Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان - در چارچوب دیدار‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، تیم ملی فوتبال کشورمان با عراق و امارات به ترتیب در تاریخ ۲۷ ژانویه و ۱ فوریه (۷ و ۱۲ بهمن) در ورزشگاه آزادی رقابت خواهد کرد.

شرایط تیم ملی فوتبال ایران در ۲ سال اخیر چگونه بوده است؟

در ۲ سال گذشته شرایط ما خوب نبود، اما در هر حال شرایط خیلی خوب پیش رفت و مسئله روانی را خیلی خوب مدیریت کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این ۲ سال ما را دست کم گرفتند، اما گوش ما بدهکار نبود، کار خودمان را انجام دادیم و الان یک قدم کوچک تا جام جهانی داریم. می‌خواهم که برخی فکر نکنند کار تمام شده و موضوع را ساده بگیرند، در این ۲ سال کار‌ها راحت انجام نشده است.

در این چند سال تماشاگران به ورزشگاه نیامدند، نظر شما در ۲ بازی بعدی تیم ملی و حضور تماشاگران در ورزشگاه چیست؟

موضوع بسته شدن ورزشگاه‌ها به دلیل شیوع کرونا برای همه سخت است و نمی‌توانستیم شادی مردم را ببینیم. فوتبال بدون تماشاگران بی‌معنی است و این موضوع زمانی تاثیر بیشتری پیدا می‌کند که شما به عنوان بازیکن و یا سرمربی روی نیمکت تیم ملی حضور دارید. امیدوارم با حضور تماشاگران این انگیزه را از آن‌ها بگیریم.

چرا با برگزاری بازی استقلال مخالفت شد؟

مسئله مخالفت نبود، بلکه این بود که چند روز پیش شنیدم آن‌ها ۱۷ بازیکن کرونایی دارند و من نمی‌توانم از آن‌ها در اردوی تیم ملی استفاده کنم، اما بعد خبر آمد که بازی قرار است برگزار شود و این برای من تعجب انگیز بود که چطور من نمی‌توانم این بازیکنان را به تیم ملی دعوت کنم، اما درست همزمان با فیفادی قرار است بازی استقلال در لیگ برگزار شود.

تصمیم شما در مورد بازیکنانی که اردوی تیم ملی را از دست می‌دهند، چیست؟

اگر چنین مشکلی پیش بیاید، بازیکنان جایگزین می‌شوند. اکنون بازیکنان استقلال هستند و دغدغه‌ای که من دارم، در مورد بازیکنان دیگر هم هست. امیدوارم آن‌ها با صحت و سلامت به اردوی ما برسند. چند روز پیش با پزشکان تیم پروتکل‌های محکمی را تدوین کردیم تا مشکلی رخ ندهد.

در صورت پیروزی در ۲ دیدار پیش رو، دیدار‌های بعدی ما تدارکاتی خواهد بود؟‌
نمی‌شود به چشم بازی تدارکاتی به آن‌ها نگاه کرد، همیشه در تیم ملی باید انگیزه‌های جدیدی برای خودمان پیدا کنیم. مسئولیت سنگینی بر دوش ماست و ما نماینده ملت و کشور هستیم. بازیکن در خط هافبک و دفاع کم داریم. فکر می‌کنم جای چند بازیکن در تیم خالی است.

عملکرد شما در تیم ملی چگونه بوده است؟ خودتان انتظار کسب این نتایج خوب را داشتید؟

به کاری که انجام می‌دهم، باور و اعتقاد دارم. من تنها نقشی در این نتایج ندارم و این کار گروهی بوده که همه در آن نقش داشتند. حقیقتش را بگویم این موضوع برای من چندان معنادار نیست. چیزی که برای من اهمیت دارد این است که بازیکنان تیم ملی ذهنیت برنده دارند و با این ذهنیت به زمین پا می‌گذارند. هیچ ترسی از بازی دادن به بازیکنان جوان ندارم. بازیکن جوان نباید آرام در‌های تیم ملی را باز کند، بلکه باید آنقدر انرژی داشته باشند که در را بشکنند، یعنی خودشان را تحمیل کنند. من بین بازیکنان تفاوت قائل نمی‌شوم. قانون برای همه یکسان است. اولویت ما تیم است و همه باید در خدمت تیم باشند. ممکن است یک بازیکن فوق ستاره در یک بازی تعیین کننده باشد، ولی در نهایت تیم است که به جام جهانی صعود می‌کند نه بازیکن.

دلایل شما برای دعوت نکردن رضاییان و غفوری به اردوی تیم ملی چیست؟
من با نوع بازی این بازیکن مشکل دارم و مشکل دیگری با آن‌ها ندارم. این یک تصمیم حرفه‌ای است و من پای حرف خود می‌ایستم. بازیکنان روی نیمکت هم برای من مهم هستند و به شما احساس امنیت بالایی می‌دهند و در موقعیت بسیار مناسب به کمک شما می‌آیند. من قدردان مجید حسینی هستم. مجید حسینی در این ۲ سال در تیم ملی بازی نکرد، اما از تمام توان خود استفاده می‌کند.
انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فدراسیون فوتبال اخبار ورزشی برای من تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۰۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پورموسوی: ساعت‌ها برای جذب بازیکن‌خارجی وقت گذاشتیم

به گزارش "ورزش سه"، سیروس پورموسوی امروز در نشست خبری پیش از دیدار با گل‌گهر سیرجان حاضر شد و گفت: ابتدا از باشگاه گل‌گهر سیرجان بابت میهمان‌نوازی‌شان تشکر می‌کنم. قبل از اینکه وارد بحث بازی فردا شویم باید بگویم اعتقادم این است که هر دو تیم استقلال خوزستان و گل‌گهر علی‌رغم نمایش و فوتبال زیبایی که در این فصل ارائه دادند، جایگاهی درخور نوع فوتبال‌شان به دست نیاورده‌اند؛ یک بخشی از این موضوع به بدشانسی‌هایی برمی‌گردد که گریبان‌گیر دو تیم بوده است.

وی افزود: البته موارد دیگری هم وجود دارد که خارج از این جلسه است و باعث شد که گل‌گهر با وجود پتانسیل و امکانات و شرایط خوبی که در یوی دو فصل گذشته داشته، نتواند جزء مدعیان قهرمانی باشد و استقلال خوزستان هم نتواند برای رتبه تک رقمی یا بقای آسان‌تر تلاش کند. امیدوارم در ادامه لیگ این اتفاقات رخ بدهد.

پورموسوی در خصوص بازی با گل‌گهر گفت: بازی فردا از دو جنبه برای ما مهم است؛ اول اینکه بتوانیم جایگاه‌مان را در جدول مسابقات بهتر کنیم و دوم اینکه مثل بازی رفت که شاهد بازی زیبایی از دو تیم بودیم، این اتفاق باز هم رقم بخورد. می‌دانیم که گل‌گهر به لحاظ نفری جزو تیم‌های خوب ایران است و کادرفنی بسیار خوبی دارد که من به لحاظ فنی و اخلاقی به آنها علاقه خاصی دارم و کارشان را دنبال می‌کنم. امیدوارم بتوانیم فوتبالی بازی کنیم که همه نگاه‌ها به سیرجان باشد.

سرمربی استقلال خوزستان درباره عملکرد خوب بازیکنان خارجی این تیم در نیم فصل دوم عنوان کرد: ما با توجه به اینکه از لیگ یک صعود کرده بودیم، فرصت زیادی برای بستن تیم نداشتیم و سعی کردیم از موجودیت استفاده کنیم که با اتفاقاتی که رقم خورد، نتوانستیم نتیجه دلخواه را بگیریم، اما یک ماه قبل از پایان‌ نیم فصل اول که با باشگاه به جمع‌بندی رسیدیم که باید تیم را تقویت کنیم، به سراغ بازیکنان خارجی رفتیم. ساعت‌ها وقت گذاشتیم تا بتوانیم بچه‌هایی را که می‌توانند به ما کمک کنند و از تظر مالی به شرایط ما نزدیک هستند، جذب کنیم که خدا را شکر اتفاقات خوبی رقم خورد و ما توانستیم در‌ نیم فصل دوم مقداری جبران کنیم. امیدوار هستیم که در هفت هفته پایان شرایط‌مان بهتر شود.

او در پاسخ به اینکه آیا این بازیکنان انتخاب او بوده‌اند، گفت: دو بازیکن را خودمان از نزدیک دیدیم. خودم به عراق رفته بودم و آسو را آنجا انتخاب کردم. روی دوستون شناخت خوبی داشتیم و عملکرد او در پاختاکور و کشورهای آسیایی مثل چین و کره که رفته بود، زیرنظر گرفته بودیم. دو بازیکن دیگر هم عثمان و ساویو هستند که خیلی از آنها فیلم نگاه کردیم ک همه آنها توسط کادرفنی و مدیریت باشگاه تایید شدند.

پورموسوی درباره غایبان تیمش برای بازی فردا توضیح داد: دوستون هفتمین اخطارش را گرفت و متاسفانه در بازی غایب است.

دیگر خبرها

  • هر باشگاهی آرزوی داشتن بازیکنان سپاهان را دارد/ راه سپاهان با مورایس و کادرفنی‌اش درست است
  • بازیکن خارجی استقلال، همچنان زیر دستگاه!
  • پورموسوی: ساعت‌ها برای جذب بازیکن‌خارجی وقت گذاشتیم
  • امتیاز نامرئی استقلال پرید | کدام تیم قهرمان خواهد شد؟
  • با احترام به اسطوره پرسپولیس؛ جای بازیکن پولکی در قلب‌ها است
  • استقلال و از دست رفتن برتری سرنوشت ساز!
  • مورایس: نتایج بد سپاهان؟ شاید چون موهایم بلند است!
  • شوک فدراسیون به استقلال؛ پرسپولیس یک امتیاز جلو افتاد | با این حکم قهرمانی سرخ ها راحت تر شد
  • حکم مهم سازمان لیگ به سود پرسپولیس!
  • رجاییان: به نکونام توهین نکردم ولی در آسیا با شلوغ کاری نمی‌توانید نتیجه را عوض کنید/ طلب از فخرالدینی را قانونی دنبال می‌کنیم