Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار تهران از طرح ویژه شهرداری در راستای کرامت شهروندان تهرانی در ارتباط با توزیع کیف پول شهروندی در سال آینده خبر داد.

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا زاکانی در حاشیه برگزاری چهل‌ویکمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: امروز نخستین بودجه شهرداری تهران تقدیم شورای شهر تهران در دوره ششم شد و به هر حال شهر تهران یک نیازهایی دارد که باید به آنها توجه شود که این نیازها فوق‌العاده بالاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه بودجه شهرداری تهران دو ویژگی دارد، گفت: یکی ویژگی تعهدی است که ما نسبت به شورا و رقم ۵۶ هزار و ۸۶۹ میلیارد تومان است که این بودجه نسبت به بودجه اصلاح شده سال ۱۴۰۰ رشد ۵۱ درصدی را خواهد داشت.

شهردار تهران تصریح کرد: نکته بعدی که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده این است که پروژه‌هایی در تهران است که ضرورت دارد اما امکان اجرای آن وجود ندارد و به همین جهت شهرداری تهران بنا دارد از مشارکت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران استفاده کند.

زاکانی گفت: بر همین اساس در راستای سرمایه‌گذاری در خردادماه سال آینده هفته‌ای را تحت عنوان سرمایه‌گذاری در شهرداری تهران خواهیم داشت و این در حالی است که اجرای پروژه‌های بزرگ در پایتخت به ده‌ها هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که این ارقام را می‌توان از طریق سرمایه‌گذاری بخش خصوصی استفاده کرد.

وی در رابطه با کیف پول شهروندی و طرح ویژه شهرداری تهران در لایحه بودجه ۱۴۰۱ شهرداری گفت: بر اساس این طرح بنا داریم خانواده‌ها را شناسایی‌ کنیم که این اتفاق از طریق اطلاعاتی که از طریق سایر دستگاه‌ها کسب می‌شود انجام می‌پذیرد.

شهردار تهران افزود: به عنوان مثال ۲۰۰ هزار تومان به عنوان اعتبار اولیه در کیف پول شهروندی شارژ خواهد شد تا در راستای حفظ کرامت شهروندان این عزیزان بتوانند از خدمات شهری استفاده کنند.

زاکانی تصریح کرد: بانک ضامن این اعتبار خواهد بود و این طرحی است که در بسیاری از کشورهای دنیا اجرا شده و تجربه خوبی است و این در حالی است که مبلغ ناچیزی از این اعتبار به شهرداری باز نخواهد گشت.

وی همچنین درباره آخرین میزان بدهی شهرداری تهران به بانک‌ها و پیمانکاران گفت: بالغ بر ۸۵ هزار میلیارد تومان میزان بدهی شهرداری تهران است که از این رقم نزدیک به ۶۰ هزار میلیارد تومان مربوط به بانک‌ها خواهد بود.

شهردار تهران در رابطه با ساختمان‌های ناایمن و گودهای رها شده در پایتخت گفت: در این ارتباط نیز اقداماتی آغاز شده تا بتوانیم این گودها را تعیین تکلیف کنیم.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: کیف پول شهروندی شهرداری تهران کیف پول شهروندی شهرداری تهران میلیارد تومان شهردار تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۰۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین نشست شورای سیاست‌گذاری شهرداری | درخواست احیاء جایگاه مرکز مطالعات از سوی شهردار تهران مطرح شد

به گزارش همشهری آنلاین، در این نشست علیرضا زاکانی شهردار تهران با بیان اینکه آرزوی قدیمی مدیران ارشد این بود که مرکز مطالعات بتواند به عنوان مغز متفکر شهرداری نقش‌آفرینی کند، اظهار داشت: از ابتدای دوره ششم مدیریت شهری پیگیر احیای سطح نقش‌آفرینی مرکز بودیم. تلاش کردیم تا با آسیب‌شناسی بتوان به صورت عملی یک کارکرد عملیاتی در سطوح بالاتری را برای مرکز مطالعات شهرداری پیدا کرد.

او با تأکید بر تخصصی و پیچیده‌ بودن مجموعه اجرایی شهرداری تهران، اضافه کرد: مدیریت شهری موظف است از ابتدای تولد تا مرگ شهروندان خدمت‌گزار شهروندان باشد. این مجموعه بدون پشتوانه مطالعاتی و پژوهشی نمی‌تواند خدمت‌رسان مناسبی باشد. موضع فکر و تحلیل و اتکا به نظرات و اندیشمندان را باید در مجموعه مرکز مطالعات جست‌وجو کرد.

شهردار تهران با یادآوری اینکه برای ارتقاء نقش‌آفرینی مجموعه مرکز مطالعات، شورای سیاست‌گذاری تشکیل شد، گفت: اعضای این شورا معاونان تخصصی شهرداری و متناظرین آنها در مرکز مطالعات بوده و دبیر شورا هم رئیس مرکز مطالعات است .با تشکیل این شورا و حضور معاونان در آن، هم کسانی که به‌ صورت عملیاتی در صحنه مشغول فعالیت هستند، حضور دارند و هم صاحب نظران و پشتوانه‌های فکری و نظری که می‌باید تولید فکر و اندیشه کنند.

او نخستین گام این شورا را شناسایی نظام مسائل، مشکلات و سرفصل‌های هر بخش دانست و گفت: پس از آنکه صورتی از موضوعات در حوزه‌های مختلف روشن شد، باید هیأت‌های اندیشه‌ورز تخصصی برای چاره‌جویی آن مطابق نیاز اقدام کنند. هیأت اندیشه‌ورز موظف است با مطالعات خود، چراغ راه آینده را روشن کند.

شهردار تهران ابراز امیدواری کرد با تشکیل این شورا بتوان به صورت عملی، ارتباط منطقی و اجرایی مرکز مطالعات با نیازهای روز و واقعی شهرداری تهران را فراهم کرد. هم‌چنین مرکز مطالعات شهرداری باید بتواند همچون مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، راهنما و چراغ راه ما باشد. مرکز مطالعات بتواند با تغییر ساختار و پیوستگی ارتباط با مجموعه شهرداری، آثار بالاتری را در حوزه‌های مختلف اجرایی ایفا کند.

کد خبر 845279 منبع: خبرگزاری شهر برچسب‌ها علیرضا زاکانی شهرداری تهران

دیگر خبرها

  • برگزاری نخستین نشست شورای سیاست‌گذاری شهرداری | درخواست احیاء جایگاه مرکز مطالعات از سوی شهردار تهران مطرح شد
  • عصرانه خبری شهرهای ایران در ۲۹ فروردین
  • زاکانی: واردات واگن‌های مترو امسال انجام می‌شود
  • زاکانی: واگن‌های چینی امسال وارد کشور می‌شود
  • توضیحات زاکانی درخصوص نصب دوربین روی لباس حریم‌بانان
  • برنامه پشتیبانی شهرداری تهران برای دور دوم انتخابات مجلس
  • برخورد با پیمانکاران متخلف و عوامل غیرقانونی زباله‌گردی
  • از دستگاه‌های اجرایی ونظارتی در دور دوم انتخابات پشتیبانی می‌کنیم
  • توزیع ۱۰۰ هزار تن آسفالت در پهنه غرب و شمال‌غرب تبریز
  • ۶۷ مجموعه ورزشی در تهران بازسازی و فعال شدند | جزییات ساخت سه دهکده جدید ورزشی در شهر