخانه عمومی دارد که ۱۰۰ باب آن به صورت مشارکتی با دیگر سازمان ها از جمله شهرداری‌ها راه اندازی شده  که تعداد اعضای این مراکز ۱۸۰ هزار نفر به صورت فعال است.

برچسب‌ها شرکت ملی پست ایران اصفهان کتاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت ملی پست ایران اصفهان کتاب شرکت ملی پست ایران اصفهان کتاب کتابخانه های عمومی امانت دهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۸۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۳۵۰ میلیارد ریال زکات فطریه در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، جمال شیبه بیان کرد: پایگاه‌های کمیته امداد برای جمع‌آوری زکات فطریه امسال در مساجد، مصلی‌ها و مراکز نیکوکاری مستقر بودند.

وی گفت: زکات فطریه جمع‌آوری شده به حساب نیازمندان واقعی واریز می‌شود و فطریه در همان محلی که جمع‌آوری شده اهدا خواهد شد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان ادامه داد: زکات فطریه جمع آوری شده صرف پرداخت هزینه‌های درمان، سبد معیشتی، جهیزیه، مسکن و کمک هزینه تحصیلی می‌شود.

کمیته امداد به عنوان دبیرخانه جمع‌آوری زکات فطریه وظیفه ثبت مبالغ پرداخت شده را دارد.

۳۰۰ هزار نفر در خوزستان زیر پوشش کمیته امداد هستند.

دیگر خبرها

  • کتابخانه سیار و تلفنی آستان قدس رضوی؛ امیدبخش کتابدوستان کشور
  • تولید سالانه ۳۵۰۰ تن قارچ خوراکی در آذربایجان‌غربی
  • ‌نشست جنگ و صلح از منظر سعدی در شیراز برگزار می‌شود
  • بازگشت چند کتاب کمیاب به کتابخانه تربیت تبریز
  • اهدای کتابخانه شخصی به کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر
  • تهاجم فرهنگی سابقه ۲۰۰ ساله دارد/ راه‌اندازی کتابخانه عمومی «اقتصاد و فرهنگ»
  • تشکیل باشگاه کتابخوانی در ۱۲ باب از کتابخانه‌های کانون مساجد زنجان
  • اهدای ۵۰۰ جلد کتاب با‌ارزش به کتابخانه‌های عمومی بوشهر
  • پرداخت ۳۵۰ میلیارد ریال زکات فطریه در خوزستان
  • «تاریخ طب در ایران» معرفی و بررسی می‌شود