Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@13:17:50 GMT

مرد معلول تونگایی قهرمان حادثه سونامی نام گرفت

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۹۰۶۳۶

مرد معلول تونگایی قهرمان حادثه سونامی نام گرفت

یک مرد ۵۷ ساله اهل تونگا که گفته می‌شود بعد از ۲۷ ساعت شنا کردن در دریا به دنبال سونامی ویرانگر اخیر در این کشور جزیره‌ای زنده مانده، به عنوان "آکوامن واقعی" لقب گرفته است.

به گزارش ایسنا، کشور جزیره‌ای تونگا هفته گذشته با حادثه فوران آتشفشان زیردریایی و در پی آن، سونامی قدرتمندی مواجه شد که خسارات قابل توجهی به ویژه در نواحی ساحلی جزایر کوچک آن برجای گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مرد که اکنون "آکوامن واقعی" لقب گرفته،‌ می‌گوید سونامی او را به دریا کشاند و او قبل از اینکه به یک کنده چوبی بچسبد و بتواند خود را به مکان امنی برساند، دست‌کم ۹ بار به زیر آب رفته است.

"لیسالا فولائو" گفت که در حال رنگ زدن خانه خود در "آتاتا"، جزیره ای دورافتاده با حدود ۶۰ سمتع بوده که برادرش به او درباره سونامی هشدار می‌دهد و پس از مدت بسیار کوتاهی، امواج سونامی خانه او را نیز در برمی‌گیرد.

این مرد که معلول است و در راه رفتن مشکل دارد، در لحظه حادثه با بالا رفتن از درخت قصد فرار داشته اما هنگام پایین آمدن، موج بزرگ دیگری او را به داخل دریا می‌کشاند.

فولائو گفته است که در این وضعیت ۷.۵ کیلومتر را به آرامی در حالی که روی آب شناور بود، شنا کرده تا به نزدیکی جزیره اصلی تونگاتاپو رسیده و ۲۷ ساعت بعد و در حدود ساعت ۱۰ شب خود را به ساحل رسانده است.

به گزارش رویترز،‌ اکنون ماجرای این مرد تونگایی در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده و در یکی از پست‌های فیسبوک، او را "آکوامن واقعی" خطاب کرده‌اند که یک شخصیت خیالی در کتاب‌های کُمیک آمریکایی و از اسطوره‌های دریایی است.

بنابر گزارش‌ها، جزیره "آتاتا" که در هشت کیلومتری شمال غرب نوکوآلوفا، پایتخت تونگا واقع است در سونامی اخیر تقریباً نابود شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سونامی تونگا آکوامن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۰۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی بزرگ انبار گوگرد در مشهد 

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی آتش نشانی مشهد، آتش یار وحید باخدا اظهار کرد: حادثه حریق انبار گوگرد در ساعت ۱:۰۸ دقیقه بامداد امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه از طریق مرکز فرماندهی اعلام شد.

مدیر روابط عمومی آتش نشانی مشهد افزود: حدود ۴۰ آتش نشان ایستگاه‌های ۴۱،۴۲،۵۲،۶، ۴۹،۱۸، ۹ و ۳۸ همراه با ۱۲ خودروی اطفا حریق و توربوفن بلافاصله در محل حادثه واقع جاده میامی حاضر شدند.

وی گفت: طی اعلام افسر نگهبان حاضر در محل، سوله حاوی گوگرد به متراژ حدوداً ۵۰۰ متر مسقف طعمه حریق شده بود که با تلاش همکاران از سرایت به سوله‌های اصلی جلوگیری به عمل آمد.

باخدا از اطفای حریق و پایان عملیات آتش نشانان در ساعت ۳:۵۵ دقیقه بامداد خبر داد.

مدیر روابط عمومی آتش نشانی مشهد گفت: علت دقیق این حادثه در دست بررسی است.

دیگر خبرها

  • مجموعه ساعت های 6.5 میلیون دلاری سلطان برونئی (عکس)
  • سونامیِ بستری کودکان و نوجوانان انگلیسی به خاطر عوارض سیگار الکترونیکی
  • آتش سوزی بزرگ انبار گوگرد در مشهد 
  • دریا در استان بوشهر متلاطم می‌شود
  • پیش‌بینی بارش پراکنده باران برای استان بوشهر
  • معرفی بهترین تفریحات کیش – لیست جاهای تفریحی کیش برای بانوان با آدرس
  • بهره مندی ۸۰ معلول میبدی از حق پرستاری
  • مهار آتش سوزی یک باب مغازه در بندرعباس
  • بهره مندی ۸۰ معلول میبدی از حق پرستاری از فروردین ماه امسال
  • اطفای یک حریق پس از ۲ ساعت