Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@06:53:57 GMT

توافق ایران با چین و روسیه توافق دو سر برد است

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۹۰۰۵۷

توافق ایران با چین و روسیه توافق دو سر برد است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام آیت نعمتی در خطبه‌های نماز جمعه به سفر رئیس جمهور به کشور روسیه و وزیر امور خارجه به کشور چین اشاره کرد و با بیان اینکه مقایسه روابط بین ایران، چین و روسیه با روابط ایران و آمریکا مقایسه درستی نیست، اظهار کرد: رابطه چین و روسیه با بر خلاف آمریکا، توافقات برد، برد برای طرفین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: مقایسه روابط بین ایران، چین و روسیه با روابط ایران و آمریکا مقایسه درستی نیست چراکه که آمریکا در نقشه روابط بین‌المللی خود با ایران سیاست مبتنی بر تنازع و تقابل را برگزیده که در ۴۳ سال گذشته شاهد اجرای آن بودیم اما رابطه چین و روسیه با ایران بر اساس آن نیست هرچند تفاوت‌هایی هم وجود دارد ولی آنچه مهم است، توافقات برد، برد برای طرفین است.

خطیب جمعه نیر یکی از دلایل اصلی تورم در کشور را بانک‌ها عنوان کرد و از بانکداران خواست تا از بنگاه‌داری دست کشیده و به سمت تقویت تولید در کشور حرکت کنند.

حجت الاسلام نعمتی با بیان اینکه مردم نباید جور ابر بدهکاران بانکی و اختلاس گران بکشند، تصریح کرد: بانک‌ها باید بر بد حساب‌ها و رانت خواران سخت گیری کرده و در ارائه تسهیلات به عموم مردم بکوشند.

وی در ادامه به مشکلات شهرستان نیر اشاره کرد و یادآور شد: اگر ۵ مصوبه‌ای که با حضور نماینده مردم نیر و مسئولین دستگاه‌های اجرایی تأیید شد، عملیاتی شود، شهرستان نیر در مسیر رشد و توسعه قرار خواهد گرفت.

امام جمعه نیر به حضور شهردار و رئیس شورای شهرستان نیر به همراه نایب رئیس مجلس در وزارت کشور اشاره کرد و گفت: این حضور نشان از مطالبه‌گری جدی و اثرگذاری آن بر مدیریت کشور و توسعه‌ی شهرستان است.

وی خواستار انتصاب افراد بومی در مسئولیت‌ها و مدیریت‌ها شد و گفت: مسئول غیربومی، جوابگو نیست.

حجت‌الاسلام نعمتی امام همچنین به شرایط آب و هوایی حاکم بر شهرستان نیر اشاره و اذعان کرد: ضمن شکرگذاری از درگاه الهی بابت نزول رحمت خود به کشور به ویژه استان اردبیل که گریبانگیر خشکسالی بود، اقدامات خودجوش مردمی در گره گشایی از زندگی مردم در وضعیت کنونی که پدیده‌ای طبیعی است ستودنی است.

وی به برودت هوا و قفل ۵۰ روستای شهرستان نیر اشاره کرد وگفت: در این چند روز بیش از ۵۰ روستای شهرستان نیر، روزی ۵ بار قفل می‌شدند در حالیکه مردم برای حل معیشت خود در مشکل بودند این جوانان و گروه‌های جهادی بومی بودند که با بسیج امکانات موجود به داد مردم رسیدن و حداقل این تلاش‌ها از طریق رسانه استانی منعکس می‌شد چراکه این انتظار به حق مردمی شهرستان است و باید گفته شود.

وی از عوامل راهداری شهرستان، هلال احمر، نیروی انتظامی، پلیس راه، بخشداری در راستای خدمت رسانی به مردم قدردانی کرد و گفت: مردم نیز به صورت خودجوش از مسافرین گرفتار در برف و کولاک پذیرایی کرده و به افرادی که نمی‌شناختند در منازل خود اسکان دادند که این روحیه که برگرفته از تعالین سعادت بخش اسلام است، ستودنی است.

خطیب جمعه نیر به کمک‌های خیرین و مردم نیکوکار در دستگیری از هموطنان خود در مناطق محروم و محصور شده در برف و کولاک نیز اشاره کرد و گفت: ستاد اجرای فرمان حضرت امام (ره) در این راستا نقش مهمی ایفا کرد.

وی از ایثار نانوایان شهرستان نیر در این ایام قدردانی و عنوان کرد: کاش نهادهای دیگر نیز مانند ستاد اجرای فرمان امام (ره) و مردم خیر، وسط میدان بودند.

امام جمعه شهرستان نیر با بیان اینکه جوانان این شهرستان در این برهه از زمان خیلی خوب و انقلابی عمل کردند، افزود: اینها فرزندان گام دوم انقلابی هستند که با حضور جهادی و شبانه روزی خود در جامعه امیدآفرینی کردند.

حجت‌الاسلام نعمتی در ادامه سخنان خود به میلاد حضرت فاطمه زهرا روز زن و میلاد امام راحل اشاره کرد و گفت: مکتب فاطمی، جامع‌ترین و معتبرترین مکتب برای سعادت انسان‌ها است چراکه این مکتب، مکتبی است که در آن تربیت انسان و خانواده برای تربیت نسل مؤثر در جامعه برای جامعه سازی، نظام سازی و تمدن سازی مشهود است.

کد خبر 5405314

منبع: مهر

کلیدواژه: خطبه های نماز جمعه شهرستان نیر اردبیل روسیه ایران بارش برف برف و کولاک بوشهر کرمانشاه برف روبی ویروس کرونا سیل کرمان سیل هرمزگان امداد رسانی برف و یخبندان تعطیلی مدارس راهداری اردبیل چین و روسیه شهرستان نیر حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۰۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده صادق مبدأ امنیت شد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام اصغر رضوانی ظهر دوشنبه با حضور در آئین تکریم و معارفه فرماندهی انتظامی شهرستان دهاقان که با حضور مسئولان شهرستانی و استانی برگزار شد، اظهار داشت: امنیت نیاز مبرم و لازمه هر جامعه‌ای است و نیروی انتظامی در این زمینه نقش پر رنگ و به‌سزایی دارد.

وی افزود: افراد متحرک امنیت عامل ناامنی در هر جامعه‌ای هستند و ناامنی به مرور زمان در همه نقاط دیده می‌شود و خون دل‌ها خورده می‌شود تا امنیت در کشور حاکم می‌شود و نیروی انتظامی قطعاً حامی مردم و خاک کشور است.

امام جمعه دهاقان تصریح کرد: وقتی از امنیت صحبت می‌شود مرزها هم درگیر می‌شوند و حتی فراتر از مرزها، در سطح بین المللی را هم در بر دارد.

وی اذعان کرد: ما باید بتوانیم به اسرائیل حمله کنیم و قدرت و توان مقابله با آن را داشته باشیم و تاقبل از عملیات وعده صادق احساس می‌کردیم با کمبودی مواجه هستیم و یک جایی در کشور لنگ می‌زند و نتایج لازم به دست نمی‌آمد.

حجت الاسلام رضوانی وعده صادق را منشأ آرامش برشمرد و خاطر نشان کرد: با انجام وعده صادق سطح بزرک و عظیمی از امنیت در سطح کشور و حتی منطقه گسترده شد و آرامش و امنیت را به ارمغان آورد.

وی افزود: با اجرای وعده صادق ناامنی خنثی شد بنابراین باید قدرت نمایی در سطح بین‌المللی شهرها و منطقه داشته باشیم

امام جمعه شهرستان دهاقان وعده صادق را بسیار ضروری و لازم دانست و گفت: ما بایداز توان نظامی خود استفاده کنیم تا در سطح بین‌الملل تأثیر گذار باشیم و عملیات وعده صادق مبدأ امنیت شد.

حجت‌الاسلام رضوانی افزود:

کار در بین مردم با فعالیت در مرزها فرق دارد زیرا با مردم سر و کار دارد و نیروی انتظامی در زمینه اغتشاشات بسیار صبور بود رفتار منجر به پایداری نظام است، در برابر حق زیر دست بیدار باشید و احساس امنیت را در دل مردم به وجود آورید.

شایان ذکر است در این مراسم از زحمات اسماعیل پریشانی، فرمانده سابق انتظامی شهرستان دهاقان تقدیر به عمل آمد و علی ترکی به سمت فرمانده انتظامی شهرستان دهاقان منصوب شد.

کد خبر 6085410

دیگر خبرها

  • خودرو جایزه کم مصرفان برق/ توافق نفتی آمریکا و چین
  • صادرات خودرو به اوراسیا کلید می‌خورد
  • توافق ایران و پاکستان برای گسترش بیشتر همکاری‌های اقتصادی
  • توافق برای گسترش بیشتر همکاری‌های اقتصادی | مرز مشترک ۲ کشورباید «مرز صلح و دوستی» باشد
  • تهیه فهرستی از تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه صنایع پهپادی و موشکی ایران
  • توافق 4 کشور منطقه برای "راه توسعه" / اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق / مسیر ترانزیت جدید بدون ایران
  • استقبال ایران از توافق مرزی آذربایجان و ارمنستان
  • آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند
  • بلژیک: اروپا در آستانه توافق بر سر دارایی های خارجی روسیه است
  • وعده صادق مبدأ امنیت شد