Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمان افزود: استقلال سیاسی کشور از همان آغاز انقلاب تاکنون مثال زدنی است و ما باید به آن ببالیم.

وی ادامه داد: امروز ایران کشوری است که خود حرف می زند و متناسب با خواسته ابرقدرت ها، خواسته و صحبت های خود را تنظیم نمی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه کرمان خاطرنشان کرد: خیرات و برکات ولایت فقیه را در سال های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به طور کامل حس می کنیم و می بینیم؛ کشوری که امروز در حوزه های مختلف، استقلال به معنی واقعی کلمه را به دست آورده در بعضی جاها اگر خدشه ای وجود دارد، به معنی نداشتن توان مستقل شدن نیست اما بدخواهان ‌نظام از یک طرف و سهل انگاری ها از درون از طرف دیگر این فرصت را برای ما کامل فراهم نکرده است.

وی تصریح کرد: امروز به برکت نیروهای مسلح توانستیم کشور مستقل و مقتدر در صحنه داشته باشیم به طوری که ابرقدرت ها از قدرت نظامی ما هراس دارند.

وی ادامه داد: در استقلال فرهنگی نیز آنقدر مبانی دینی ما قوی است که ضعف ندارد و اگر هم ضعفی هست در حوزه عملیات است و استقلال فرهنگی مهمترین استقلال برای یک کشور است.
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی تاکید کرد: استقلال سیاسی، فرهنگی، نظامی و اقتصادی زمانی مفهوم کامل خود را پیدا می کند که تحت زعامت استقلال فرهنگی باشد.

وی تصریح کرد: در بخش استقلال اقتصادی دچار مشکلاتی هستیم که باید دولت جدید و ریاست جمهوری را کمک کنیم زیرا دولت ۲ آهنگ جدید در استقلال اقتصادی آغاز کرده که یکی رفع تحریم ها است اما فقط به آن بسنده نکرده و ظرفیت های اقتصادی و همسایگان همه را به کار می گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان ادامه داد: سفرهای هیات های عالی رتبه کشور در دولت جدید در همین راستا انجام می شود و رسانه های بیگانه از دستاوردهای این سفرها هراسان هستند و تلاش می کنند آن را کوچک و ذهن ما را مدیریت کنند تا مأیوس شویم که باید در این راستا مواظب کنیم.

 امام جمعه کرمان با اشاره به وقوع سیل و مدیریت بحران در جنوب استان از مسئول اجرایی استان، سپاه و بسیج، گروه های جهادی و مردم قدردانی و تأکید کرد: کمک ها به صورت جدی به این منطقه گسیل شود.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی همچنین به سالروز رحلت حاج شیخ عباس قمی به عنوان عالمی مقدس اشاره کرد و با گرامیداشت یاد شیخ الفقها، شیخ مرتضی انصاری گفت: همه طلبه ها و روحانیت باید شیخ انصاری را شاگردی کنند چون در علم فقه و اصول دو کتاب بسیار ذی قیمت نوشته که با کمال احترام و تکریم این ۲ سالگرد را ارج می نهیم.

وی ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و فرزند عزیزشان حضرت امام خمینی (ره) و نیز بزرگداشت روز زن؛ نقش حضرت زهرا (س) در توصیه پیامبر اکرم (ص) در خصوص قرآن و عترت افزود: در بخش عترت، نقش حضرت زهرا به عنوان ام الائمه نقش بی بدیل و بی نظیری است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان کرمان ادامه داد: قرآن که یکی از دیگر وجه های هدایت جامعه است و بیست و سه سال رسالت پیامبر صرف تبیین و تفسیر آن شد؛ همان کتابی است که قرآن در توضیح آن فرمود نوری است که همه موحدان با این کتاب نورانی می شوند؛ هر چه به دستورات آن بیشتر عمل کرده و هر چه گزاره های آن را در زندگی عمل کنیم نورانی تر می شویم.

وی ادامه داد: در کنار این قرآن عترت و ائمه اطهار (ع) هستند و حضرت زهرا (س) بسترساز عملیاتی شدن عترت در جامعه و ام الائمه و امامت ‌و ولایت که تکمیل کننده نبوت و رسالت هستند آن که سهم او در این بستر مهم را فراهم کرده و هم در جامعه که دخت نبی مکرم اسلام و هم در رفتاری که از خود فاطمه زهرا شاهدیم زهرا سلام الله علیها است.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی گفت: سال ها از سالگرد درس تاریخ ساز امام در حوزه علمیه قوی و قَدَر نجف می گذرد که امام تبیین ولایت فقیه با همه ابعاد و شئون را به درس خارج در نجف کشاند.

وی افزود: آن هم در منظر علمای بزرگ نظریه مترقی ولایت فقیه را به بهترین وجه ممکن طرح فرمودند که در دوران غیبت، فقیه جامع عادل و الشرایط است که امامت جامعه را به عهده دارد و این نظریه مترقی ولایت فقیه را نه تنها امام به خوبی تبیین کرد بلکه با انقلاب شکوهمند اسلامی عملیاتی کردن این طرح مترقی را در یک تابلوی تمام نما در معرض دید همه قرار داد.
 

برچسب‌ها کرمان شورای سیاست گذاری ائمه جمعه امام جمعه کرمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان شورای سیاست گذاری ائمه جمعه امام جمعه کرمان کرمان شورای سیاست گذاری ائمه جمعه امام جمعه کرمان علیدادی سلیمانی امام جمعه کرمان حجت الاسلام ولایت فقیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۹۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بازوی توانمند ولایت فقیه است

به گزارش جام جم آنلاین لرستان فرهاد زیویار به مناسبت فرا رسیدن دوم اردیبهشت ماه، سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیام تبریکی صادر کرد.
متن پیام استاندار لرستان به شرح زیر است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا اسْتَطَعْتُم مِّن قُوَّةٍ وَمِن رِّبَاطِ الْخَیْلِ تُرْهِبُونَ (آیه ۶۰ سوره انفال)
دوم اردیبهشت‌ماه، سالروز تشکیل شجره طیبه‌ای است که نشان‌دهنده نگاه دوراندیش و حکیمانه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) در تأسیس نهاد مقدس سپاه پاسداران به عنوان یکی از نهادهای باصلابت مردمی و انقلابی در نظام جمهوری اسلامی ایران است.
سپاه پاسداران در سایه روحیه انقلابی و معنویتی که از سرچشمه جوشان دل منور و روح مصفای آن امام عزیز پیوسته می‌جوشید و بیش از همه، جوانان رزمنده و خالص سپاه و بسیج را سیراب می‌کرد، توانست در اولین گام اساسی خود نقش تعیین کننده‌ای در دفع  تجاوزات ایادی استکبار به کشور عزیزمان ایران اسلامی ایفا کند.
پاسداران جان برکف، در طول همه سال‌های بعد از دفاع مقدس نیز به عنوان حافظان امنیت و آسایش، تمام  تهدیدها را به جان خریدند و فتنه‌ها و توطئه‌های داخلی و خارجی را نقش بر آب ساخته‌اند و به بهای جان خود، نظام مقدس اسلامی را در کنار سایر نیروهای مسلح کشور از گزند آسیب‌ها، در امان نگه داشتند.
کارنامه پرثمر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همه عرصه‌های دفاعی و مقاومت، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، عمران، آبادانی و محرومیت‌زدایی، نشان‌دهنده جد و جهد این نیروی مردمی در راستای تحقق رسالت‌ بزرگی است که از بدو تأسیس  بر عهده گرفته  و با گذشت این سال‌ها، همچنان بر اجرای دقیق آن‌ تحت زعامت امامین انقلاب  اهتمام دارد.
 سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیش از چهار دهه‌ گذشته همواره به عنوان بازوی توانمند ولایت فقیه، در راستای اقتدار، امنیت و توسعه کشور  خوش درخشیده است.
وعده صادق و  اقدام عزتمندانه و مقتدرانه غیورمردان سپاه در حمله‌ موشکی  اخیر به اهداف نظامی رژیم غاصب صهیونیستی، بار دیگر باعث غرور و شعف ملت شریف ایران و مسلمانان جهان شد.
اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره‌ امام راحل(ره)، شهدای گرانقدر و خاصأ شهیدان پاسدار و سید شهدای مقاومت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به فرماندهی محترم سپاه حضرت ابوالفضل (ع) و پاسداران شریف و مخلص استان تبریک عرض نموده و امیدوارم با اتکال به خداوند متعال در راستای تحقق رسالت خویش تا آزادسازی قدس شریف، تحت فرماندهی حکیمانه‌ رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) همواره پیروز و سربلند باشید.

دیگر خبرها

  • هیات‌های ورزشی به حوزه فرهنگ ورود کنند
  • سپاه پاسداران بازوی توانمند ولایت‌فقیه
  • کشاورزی پیشران اقتصاد کشور است
  • امام جمعه رشت: بسیاری از مردمان دنیا امروز دلداده سپاه هستند
  • بسیاری از مردمان دنیا امروز دلداده سپاه هستند
  • امام جمعه رشت : بسیاری از مردمان دنیا امروز دلداده سپاه هستند
  • سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بازوی توانمند ولایت فقیه است
  • سپاه پاسداران به عنوان بازوان معنوی ولایت فقیه عمل می‌کند
  • دشمن، دل‌بسته‌ جنگ فرهنگی و ادراکی است
  • دشمن، دل‌بسته‌ی جنگ فرهنگی و ادراکی است