Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-23@08:34:10 GMT

روابط روسیه و آمریکا به سطح بحرانی رسیده است

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۸۹۳۱۰

روابط روسیه و آمریکا به سطح بحرانی رسیده است

وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای هشدار داد: روابط روسیه و آمریکا به سطح بحرانی رسیده است و واشنگتن مقصر آن است.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه روسیه امروز جمعه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: اظهارات دبیرکل ناتو درباره آمادگی برای پیوستن فنلاند و سوئد به این ائتلاف، تلاشی برای اعمال فشار بر کشورهای دوست مسکو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه روسیه در این خصوص آمده است: مسکو این حق را برای خود محفوظ می دارد که بسته به واکنش ایالات متحده و ناتو به پیشنهادات مسکو، اقداماتی را برای امنیت خود برنامه ریزی کند.

بیانیه مذکور در ادامه می افزاید: روابط روسیه و آمریکا به سطح بحرانی خطرناکی رسیده است و واشنگتن مسبب آن است. بهره برداری نظامی ناتو از خاک اوکراین و فعالیت تهاجمی این ائتلاف در جناح شرقی مطلقا غیرقابل قبول است.

وزارت خارجه روسیه اضافه کرد: در صورت عدم تغییر سیاست آمریکا، در چارچوب بازدارندگی متقابل، قاطعانه در برابر اقدامات خصمانه این کشور خواهیم ایستاد.

در همین رابطه، «سانا مارین» نخست وزیر فنلاند پیشتر در مصاحبه ای اعلام کرد که این کشور قصد ندارد در آینده ای نزدیک عضو ائتلاف سازمان پیمان آتلانتیک شمالی موسوم به «ناتو» شود.

وی افزود که بسیار نامحتمل است که فنلاند در دوران نخست وزیری وی بخواهد عضو ائتلاف ناتو شود.

نتایج یک نظرسنجی در فنلاند نشان داد که ٤٢ درصد از مردم این کشور مخالف پیوستن به ناتو هستند.

نظرسنجی انجام شده توسط روزنامه «هلسینگن سانومان» نشان می‌دهد که نسبت مخالفان پیوستن به ناتو کاهش یافته است. پیش از این ٥٠ درصد مردم فنلاند مخالف پیوستن کشورشان به ناتو بودند.

گفتنی است که «ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) پیش از این گفته بود که درهای ناتو به روی فنلاند و سوئد باز است و در صورت درخواست این دو کشور ممکن است الحاق آنها به ناتو به سرعت انجام بگیرد.

مسئله گسترش ناتو به شرق اروپا و همچنین احتمال عضویت کشورهای یادشده در حالی مطرح می شود که تنش ها بین روسیه و ناتو و آمریکا بر سر اوکراین بالا گرفته است.

عضویت اوکراین در ناتو و عدم گسترش این ائتلاف به شرق اروپا از خطوط قرمز مطرح شده کرملین است.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت ناتو روسیه اوکراین سوئد آمریکا خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت وزارت خارجه روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۹۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاور ناتو: غرب نمی‌داند چگونه به درگیری در اوکراین پایان دهد

به گزارش قدس آنلاین، «ژاک بو» افسر سابق اطلاعات سوئیس، مشاور ناتو و سرهنگ بازنشسته نیروهای مسلح سوئیس عنوان کرد: غرب و اوکراین استراتژی خروج (از بحران) ندارند. علاوه بر این، برخی از خود توهم‌ها باور دارند که اوکراین هنوز هم می‌تواند برنده شود.

به نقل از پراودا، این سرهنگ بازنشسته نیروهای مسلح سوئیس معتقد است در مراحل اولیه درگیری اوکراین، نمایندگان غرب متقاعد شده بودند که سیاست تحریم‌های غرب، روسیه را «بشکند.»

وی تأکید کرد وضعیت در خط مقدم برای نیروهای اوکراینی روزبه‌روز اسفناک‌تر می‌شود و ارتش روسیه به نوبه خود گام‌به‌گام پیشروی می‌کند.

پیش‌ از این، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا گفته بود تاخیر کنگره آمریکا در ارائه کمک‌های مالی و نظامی به کی‌یف می‌تواند هزینه سنگینی برای اوکراین داشته باشد. در همین حال صادرات نفت روسیه به چین در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴، ۱۳ درصد افزایش‌ یافته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • هواپیما‌های ائتلاف آمریکایی ۱۴ بار در روز حریم هوایی سوریه را نقض کردند
  • اعلام آمادگی لهستان برای استقرار تسلیحات هسته‌ای در خاک خود
  • روسیه: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار خواهیم داد
  • بلینکن با دعوت وزیر خارجه چین راهی پکن می‌شود
  • آمادگی لهستان برای استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در این کشور
  • ادعای رئیس‌جمهوری لهستان درباره راهبرد آتی روسیه
  • وزرای امور خارجه ایران و فنلاند خواستار ارتقاء روابط دو کشور شدند
  • اندیشکده آمریکایی: روسیه خود را برای جنگ با ناتو آماده می‌کند
  • ادعای مهم اندیشکده آمریکایی؛ روسیه خود را برای یک جنگ بزرگ آماده می‌کند
  • مشاور ناتو: غرب نمی‌داند چگونه به درگیری در اوکراین پایان دهد