Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سید سراج الدین تقوی ونکی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه ورامین طی سخنانی اظهار داشت: تقارن نماز جمعه این هفته با آغاز ماه هوشیاری و بیداری بهمن که سند افتخاری برای هر ایرانی می‌باشد در آغاز قرن جدید قطعاً به این معناست که در گام دوم انقلاب ما جهادی و پویاتر در هر عرصه‌ای باید عمل کنیم و مهر سند استقلال و آزادی را پر رنگ تر از سال گذشته به ارمغان بیاوریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تقوی ونکی در ادامه افزود: سرزمین ایران دارای مساحتی بالغ بر ۱۶۴ میلیون هکتار می‌باشد که بیش از ۵۱ میلیون هکتار آن از اراضی خوب و با استعداد برای تولید محصولات کشاورزی است تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی به دلیل سیاست‌های نادرست رژیم پهلوی، کشاورزی کشور با ورشکستگی روبرو بود بسیاری از محصولات استراتژیک کشاورزی نظیر گندم و برنج از خارج وارد می‌شد و کسری فزاینده مواد غذایی به تورم قیمت این مواد در داخل کشور منجر شده بود.

وی در ادامه گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، به رغم مشکلات بسیاری که کشور در سال‌های نخست با آن روبرو بود نظیر آشوب‌های گروه‌های ضد انقلاب، تحریم‌های اقتصادی ایران توسط غرب و نیز جنگ تحمیلی هشت ساله رژیم بعثی عراق علیه ایران، بخش کشاورزی همواره یکی از بخش‌های اقتصادی مورد توجه دولتمردان جمهوری اسلامی ایران بوده است به گونه‌ای که امروزه بالغ بر ۹۰ درصد از نیاز کشور به محصولات کشاورزی در داخل تأمین می‌شود پس از پیروزی انقلاب اسلامی و به دنبال تأکیدات بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره)، مبنی بر ضرورت خودکفایی کشور در زمینه محصولات استراتژیک نظیر گندم، برنج و جو، حرکت‌های قابل توجهی در راستای تولید این محصولات صورت گرفته است مثلاً در زمینه گندم، با سرمایه گذاریهای مناسب انجام شده، میزان تولید آن نسبت به قبل از انقلاب اسلامی ۳ برابر شده و حتی امروز شاهد آن هستیم که روستاهای ما تأمین کننده غذای دیگر کشورها می‌باشد.

بخشدار ورامین در ادامه بیان داشت: در زمینه فعالیت‌های توسعه روستایی نیز پیشرفت‌های خوبی در کشور صورت گرفته است به گونه‌ای که پس از پیروزی انقلاب اسلامی میزان برخورداری جمعیت روستایی کشور از نعمت برق به بالاتر از ۹۸ درصد رسیده و به بیش از ۵۱ هزار روستا برق رسانی صورت گرفته است در حالی که قبل از پیروزی انقلاب فقط ۲۳۶۰ روستا در کشور دارای برق بوده اند.

تقوی ونکی گفت: میزان برخورداری جمعیت روستایی از آب آشامیدنی از حدود ۲۱ درصد در سال ۱۳۵۵ به بیش از ۸۱ درصد در سال ۱۳۸۵ افزایش یافته است. همچنین طول راه‌های روستایی در سال ۱۳۵۵ حدود ۲۶ هزار کیلومتر راه از نوع جاده خاکی بوده که هم اکنون شاهد هستیم کمتر روستایی هست که راه‌های مواصلاتی نداشته باشد.

بخشدار مرکزی ورامین در ادامه اظهار داشت: نرخ باسوادی روستاییان نیز از حدود ۳۰ درصد قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به بالاتر از ۷۵ درصد در سال گذشته افزایش داشته و بر اساس گزارش مؤسسات بین المللی، دسترسی روستاییان کشور به مراقبت‌های اولیه بهداشتی پس از پیروزی انقلاب به بالای ۹۰ درصد افزایش یافته است.

نماینده عالی دولت در بخش مرکزی ورامین در ادامه گزارشی از میزان توسعه و رشد روستایی در بخش مرکزی تصریح کرد: در مجموعه بخش مرکزی ورامین، با توجه به اشتغال زایی و ایجاد دستاوردهای روستایی نمایشگاهی را با نام ((نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی در بخش مرکزی ورامین)) در سالن ورزشی امرآباد برگزار خواهیم کرد که در این نمایشگاه دستاوردهای مختلفی در زمینه‌های مختلف به نمایش گذاشته خواهد شد که شهروندان می‌توانند ضمن بازدید از این نمایشگاه، برخی نیازهای خود را در این نمایشگاه تأمین کرده و محصولات غرفه داران را با قیمتی مناسب و بدون واسطه تهیه نمایند.

کد خبر 5405299

منبع: مهر

کلیدواژه: ورامین بخشداری دستاوردهای انقلاب اسلامی بارش برف برف و کولاک بوشهر کرمانشاه برف روبی ویروس کرونا سیل کرمان سیل هرمزگان امداد رسانی برف و یخبندان تعطیلی مدارس راهداری اردبیل پیروزی انقلاب اسلامی پس از پیروزی انقلاب مرکزی ورامین بخش مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۹۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات مردم ورامین در دفاع از مردم مظلوم غزه

مسئول ستاد مراسم و مناسبت‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ورامین از تدارک ویژه مردم دیار ۱۵ خرداد برای برگزاری تظاهرات جمعه خشم در دفاع از مردم مظلوم غزه خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ورامین، سیدمحمدحسن محمودی مسئول ستاد مراسم و مناسبت‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ورامین ظهر امروز در جمع خبرنگاران با محکومیت جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در غزه به‌ویژه حادثه اخیر بیمارستان شفا اظهار داشت: حادثه دردناک بیمارستان شفا قلب هر انسانی را به درد آورده و بار دیگر خوی حیوانی رژیم صهیونیستی را به نمایش درآورده است.

وی افزود: سکوت خفت‌بار برخی سران کشورهای اسلامی و نهادهای به‌ظاهر بی‌طرف بین‌المللی مایه شرم است و این حوادث به‌خوبی ماهیت جریان‌های مختلف را برای مردم جهان روشن کرده است.

مسئول ستاد مراسم و مناسبت‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان ورامین از تدارک ویژه مردم دیار 15 خرداد برای برگزاری تظاهرات جمعه خشم در دفاع از مردم مظلوم غزه خبر داد و گفت: مردم دیار 15 خرداد روز جمعه پس از اقامه نماز پرشکوه و دشمن‌شکن جمعه، در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و محکومیت جنایات رژیم اشغالگر قدس، مسیر مصلای صاحب‌الزمان(عج) به سوی گلزار شهدای امامزاده سید فتح الله(ع) ورامین را راهپیمایی خواهند کرد.

محمودی ادامه داد: برپایی ایستگاه‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای حمایت از مردم غزه، راه‌اندازی پویش حمایت از مردم فلسطین، فضاسازی نماز جمعه شهرستان ورامین از بخش‌های دیگر این برنامه خواهد بود.

درخواست علمای یمن از امت اسلامی درباره غزه

مسئول ستاد مراسم و مناسبت‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ورامین متذکر شد: همچنین در نماز جمعه این هفته شهرستان ورامین و در آستانه روز 12 فروردین، روز جمهوری اسلامی ایران، پرچم مقدس جمهوری اسلامی در میان نمازگزاران توزیع و برنامه‌های فرهنگی متعددی پیش‌بینی و اجرایی خواهد شد.

محمودی در پایان سخنان خود از عموم مردم ولایتمدار ورامین دعوت کرد که با حضور خود در راهپیمایی روز جمعه، بار دیگر پیوند عمیق خود را با مردم مظلوم فلسطین نشان دهند.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • رهبر انقلاب: ایستادگی مردم غزه،یک پدیده الهی است
  • رهبر انقلاب: رژیم صهیونیستی قادر به شکست نیروهای مقاومت نیست
  • رهبر انقلاب: غزه تا این لحظه پیروز اصلی میدان است / رژیم صهیونیستی قادر به شکست نیروهای مقاومت نیست
  • رهبر انقلاب: غزه، تا این لحظه پیروز اصلی میدان است
  • رهبر انقلاب: غزه، تا این لحظه پیروز اصلی میدان است/ رژیم صهیونیستی قادر به مقابله با نیروهای مقاومت و شکست آنها نیست
  • برپایی نمایشگاه میش مرغ در بوکان
  • نمایشگاه قرآن فرصتی برای اجرای مطالبات رهبر انقلاب است
  • برنامه های ۱۲ فروردین در ورامین تشریح شد
  • تظاهرات مردم ورامین در دفاع از مردم مظلوم غزه
  • برپایی نمایشگاه آثار نگارگری استاد بدر السماء در اصفهان + فیلم