Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@16:42:33 GMT

محور سخنان ائمه جمعه شهرهای ابرکوه،مهریز و بهاباد

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۹۰۷۰۳

محور سخنان ائمه جمعه شهرهای ابرکوه،مهریز و بهاباد

امام جمعه شهر ابرکوه با اشاره به سفر هفته جاری رییس جمهور ایران به روسیه گفت: برکت این سفر علاوه بر گسترش روابط با کشورهای همسایه تقویت رابطه با شرق است .

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته افزود: گرچه هوشیاری مدیران این مراقبت را می طلبد،فرار از رابطه با آمریکا و همپیمانانش منجر به توسعه نامتوازن با دیگر کشورها و ایجاد تنگناهای بعدی نشود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خطیب جمعه ابرکوه اظهارکرد:گسترش ارتباط با شرق یک ضرورت است و نباید به شایعه ها توجّه کرد که اساس آن از آمریکایی‌ها با هدف ایجاد جنگ ادراکی است، باید بدانیم که توافق با چین و روسیه توافقی بُرد- بُرد است.  

حسینی همچنین به بیستم جمادی الثانی ،  ولادت با سعادت اُمّ ابیها حضرت فاطمه(س) و سالروز تولد امام خمینی (ره) افزود: قرآن و عترت دو هدیه گران بهای خدا به نبیّ مُکرم اسلام است که سرآمد تمام نعمت ها و خیر است .

وی ادامه داد: وجود مبارک زهرای مرضیّه (س) تجسّم حقایق و مراتب کریمانه قرآن و مقام اهل بیت عترت و طهارت است .

رییس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه اضافه کرد: در حقیقت وجود فاطمه زهرا (س) استمرار برکت وجودی رسول خدا(ص) است و حضرت زهرا (س) حقیقت کوثر و موهبت الهی به پیامبر و امیرالمومنین است .

وی با اشاره به فرا رسیدن  دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب گفت: بهمن ،  ماه تجلّی شکوه حماسه، ایمان ،ایثار و پیروزی جنود رحمانی بر جنود ابلیسی است .

حسینی افزود : بهمن ماه شیرین خاطره پیروزی جبهه محرومان طول تاریخ بر جبهه استکبار  و پیروزی اراده یک ملّت در تقابل با قدرت جهنّمی رژیم ستم‌شاهی است .

رییس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه همچنین به توصیه رییس جمهور به اصلاح نظام بانکی اشاره کرد و گفت: رییسان جمهور گذشته جسارت در تقابل با نظام ربوی بانک ها را نداشتند یا مصلحت اندیشی می کردند و سرانجام بانک‌ها را به بُنَکداران بخش خصوصی تبدیل کردند.

امام جمعه ابرکوه تاکید کرد: امّا انگیزه انقلابی آقای رئیسی موجب ابلاغ دستورالعمل پنج ماده ای و تشکیل کارگروه برای شناسایی و رفع مشکل  درونی نظام بانکی شد که سرانجامش مبارک است .

وی ادامه داد: این دستور موجب خودمراقبتی و مقابله با فساد ، بازنگری در مقرّرات بانکی با هدف تطبیق کامل با احکام اسلامی،  توسعه زیرساخت ها و خدمات الکترونیک بانکی ،  توسعه وام قرض الحسنه که بانک‌ها از این اقدام خداپسندانه فراری هستند ، و دیگر آورده های ارزشمند است .

وی بابیان اینکه از ابتدای دهه هفتاد که متولّیان حکومت ،  مبانی اقتصادی نظام را به سمت نظام سرمایه داری سوق دادند افزود:  به نظام بانکی کشور هم سیر غلط و ثروت اندوزی و بی توجهی به مبانی اقتصاد اسلامی بویژه اعطاء تسهیلات آسان و قرض‌الحسنه به مردم دادند .

حسینی همچنین به اوضاع کنونی جهان اسلام اشاره و افزود: هفته گذشته سیلی سخت جبهه مقاومت یمن بر چهره امارات بود .

وی اظهار امیدواری کرد که در سفر مهران فاطمی استاندار یزد به شهرستان محروم مسایل و مشکل منطقه مورد بررسی قرار گیرد،آنچه تاکنون بیشتر باید مورد توجه استاندار و مسئولان بلند پایه کشور باشد  ، ارتقای دهستان های فراغه و اسفندآباد به بخش مستقل است .

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

                                                                                                                             ***

همچنین امام‌‍ جمعه مهریز گفت: دستور رییس‌ جمهور برای اصلاح نظام بانکی از جمله موضوعی مهم و جزو مطالبه اساسی مردم است باید در عمل نظارت و پیگیری شود.  

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته افزود: تحقق کامل این دستور خواست برحق مردم است باید کامل اجرا شود.

وی با بیان اینکه وجود برخی قوانین دست و پاگیر اداری در نظام بانکداری موجب نارضایتی مردم است، ادامه داد: باید برای حل معضل موجود همه به دستور رییس‌جمهور در عمل اقدام کنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان مهریز اظهارکرد: سخت‌گیری برخی بانک‌ها برای پرداخت وام و سایر تسهیلات، وقت‌گیر است باید در این مورد نظارت و مشکل رفع  شود.

محی‌الدینی اظهارکرد: دریافت سودهای کلان و دیرکردها از سوی بانک‌ها مشکل دیگری است باید برای حل آن و کمک به مردم اقدام عملی صورت گیرد.

امام‌جمعه مهریز در ادامه به میلاد با سعادت حضرت فاطمه‌زهرا(س) و روز زن و مادر اشاره کرد و و از بانوان جامعه اسلامی خواست با شناخت در مسیر ویژگی‌های این بانوی بزرگ جهان اسلام حرکت کنند.

محی‌الدینی بیان کرد: حضرت زهرای اطهر(س) مظهر و نمونه بارز تمامی خوبی‌ ها، اوج عزت و سعادت و تبلور عفاف و حجاب است و الگویی بی‌بدیل برای همه اقشار محسوب می‌شود.

وی به توطئه های فرهنگی، اقتصادی و جنگ ترکیبی دشمنان علیه انقلاب اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: مردم و مسئولان برای شکست استکبارجهانی با وحدت و بصیرت تلاش کنند.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

                                                                                                                             ***

 امام جمعه بهاباد با تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و میلاد امام خمینی( ره) و روززن با اشاره به اینکه تنها راه نجات و تعالی بشر، مکتب فاطمی(س) است، گفت : طبق آموزه‌های دینی، حضرت فاطمه(س) تنها یک شخص نیست، بلکه یک جریان، تفکر، و در یک کلمه یک «مکتب» است.

حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی در خطبه های نماز جمعه این هفته افزود: رسول خدا فرمود، نور دخترم فاطمه از خداست و دخترم برتر از آسمان‌ها و زمین است، حضرت زهرا(س) تنها مکتب رهایی ‌بخش انسان و تنها راه نجات بشر مکتب فاطمی است.

رییس شورای فرهنگ عمومی بهاباد با بیان اینکه فداکاری حضرت زهرا (س) در تاریخ بی ‌نظیر است بیان کرد: از آنجایی که الگوها نقش بسزایی در مسایل تربیتی و فکری ایفای می‌کنند، هیچ کس نمی‌تواند الگویی بهتر از آن حضرت برای زنان باشد، زنان باید حضرت زهرا (س) را در همه امور سیاسی، فکری و فرهنگی الگوی خود قرار دهند.

وی افزود : میلاد حضرت زهرا(س) به عنوان روز تکریم از مقام مادر نامگذاری شد، جوانان بدانند که احترام به پدر و مادر موجب برکت زندگی می شود و دعای خیر پدر و مادر می تواند زندگی فرزندان را متحول کند.

وی با بیان این‌که نیاز ضروری جامعه امروزی سیره حضرت زهرا(س) است، خاطرنشان کرد: آن حضرت با ولادتش‌ به جامعه زنان ارزش و بها داد چرا که در آن زمان رسم بر این بود که زنان و دختران‌ را زنده‌ به گور می‌کردند.

امام جمعه بهاباد در ادامه به تولد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی( ره) اشاره کرد و افزود:آنچه می‌توان از امام امت نسبت به اسلام و انقلاب آموخت، ایجاد خودآگاهی نسبت به اسلام است.

به گفته وی همان‌ گونه که امام خمینی(ره) فرمودند،اگر نقش زنان در پیروزی انقلاب از مردان بیشتر نباشد، کمتر هم نیست و این فعالیت زنان بدون شک در استمرار راه انقلاب نقش بسزایی دارد.

ابراهیمی بشکانی افزود: میلاد حضرت زهرا(س) فرصتی است تا بانوان بتوانند مساله کرامت را در بین جامعه مخاطب خود ثابت کنند.

امام جمعه بهاباد در ادامه با اشاره به سفر آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به روسیه گفت: سفر رییس جمهور به آن کشور در رسانه های بین المللی بازتاب خوبی داشت، امیدواریم که این سفرها روابط حسنه و خوبی بین ۲ کشور دوست و همسایه داشته باشد .

ابراهیمی بشکانی بیان کرد : رهبر معظم انقلاب برای سه گروه از کشورها اولویت توسعه روابط قایل هستند، که شامل کشورهای همسایه، مسلمان و هم سو می‌شود و با توجه به فرمایش رهبری روسیه دارای اولویت‌های یادشده است که نخست همسایه و دارای ۲۵ میلیون مسلمان و ظرفیت خوبی دارد و در بسیاری از مواضع با جمهوری اسلامی همسوست.

وی به جنگ ادراکی و شناختی دشمن در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی علیه جوانان اشاره کرد و افزود: مقابل این جنگ باید آگاه سازی کرد.

خطیب جمعه بهاباد تاکید کرد: دشمنان جنگ نرم و ادراکی را آغاز کردند؛ این جنگ در ظاهر خونریزی ندارد اما تلفات آن از جنگ نظامی بیشتر است .

وی افزود: به همین دلیل جنگ یادشده نبرد ادراکی است که دشمنان ما علیه مردم شروع کردند، دشمنان خارجی و دست نشانده‌های آن‌ها در داخل، در تلاش هستند که باورهای مردم را نسبت به اعتقاد و نظام تضعیف کنند.

حجت الاسلام بشکانی بیان کرد: آگاه سازی عموم مردم به ویژه نسل جوان و نوجوان مقابل جنگ ادراکی و شناختی دشمن در شرایط فعلی یک ضرورت است.

امام جمعه بهاباد با بیان اینکه استکبارجهانی و در صدر آن آمریکا و رژیم صهیونیستی در جنگ تمام عیار ادراکی علیه جمهوری اسلامی ایران ناکام می‌مانند، افزود: جنگ ادارکی ،بسیارخطرناک وپیچیده است که جامعه را تحت تاثیر قرارداد، باید مواظب بود .

مرکز شهرستان ۲۰ هزار نفری بهاباد در فاصله ۲۰۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها وحدت ملی مهریز تسهیلات بانکی ستاد اقامه نماز کشور ابرکوه مشارکت سیاسی بهاباد میلاد حضرت زهرا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وحدت ملی مهریز تسهیلات بانکی وحدت ملی مهریز تسهیلات بانکی ستاد اقامه نماز کشور ابرکوه مشارکت سیاسی بهاباد میلاد حضرت زهرا رییس شورای فرهنگ عمومی امام جمعه بهاباد حجت الاسلام حضرت زهرا س نظام بانکی رییس جمهور امام خمینی حضرت فاطمه بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۰۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردهمائی عهد حضور ویژه ائمه جمعه تا پایان سال در ۸ منطقه کشور + فیلم

حجت الاسلام نوری معاون سازماندهی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور امروز در دومین گردهمائی ائمه جمعه استان‌های گلستان، مازندران و خراسان شمالی در گلستان گفت: گردهمائی عهد حضور با هدف سازمان دهی و انسجام بخشی ائمه جمعه در راستای آموزش‌های مد نظر برای شبکه امامت و موضوعاتی در راستای جهاد تبیین تا پایان سال در هشت منطقه برگزار می‌شود.

وی افزود: جمعیت، مسجد، نوجوان و آموزش و پرورش از موضوعات گردهمائی دو روزه ائمه جمعه استان‌های گلستان، مازندران و خراسان شمالی است.

او بازدید از جزیره آشوراده و کانال انتقال آب در قالب اردوی راهیان پیشرفت را هم از برنامه‌های این گردهمائی اعلام کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • علل انتخاب حضرت عبد العظیم حسنی (ع) برای وکالت در ری
  • سخنان رهبر انقلاب درباره حمزه سید الشهدا + فیلم
  • مقابله با معضلات فرهنگی به کمک کاربردی‌سازی سیره حضرت عبدالعظیم(ع)
  • نماز جمعه ‌به هیچ عنوان نباید وارد فضای ‌جناحی و گروهی شود
  • گردهمائی عهد حضور ویژه ائمه جمعه تا پایان سال در ۸ منطقه کشور + فیلم
  • وحدت در بین مردم شیعه و سنی گلستان مثال زدنی است
  • گرد همایی منطقه‌ای ائمه جمعه منطقه یک کشور در گلستان
  • گرد همایی منطقه ای ائمه جمعه منطقه یک کشور در گلستان
  • مساجد و ائمه جماعات قزوین به کانون‌های فرهنگی تبدیل شوند
  • یزد ـ مهریز پرترددترین محور در فروردین ماه