Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@03:50:30 GMT

صاحبان اصلی انقلاب مردم هستند

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۹۰۸۲۱

صاحبان اصلی انقلاب مردم هستند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مهدی علیزاده اصل ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته به ویژگی‌های انسان مؤمن و انقلابی اشاره و اظهار کرد: انسان مؤمن و انقلابی اهل افراط و تفریط نبوده و کاسه داغ‌تر از آش نیست و جلوتر از ولی خودش حرکت نمی‌کند.

وی به مکتب حضرت امام خمینی (ره) اشاره کرد و افزود: باید رفتارمان بر اساس مکتب امام (ره) باشد چون شناخت این مکتب یعنی شناخت آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه شوش در ادامه معنویت، عقلانیت و عدالت را از ابعاد مکتب حضرت امام خمینی (ره) دانست و تاکید کرد: باید برای خدا کار کنیم و همیشه در کارهای خودمان اخلاص داشته باشیم.

حجت‌الاسلام علیزاده اصل بیان کرد: امام (ره) به مردم گفت که صاحبان اصلی این انقلاب شما هستید، درست هست ولی برخی مسئولان نمی‌خواهند باور کنند که صاحب اصلی این انقلاب مردم هستند.

خطیب نمازجمعه شوش بیان کرد: اگر مسئولیتی گرفته‌ایم نباید یادمان برود که صاحب اصلی این انقلابی که به واسطه آن مسئولیتی گرفته‌ایم مردم هستند نه خودمان را از آنها مخفی کنیم.

وی ادامه داد: مسئولی که خودش را از مردم مخفی می‌کند و خیابان منتهی به خانه‌اش را مسدود می‌کند تا کسی از آنجا رفت و آمد نکند این مسئول شأن چنین مسئولیتی را ندارد، شاید ظاهری مسئول باشد اما مطمئن باشید که شأن مسئولیت در این انقلاب را از دست داده است.

امام جمعه شوش افزود: این مسئول قطعاً بداند حقوقی که دریافت می‌کند حرام است و دارد لقمه حرام به خانواده‌اش می‌دهد.

حجت‌الاسلام علیزاده اصل اظهار کرد: خون تو از مردم رنگین‌تر است که خیابان منتهی به خانه‌ات را مسدود می‌کنی؟ برای چه مسدود کرده‌ای؟ امنیت ندارید؟ اگر امنیت نیست همه مردم ندارند اگر امنیت هست همه مردم دارند.

وی یادآور شد: این را بدان که صاحبان اصلی این انقلاب مردم هستند، مسئولی که بین مردم باشد از امنیت بیشتری برخوردار است بیاید بین مردم باشید تا معنی امنیت را بفهمید.

امام جمعه شوش عدالت را از ابعاد مهم مکتب حضرت امام (ره) اعلام کرد و افزود: عدالت یعنی توجه به محرومان، پرهیز از اشرافی‌گری.

حجت‌الاسلام علیزاده اظهار کرد: آیا مسئولی می‌تواند سه ماه بدون حقوق زندگی کند؟

وی گفت: مسئول مستأجر نیست که خودش را از صاحب خانه مخفی کند یا بخاطر عقب افتادن اقساط وام، جلوی ضامن شرمنده باشد.

امام جمعه شوش بیان کرد: این مکتب حضرت امام (ره) نیست که مسئول خودش حقوق بگیرد و زیرمجموعه‌ای خودش حقوقی نگیرند و بعد هم اعلام کند که هر کسی از حقوق حرفی بزند آن را اخراج می‌کنم، چون می‌توانم.

حجت‌الاسلام علیزاده اصل گفت: مسئول این را بدان این حرف‌ها مربوط به سال‌های قبل ۵۷ هست. اشتباه آمده‌ای آقای مسئول، زورگویی مربوط به زمان شاه بود و اکنون نظام انقلاب اسلامی است.

کد خبر 5405408

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرستان شوش انقلاب اسلامی ایران بارش برف برف و کولاک بوشهر کرمانشاه برف روبی ویروس کرونا سیل کرمان سیل هرمزگان برف و یخبندان امداد رسانی تعطیلی مدارس خطبه های نماز جمعه اردبیل حجت الاسلام علیزاده اصلی این انقلاب مکتب حضرت امام امام جمعه شوش علیزاده اصل مردم هستند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۰۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایگاه ویژه‌ مردم ایران در بسط تفکر مهدوی در جهان امروز

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، سردار تقی رضایار در ویژه برنامه اردیبهشت مقاومت و سالروز تأسیس سپاه که در سالن فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سوادکوه برگزار شد، با اشاره به این مراسم به مناسبت سالروز تأسیس سپاه، شهادت سردار حجازی، سردار زاهدی و همرزمانش و آیت الله سلیمانی، نقطه مشترک تمامی اینها را تقدیر الهی دانست و اظهار داشت: کشور و مردم ایران اعتقادشان بر این است که یک رسالت جهانی دارند.

وی با بیان اینکه تعداد کشور‌های شیعه در ۵۶ کشور اسلامی در اقلیت است، خاطرنشان کرد:، اما اکنون مردم ایران به‌عنوان یک کشور شیعه جایگاه ممتازی را در بحث اعتقادی تفکر مهدوی و جهانی پیدا کرده و هدف امام راحل از انقلاب نه فقط مباحث عمرانی و رفاهی بلکه بیشتر مبنی بر این بوده که در یک نگاه راهبردی، انقلاب اسلامی یک مشیت راهبردی است که مشخص می‌کند مردم ایران در آخرالزمان در کدام سمت باشند.

این مسئول با اشاره به تألیف کتاب‌های متعدد دانشمندان غربی در حوزه آخرالزمان، چکیده آنها را در رابطه با پایان تاریخ در دنیا و درگیری دو اعتقاد، مکتب و فرهنگ برشمرد که یکی از آنها فرهنگ اسلامی و دیگری فرهنگ لیبرال دموکراسی است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه خاستگاه بخش اسلامی کشور ایران است، گفت: دشمن از روز اول با پیروزی انقلاب اسلامی این امر را دریافت و عطف این دیدگاه تحمیل جنگ و تحریم و ترور به کشور ما در طی این چهل و اندی سال است.

سردار رضایار با اذعان بر اینکه امام راحل با این تفکر، بسیج را شکل داده است، با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه فتح الفتوح امام راحل پرورش جوانان خداجوی بسیجی بوده است، افزود: پرورش انسان‌ها برای آخر الزمان و تحول عمیق معنوی در نسلی که امام پرورش داده است، جبهه‌ای را در داخل کشور شکل داد که به تهدید‌ها و توطئه‌ها پاسخ داد و توسعه را به ارمغان آورد و در بحث عمق بخشی خارجی نیز، امروز کف خیابان کل دنیا هم‌راستای ما شده است.

وی با بیان اینکه در نبرد پایان تاریخ، یک طرف جبهه مسلمانان است که هسته مرکزی آن شیعیان ایران هستند، تصریح کرد: چشم امید محرومان و مستضعفان جهان به این نقطه و چشم امید از امام راحل به رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

مسئول سازمان بسیج پیشکسوتان کشور به تغییر ساختار سپاه پس از جنگ توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی و تشکیل نیروی قدس اشاره کرد و افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷، جمهوری اسلامی را در ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ شکل دادیم و در طی این چهل و اندی سال نگاه ما به اسلام یک نگاه تمدنی بوده است.

وی با اشاره به اینکه با این نگاه تمدنی به اسلام، جایگاه ما در دنیا به این عظمت رسیده است، گفت: در طوفان الاقصی ظرف چهار ساعت کاری کرده‌ایم که کل کشور‌های عربی در ۷۰ سال چنین نکردند؛ سنگ در دست جوانان فلسطینی به پهباد رسیده است، در ۱۶ رشته استراتژیک دنیا جزو باشگاه‌های دهگانه و پانزده‌گانه هستیم و با وجود مشکل معیشتی، اما در میان بیش از ۲۰۰ کشور دنیا در رتبه هفدهم قرار داریم.

سردار رضایار در رابطه با تکلیف اخرالزمانی و با بیان اینکه قله ما منویات حضرت امام ره و اکنون رهبر معظم انقلاب اسلامی است، بر اولویت تربیت انسانی تأکید و خاطرنشان کرد: وظیفه ما در بسیج، امت‌سازی برای امام است و ما پیشکسوتان باید به دنبال خواص امت باشیم و وظیفه دولت‌سازی نیز بر عهده بسیج اقشار است.

دیگر خبرها

  • تجلیل از مؤسسات خیریه، گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری فارس
  • درمان اقتصاد نفتی جز با مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست
  • تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
  • جایگاه ویژه‌ مردم ایران در بسط تفکر مهدوی در جهان امروز
  • دشمن برای موضوع حجاب برنامه داشته و نباید بدون برنامه مقابل این دشمن هنجارشکن قرار بگیریم
  • نقش مهم سپاه در امنیت منطقه مهم است/ میدان‎داری برای خدمت به مردم
  • نقش مهم سپاه در امنیت منطقه مهم است/ میدانداری برای خدمت به مردم
  • عملیات وعده صادق هیمنه استکبار را شکست
  • هر جا کار به دست مردم سپرده شد موفقیت به دست آمد
  • ایران نقش کلیدی در تأمین امنیت ایران و منطقه دارد