Web Analytics Made Easy - Statcounter

  مدیرکل هواشناسی استان کردستان اعلام کرد: در شبانه روز گذشته، شهر بابارشانی بیجار با ۳۰درجه زیر صفر سردترین شهر کشور شد.

به گزارش  تسنیم، رحیم صدیقی در رابطه با آخرین وضعیت آب‌ و هوای کردستان اظهار داشت: در شبانه‌روز گذشته، تاکنون بابارشانی بیجار با ۳۰درجه زیر صفر سردترین شهر کشور، و سنندج نیز با ۲۵درجه زیر صفر رکود ۵۰ ساله سرما در استان کردستان را شکست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دمای فعلی شهر سنندج نسبت به ۵۰سال گذشته بی‌سابقه بود، چرا که در طول این چند سال در سخت‌ترین شرایط به ۲۰درجه زیر صفر هم نرسید.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان به خلاصه وضعیت ایستگاه‌های هواشناسی پرداخت و خاطرنشان کرد: در شبانه‌روز گذشته دمای هوا در بابارشانی ۳۰-، سقز ۲۷.۷-، مریوان ۲۵.۲-، سنندج ۲۵-، دیواندره ۲۴.۵-، هزارکانیان ۲۴.۲-، دهگلان ۲۳.۷-، کامیاران ۲۰.۷-، یاسوکند ۱۹.۳-، سروآباد ۱۹.۲-، قاملو ۱۹.۱-، زرینه ۱۷.۴-، بهارستان ۱۵.۵-، آویهنگ ۱۵-، بیجار ۱۴.۲-، قروه ۱۲.۲- و بانه ۱۳.۱- ثبت شده است.

وی از بارش باران و برف سنگین و کاهش ۱۰ تا ۱۲ درجه‌ای دما در برخی مناطق استان خبر داد و گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی حاکی از آن است که سامانه جدید بارشی از سمت بانه وارد آسمان استان شده و بارش‌ها تا پنجنشبه‌شب هفته جاری ادامه خواهد داشت.

صدیقی بیان کرد: بارش ۶۰سانتی‌متری برف در شهر مریوان، بارش ۳۰ سانتی‌متری برف در سنندج و ارتفاعات پیش‌بینی شده است.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان با ابراز خرسندی از بارش‌های اخیر عنوان کرد: متوسط بارش‌ها در استان تاکنون ۱۸۰ میلی‌متر بوده که نسبت به ۳۰سال گذشته یک درصد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲درصد افزایش داشته است.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۹۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دمای هوای خراسان رضوی خنک می‌شود

آذر رضایی پور کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: این کاهش نسبی دما به دلیل ورود یک سامانه بارشی است که اوایل هفته آینده استان را فرا می‌گیرد.

او افزود: هم اکنون کاهش دما از نیمه شمالی خراسان رضوی آغاز شده است و از عصر امروز دیگر نقاط را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد و تا پایان هفته دمای هوا نسبت به امروز بین سه تا هفت درجه کاهش خواهد یافت.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: افزایش شدت وزش باد در نواحی بادخیز و بارش‌های رگباری در ارتفاعات از دیگر پدیده‌های جوی استان است که تا پایان هفته در استان وجود خواهد داشت.

رضایی پور بیان کرد: طی شبانه روز گذشته، فریمان با ۹ و سرخس با ۳۵ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط استان بوده اند و طی همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی ۱۶ تا ۳۰ درجه را به ثبت رسانده است.

او تصریح کرد: دمای کنونی مشهد ۲۴ درجه است که طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی امروز بین ۱۳ تا ۲۵ درجه در نوسان خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • دمای هوای خراسان رضوی خنک می‌شود
  • آفتاب بر گستره آبادان و خرمشهر
  • پیش بینی فعالیت توده هوای ناپایدار در جو خراسان جنوبی
  • رشد ۵ درجه‌ای گرما در آبادان و خرمشهر
  • صدور هشدار زرد هواشناسی در زنجان
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۲ و ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تداوم رگبار و رعدوبرق
  • دمای هوا در کربلا به ۴۰ درجه رسید
  • پیش بینی هواشناسی؛ تداوم رگبار و رعدوبرق در کشور/ کاهش دما در نوار شمالی
  • بارش پراکنده در خراسان جنوبی
  • اوج گیری رطوبت در اروند