Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهسا بهادری: «مسیح پسر مریم» به کارگردانی علی جعفرآبادی و تهیه‌کنندگی مهدی فرجی و جلیل شعبانی، نتوانست در چهلمین جشنواره فیلم فجر حضور پیدا کند که همین رویداد، حواشی زیادی را برای این فیلم تولیدی سازمان اوج، پیش آورد.

در ابتدا که اسامی فیلم‌های جشنواره امسال اعلام شد، مهرداد معظمی، مدیر روابط عمومی سازمان هنری رسانه‌ای اوج، در واکنش به حذف فیلم از جشنواره توییتی منتشر کرد و نوشت: «توصیه کرده بودند فیلم «مسیح، پسرمریم» با موضوع فساد در دوره پهلوی را از جشنواره فیلم فجر خارج کنید، چون امکان صدور پروانه نمایش برای این فیلم وجود ندارد!؟ در فرصتی بعد از اتمام مراحل فنی، اکرانی برای اهالی رسانه خواهیم داشت تا خودشان درباره فیلم قضاوت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

در واکنش به این صحبت، بهروز افخمی، از اعضای هیئت انتخاب چهلمین جشنواره فیلم فجر در این‌باره توضیح داد: «این فیلم داستان یک فاحشه‌خانه پیش از انقلاب است که هر چند زنان این فیلم در سکانس‌هایی کلاه‌گیس به سر دارند، اما همه می‌دانیم فاحشه‌ها دکمه پیراهن‌شان را تا بالای گردن نمی‌بندند و پوشش دیگری دارند. در کل نمی‌توان در سینمای ایران تصویر درستی از آن‌ها نشان داد و در این فیلم زنان فاحشه با این پوشش، خنده‌دار و غیرقابل باور نشان داده شده‌اند.»

پس از این صحبت‌ها، محسین دریالعل، یکی از مدیرانِ سازمان اوج،  نشستی مطبوعاتی برگزار کرد و صحبت‌های بهروز افخمی را مورد نقد قرار داد و گفت برخی با این سازمان به طور ساختاری مشکل دارند که در برخورد با فیلم «مسیح، پسر مریم» خودش را نشان داده است.

بهروز افخمی نیز در پاسخ به صحبت‌های محسن دریالعل به خبرآنلاین گفت: «من با اوج مشکل ساختاری ندارم. حرف‌های دریالعل را برایم گفتند و شنیده‌ام. اشکالی ندارد، جوابی به آنها نمی‌دهم بالاخره جوان هستند حالا چند تا فیلم خراب می‌کنند و بعد یاد می‌گیرند و راه می‌افتند. مسئله ما خود فیلم بود.«مسیح پسر مریم»، اصلا فیلم خوبی نیست، مانند نقاشی بچه‌ها است.»

چند روز پیش، امیر ابیلی، نویسنده فیلم «مسیح، پسر مریم»، مهمانِ خبرآنلاین بود و علت انتخاب نشدن این فیلم برای حضور در جشنواره را مشکلات پشت پرده دانست و گفت: «بهروز افخمی به یک نکته‌ای اشاره کرد؛ آن هم این بود که «مسیح پسر مریم» کیفیت لازم را نداشته است. موضوع اول این‌که ایشان نمی‌تواند به نمایندگی از تمام اعضای هیئت انتخاب اظهار نظر کند و موضوع دوم این‌که مسئله‌ای که سازمان سینمایی و مدیرانش به این فیلم وارد کردند، مسئله حجاب بود که گفتند اگر شما پروانه نمایش بگیرید و مشکل حجاب را هم حل کنید، فیلم موردی ندارد. اما بسیاری از روحانیون صاحب نام این اثر را دیده و گفته بودند که هیچ مشکلی ندارد. وقتی این بهانه گرفته شد، یک‌باره گفتند فیلم کیفیت ندارد.»

برای رسیدن به پاسخ این سوال که چرا این فیلم به جشنواره راه پیدا نکرد، سراغ اسفندیار شهیدی، یکی از اعضای هیئت انتخاب چهلمین جشنواره فیلم فجر رفتیم که وقتی دلیل عدم راهیابی «مسیح پسر مریم» را از او جویا شدیم، ترجیح داد تا درباره آن صحبت نکند و تلفن را قطع کند، اما در واکنش به دیگر صحبت‌های ابیلی نکاتی را اضافه کرد که در ادامه می‌خوانید.

آقای ابیلی گفتند که مسائل پشت پرده باعث شده تا فیلم «مسیح پسر مریم» به جشنواره راه پیدا نکند و بهروز افخمی هم روی تمام اعضای هیئت انتخاب تاثیر گذاشته تا این فیلم به جشنواره راه پیدا نکند. تا چه اندازه این موضوع صحت دارد؟

اصلا چنین ادعایی درست نیست و صحبتی هم که ایشان انجام دادند، درست نبوده است. من به این حواشی توجهی ندارم و نگاه نمی‌کنم ببینم که در کجا چنین صحبت‌هایی انجام شده، اما این را می‌دانم که این حرف‌ها اصلا صحت ندارد.

ایشان به این موضوع هم اشاره کردند که تمام اعضای هیئت انتخاب زیر نفوذ بهروز افخمی بودند و ایشان نمی‌توانند جای همه اظهار نظر کنند، اینکه آقای افخمی اظهار نظرهای زیادی انجام دادند، نشان می‌دهد که نظرشان بر نظر دیگر افراد برتری داشت؟

نه، چنین چیزی به هیچ‌عنوان صحت ندارد. بنده خدا افخمی چنین کاری را انجام نداد و نظر خودش را گفت. چنین حرفی اصلا درست نیست.

یکی از اصلی‌ترین انتقادهایی که به چهلمین جشنواره فیلم فجر وارد شده، انتخاب کارهایی است که سطح کیفی بسیار پایینی دارند، در واقع ایشان چهلمین جشنواره فیلم فجر را یکی از ضعیف‌ترین جشنواره‌ها دانستند. با توجه به سابقه فعالیت شما در دوره‌های پیشین، شما این موضوع را قبول دارید؟ فکر می‌کنید دوره چهلم، با سی و نه دوره قبلی قابل مقایسه است؟

نمی‌توانم مقایسه کنم. نکته اصلی این است که آثاری که ارسال کرده‌اند را ما بررسی کردیم. بررسی اصلی ما باید این باشد که این فیلم‌ها قابل مقایسه با فیلم‌های قبلی هست یا خیر؟

       بیش‌تر بخوانید:         ◾️افخمی: جواب‌شان را نمی دهم، این جوان ها چند فیلم خراب کنند، راه می افتند!        ◾️مدیر «اوج»: تصور آقای افخمی از فحشاخانه چیست؟        ◾️نویسنده «مسیح، پسر مریم»: دوره بهروز افخمی به پایان رسیده

خب شما فکر می‌کنید قابل مقایسه است؟

این موضوع باید بررسی شود، اما نظر هیچ کس بر دیگر اعضای هیئت انتخاب غالب نبود و برای انتخاب آثار جز کیفیت فیلم‌ها چیزی مورد بررسی قرار نگرفت.

درواقع مشکل «مسیح، پسر مریم» فقط کیفیت بود ؟

نمی‌دانم چرا روی این فیلم پیله کرده‌اید، به جز این فیلم ۶۰ فیلم دیگر هم به جشنواره ارسال شد.

 اما ما هنوز هم متوجه نشدیم که مشکل این فیلم برای پذیرفته نشدن چه بود؟ و بیش‌تر حواشی هم حول محور همین فیلم است.

ببخشید، خدا نگهدار.

۵۸۲۴۵

کد خبر 1594789

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سینمای ایران چهلمین جشنواره فیلم فجر بهروز افخمی سازمان سینمایی اوج چهلمین جشنواره فیلم فجر اعضای هیئت انتخاب مسیح پسر مریم بهروز افخمی صحبت ها فیلم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۰۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمانان، رسانه گویای هویت ملی ایران‌اند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما  مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران با حضور کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان، رؤسای فدراسیون‌های ورزشی و قهرمانان و افتخارآفرینان ورزشی در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد.

رئیس رسانه ملی در این آیین با اشاره به اینکه پیشرفت در همه عرصه‌ها و به‌ویژه در ورزش موجب تقویت هویت ملی ما می‌شود، گفت: یکی از سرفصل‌های مهم تحولی رسانه ملی، «پیشرفت» است و این جشنواره با برجسته کردن افتخارات فرزندان ایران، هویت ملی را تقویت می‌کند و یکی از مصادیق فتوحات فرزندان ایران است.

جبلی افزود: جوانان ما، دانشمندان ما و قهرمانان ما در نیرو‌های مسلح که با اقتدارآفرینی در عرصه بین‌الملل، عملیاتی، چون «وعده صادق» را رقم زدند، مصداق عینی این قهرمانی‌اند.

وی ورزشکاران را از جمله عناصر هویت ملی کشور دانست و گفت: ورزشکاران باید به طور مستمر در قاب رسانه ملی حضور داشته باشند، این وظیفه ذاتی ماست که در رسانه ملی خدمتگزار این قهرمانان باشیم.

رئیس رسانه ملی این جشنواره را مصداق روشنی از رویکرد و سازوکار تحول در رسانه ملی دانست و گفت: در کنار رویکرد تحولی رسانه ملی، انتخاب نهایی با ملت ایران که صاحبان اصلی رسانه و صاحبان اصلی کشورند بوده است.

جبلی افزود: حدود پنج میلیون تن از هموطنان عزیزمان قهرمانان ملی را انتخاب کردند و این افتخاری برای ورزشکاران ماست که مورد توجه مردم هستند.

وی با اشاره به اینکه رسانه ملی همواره مورد توجه قهرمانان ملی و مردم ایران بوده است گفت: هرچند نتیجه طبیعی قهرمان شدن ستاره بودن است، اما در ورزش، ستاره بودن کافی نیست. قهرمانان ملی که در این جشنواره برگزیده شدند محبوب دل مردم‌اند و این نشان می‌دهد مردم قدردان ورزشکارانشان هستند و در کنار آنها می‌مانند.

وی که قهرمانان ملی را رسانه گویای هویت ملی خواند که نماد اخلاق و جوانمردی را در رسانه نمایان می‌کنند، گفت: مردم هنوز یاد جهان پهلوان تختی را گرامی می‌دارند، چراکه او نماد جوانمردی بود و جوانمردی لازمه قهرمانی است.

رئیس رسانه ملی با یادآوری نام شهید ابراهیم هادی و توصیه به مطالعه کتاب «جوانمرد» _روایت زندگی و خاطرات شهید ابراهیم هادی _ گفت: قهرمانانی مانند ابراهیم هادی همواره در تاریخ می‌مانند و این نقش صداوسیما را در معرفی این قهرمانان سنگین‌تر می‌کند.

جبلی با اشاره به اینکه رسانه ملی قدردان ورزشکارانی است که عنصر ایرانی و جوانمردی را برجسته می‌کنند عنوان کرد: از مردمی‌که با وسواس قهرمانان ملی‌شان را انتخاب کردند قدردانی می‌کنم. این انتخاب نشان داد که مردم عناصر هویتی ملی‌شان را می‌شناسند و ما نیز قدردان این قهرمانان در رسانه ملی هستیم.

دیگر خبرها

  • «هفت» از فردا به آنتن بازمی‌گردد
  • همه جا نه، در این یک فقره اما حق با بهروز افخمی بود!
  • بازگشت برنامه «هفت» به آنتن تلویزیون
  • «هفت» از فردا به آنتن بازمی گردد
  • لبخند عباس جدیدی به انتخاب فدراسیون کشتی (عکس)
  • «هفت» در فضایی نوستالژیک راهی آنتن می‌شود
  • «هفت» در فضایی نوستالژیک راهی آنتن می‌شود/ پخش از جمعه ۷ اردیبهشت‌ماه
  • بهروز افخمی با «هفت» دوباره به آنتن تلویزیون می‌آید
  • قهرمانان، رسانه گویای هویت ملی ایران‌اند
  • ریزش نرخ دلار چه تاثیری بر قیمت خودروهای داخلی گذاشت؟